Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomessa

Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomessa

ViestiKirjoittaja Lauri » 09.12.2015 13:36

Kaksikon mielestä erikoisinta keskustelussa on ollut ”suomalaisten ja suomalaisen yhteiskunnan syyllistäminen turvapaikanhakijoiden jo tekemistä tai tulevista rikoksista”.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/149297- ... -esimerkki
Lauri
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.12.2015 13:40

Missä mainittua syyllistämistä on ollut?
Minä en ole moista havainnut, etkä sinäkään ole sellaisia esille tuonut.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Lauri » 09.12.2015 13:52

Siinä on linkki. Senkun alat kaivaa tutkimuksen detaljeja. Varmaankin tutkimusta voit myös halutessasi kritisoida ja tuoda esiin parempaa tietoa.
Lauri
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.12.2015 14:03

Lauri kirjoitti:Siinä on linkki. Senkun alat kaivaa tutkimuksen detaljeja. Varmaankin tutkimusta voit myös halutessasi kritisoida ja tuoda esiin parempaa tietoa.

Miksi minun pitäisi kaivaa esiin detaljeja sinun väitteitäsi tukemaan? Lisäksi on mahdotonta "tuoda esiin parempaa tietoa" jos väitetystä syyllistämisestä ei ole näyttöä.

Korostan vielä, ettei ole pienintäkään epäselvyyttä siitä, etteikö ongelmia olisi ja tulisi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.12.2015 14:10

Ei Lauri ole tässä väitteitä esittänyt.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.12.2015 14:18

Psykopatologia kirjoitti:Ei Lauri ole tässä väitteitä esittänyt.

Ketjun otsikko on väite, ja Laurin valitsema lainaus linkin tekstistä sisältää myös väitteen.

"... Kaksikon mielestä erikoisinta keskustelussa on ollut ”suomalaisten ja suomalaisen yhteiskunnan syyllistäminen turvapaikanhakijoiden jo tekemistä tai tulevista rikoksista”.

Otsikko ilmeisesti pitää paikkansa, mutta lainauksessa esitetyn väitteen perusteluja Lauri ei kerro.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.12.2015 14:30

8.12.2015 14.53
Polamk_Avauksia http://www.polamk.fi/avauksia/kirjoituk ... isia_42243

Kari Laitinen ja Pirjo Jukarainen: Maahanmuuton turvallisuushaasteet pitkäkestoisia
(- -)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.12.2015 14:44

Psykopatologia kirjoitti:Ei Lauri ole tässä väitteitä esittänyt.

US:n Teppo Ovaskainen nostaa kirjoituksessa Laurin lainaaman "erikoisimmaksi", vaikkakin otsikko on muu.

Periaatteessa lainauksissa tulisi mainita ko. kirjoittaja.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kuutar » 10.12.2015 02:36

Kyllästynyt kirjoitti:Missä mainittua syyllistämistä on ollut?
Minä en ole moista havainnut, etkä sinäkään ole sellaisia esille tuonut.

Ehkä tutkijat tarkoittavat tätä tämän syksyn kansalaiskeskustelun kahtiajakautuneisuutta, jossa on ollut syyllistämistä puolin ja toisin. Monikulttuurisuuden kannattajien mielestä maahanmuuttopolitiikan arvostelu on lähtökohtaisesti kiellettyä, vastustajat taas puhuvat vain negatiivisista asioista ja molemmat ryhmät leimaavat toinen toisiaan. Vähemmän on ollut kunnioittavaa dialogia, johon tutkijat viittaavat.
Kuutar
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.12.2015 03:04

Kyllä, juuri noin. Täälläkin on otettu runsaasti esiin siirtolaisten puskaraiskausten yhteydessä yksipuolisia "feministisiä" kirjoituksia (ja lausumiakin), joiden mukaan Suomessa varsinkin kantasuomalaiset raiskaavat. Tällaiseen totuuteen päästään sillä, että mukaan otetaan avioliitoissa tai niiden yhteydessä yms. tapahtuneet "koti"-raiskaukset ym. Ko. "feministit" eivät tietenkään hyväksy em. puskaraiskauksiakaan - mitä he eivät välttämättä suoraan kuitenkaan sano.

Jos ja kun tällainen automaatio on läsnä - siis rinnakkaistaminen - se "puhdistaa" siirtolaisten tekoja ja "syyllistää" suomalaisten tekoja ja siirtää keskustelua pois sellaisesta seksuaalisesta väkivallasta, joka on tässä laajuudessa uutta suomalaisessa yhteiskunnassa.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Lauri » 11.12.2015 09:57

Tämäkin juttu on nyt, kaksi päivää Laurin postausta myöhemmin Iltasanomissa. Kyllästytnyt leimasi jutun huuhaaksi.

Poliisiammattikorkeakoulun tutkijan mukaan pakolaiskriisin alkaessa tiedossa olevista ongelmista vaiettiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 17709.html

Tuohon voisi lisätä vielä, että viranomaiset ja politikot eivät ainoastaan vaienneet ongelmista, vaan härskisti valehtelivat kansalaisille, että mitään ongelmiä,ei ole.

Ilmanko ns, virallinen tieto on nykyään lähinnä vitsi.
Lauri
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 11.12.2015 12:10

Lauri kirjoitti:Tämäkin juttu on nyt, kaksi päivää Laurin postausta myöhemmin Iltasanomissa. Kyllästytnyt leimasi jutun huuhaaksi.

Poliisiammattikorkeakoulun tutkijan mukaan pakolaiskriisin alkaessa tiedossa olevista ongelmista vaiettiin.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1 ... 709.html...

Olepa Lauri niin ystävällinen ja kerro missä olen puhunut huuhaasta????

Jos et pysty osoittamaan minun "leimanneen jonkin huuhaaksi", ole hyvä ja poista minua koskeva perätön väitteesi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.12.2015 01:50

Lauri kirjoitti:Tämäkin juttu on nyt, kaksi päivää Laurin postausta myöhemmin Iltasanomissa. Kyllästytnyt leimasi jutun huuhaaksi...

Toistan pyyntöni:

Lauri,

Näytäpä missä minä olen puhunut "huuhaasta"!
Jos et sellaista pysty näyttämään, ole hyvä ja poista aiheeton ja perätön väitteesi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Lauri » 12.12.2015 10:31

Heti kättelyssä, kun ketjun aloitin. Et suostunut uskomaan postaustani. Puhuit siihen malliin, että kyse olisi ollut minun väitteistäni.

Tulkitsen juttusi niin, että leimasit postaukseni huuhaaksi.
Lauri
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.12.2015 11:26

Lauri kirjoitti:Heti kättelyssä, kun ketjun aloitin. Et suostunut uskomaan postaustani. Puhuit siihen malliin, että kyse olisi ollut minun väitteistäni...

Minä kysyin, missä väittämääsi syyllistämistä on tapahtunut, mutta silloinkin kyse oli vain sinun tulkintaasi.
Lauri kirjoitti:... Tulkitsen juttusi niin, että leimasit postaukseni huuhaaksi.

Sinä Lauri puhut paskaa koko ajan. Älä enää jatkossa "tulkitse" minun sanomisiani omaan agendaasi sopiviksi.

Pyydän, että poistat väitteesi, koska en ole kertaakaan puhunut huuhaasta!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Lauri » 12.12.2015 16:29

Ei ollut mitään minun tulkintaani, vaan suora lainaus poliisiammattikorkeakoulun tutkimuksesta kertovasta artikkelista. Minä en ollut kyseistä artikkelia kirjoittanut. Kyse on ihan tutkimuksen tuloksista, jotka sinä leimasit minun omiksi tulkinnoikseni. Älä yhtään venkoile, vaan seiso sanojesi takana kuin mies.
Lauri
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.12.2015 16:47

Lauri kirjoitti:Ei ollut mitään minun tulkintaani, vaan suora lainaus poliisiammattikorkeakoulun tutkimuksesta kertovasta artikkelista. Minä en ollut kyseistä artikkelia kirjoittanut. Kyse on ihan tutkimuksen tuloksista, jotka sinä leimasit minun omiksi tulkinnoikseni. Älä yhtään venkoile, vaan seiso sanojesi takana kuin mies.

Lainaa mitä lainaat, mutta älä väitä minun sanoneen huuhaaksi sellaista mitä en ole huuhaaksi sanonut!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Lauri » 12.12.2015 16:55

Tarkoitit, että huuhaata. Älä väitä vastaan.
Lauri
 

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 12.12.2015 17:33

Lauri kirjoitti:Tarkoitit, että huuhaata. Älä väitä vastaan.

En tarkoittanut, äläkä sinä väitä tietäväsi minua paremmin mitä mikäkin sana tai termi minun kielenkäytössäni merkitsee!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9251
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Poliisin tutkijat: Maahanmuuton riskejä vähätelty Suomes

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 12.12.2015 17:44

Psykopatologia kirjoitti:8.12.2015 14.53
Polamk_Avauksia http://www.polamk.fi/avauksia/kirjoituk ... isia_42243

Kari Laitinen ja Pirjo Jukarainen: Maahanmuuton turvallisuushaasteet pitkäkestoisia
(- -)

Ko. kirjoitus on amatöörimäinen ja häpeäksi korkeakouluväelle. Kaivattua tämän ketjun otsikon mukaista näyttöä siinä ei ole, mutta muualla on mielestäni näyttöä, mitä Kyllästyneen mielestä ehkä ei ole. Dilemmaksi jää, on Laurin esittämä "huuhaa" sallitun rajoissa olevaa tulkintaa Kyllästyneen kriittisestä viestistä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa

cron