14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.12.2015 15:02

14:01
Ne ovat niitä viestejä, joita olen nimittänyt "feministisiksi", huonoimpana kenties em. Virhreän langan blogi.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.12.2015 15:04

Hilppa, osoitin kyselyn ensin Gabrielille, mutta hän heitti sen takaisin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.12.2015 15:08

Gabriel kirjoitti:Voisitko osoittaa kohtia missä olen käyttäytynyt idioottimaisesti?...

Minulta ei kysytty, mutta vastaan kuitenkin.
Minun mielestäni idioottimaista käytöstä on tunkea palstalle seksistisiä ja naisia sekä naiseutta halventavia kuvia ja viestejä.
Gabriel kirjoitti:... Minä en kunnioita ketään (näissä keskustelusissa nimellisesti)...

Kuitenkin hyvään keskusteluun sekä keskustelukulttuuriin kuuluu pohjimmiltaan ja oletusarvoisesti kunnioittaa kaikkia. Ei ole minkäänlainen meriitti tai ansio kirjoittajalle, ettei hän kunnioita ketään.
Gabriel kirjoitti:... Ei myöskään palstan ylläpitäjä pysty sanelemaan minulle peliehtoja...

Kyllä pystyy, ja muiden kirjoittajien takia hänen myös pitäisi niin tehdä.
Gabriel kirjoitti:... Toimin oman mieleni mukaan ja mielestäni ylläpitäjä on joskus myös väärässä.

Kukaan ei ole erehtymätön, mutta ei se tarkoita ettei ylläpitäjän tulisi selkeisiin asiattomuuksiin pitäisi puuttua.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Lauri » 05.12.2015 15:10

Kyllästynyt kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Tämä hirvittävä meteli ja älämölö on syntynyt nimenomaan siitä, kun turvapaikanhakijoiden tekemiin raiskauksiin ja seksuaaliseennhäirintään on haluttu puuttua...

Hienoa, että kehitys kehittyy. Mutta miksi suomalaisten miesten tekemiin raiskauksiin, seksuaaliseen ahdisteluun ja häirintään ei ole haluttu puuttua, vaikka sitä on jatkunut vuosikymmeniä???
Miksi tälläkin palstalla on sallittu seksistiset postaukset, naisten ja naiseuden pilkkaaminen ja halventaminen sekä jatkuva kitinä ja rutina siitä kuinka naiset, tai ainakin feministinaiset, ovat syypäitä suurin piirtein kaikkiin epäkohtiin maailmassa?
Lauri kirjoitti:... Feministit ja naiset ovat nousseet barrikaadeille ja vaatineet, että ennemmin suomalaiset miehet pitäisi viedä kuohittavaksi.

Kukaan ei ole tuollaistakaan vaatinut, mutta jostain syystä sinä haluat itsepintaisesti väittää, että naisten/feministien mielestä turvapaikanhakijoiden, maahanmuuttajien tai islamin uskoisten tekemät rikokset pitäisi hyväksyä.
Väitteesi on täyttä valhetta, jonka sinä itsekin varsin hyvin tiedät, mutta silti jatkat trollaamistasi.

Siltä se nyt vaan kuulostaa.

Miksi suomalaisten tekemiin raiskauksiin ei ole aikaisemmin puututtu? En tiedä vastausta tuohon, mutta kyllä raiskaajia on ainakin tuomittu ennenkin. Onko se ollut riittävää, en osaa sanoa. Mutta raiskausta on kyllä ennenkin pidetty erityisen halveksittavana tekona.

Mutta eikö ole hyvä, että nyt (toivottavasti) puututaan?

Et kai tarkoita, että nyt ei ole sopivaa puuttua asiaan, kun siihen ei ole aikaisemminkaan puututtu riittävällä tarmolla?

Jos raiskauksiin ja seksuaalirikoksiin aiotaan puuttua tiukemmin, kyllä se koskee rotuun, sukupuoleen tai uskontoon riippumatta kaikkia.

Turvapaikanhakijoiden kohdalla on sellainen "epätasa-arvo", että rikoksiin syyllistyneet voidaan (toivottavasti) karkoittaa. Se on kätevä tapa päästä heistä eroon.
Lauri
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.12.2015 15:13

Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Eikö Laurin viestinä (nykyään) ole paljolti sellaista, jota nimitetään trollaukseksi?

On.

Palstan vakuuttavuus asiallisena mielenterveyden ja psykologian vapaaehtoispohjaisena tiedonjakajana laskee jokaisella kerralla, kun MV-"lehteä" siteerataan argumentoinnin tukena.
Hilppa
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Lauri » 05.12.2015 15:19

MV-lehtikin on osa nykyistä mediakenttää. Sensaatiohakuinen ja maahanmuttovastainen, mutta toiselta laidalta löytyy ihan vastaavia julkaisuja, kuten Vihreä lanka tai Tulva ja niitäkin on tänne siteerattu.

Kannattaa ottaa kanta aiheeseen eikä mediaan, kun ns. "virallinen media" on kovasti sensuurin rajoittama.

MV on saanut hyvääkin aikaan. Esim. yksi sotarikollinen on vangittu sen jälkeen, kun MV esitteli kyseisen hemmon roikottamassa irtopäätä. En tiedä olisiko poliisi osannut häntä muuten epäillä.
Lauri
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.12.2015 15:28

Lauri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Tämä hirvittävä meteli ja älämölö on syntynyt nimenomaan siitä, kun turvapaikanhakijoiden tekemiin raiskauksiin ja seksuaaliseennhäirintään on haluttu puuttua...

Hienoa, että kehitys kehittyy. Mutta miksi suomalaisten miesten tekemiin raiskauksiin, seksuaaliseen ahdisteluun ja häirintään ei ole haluttu puuttua, vaikka sitä on jatkunut vuosikymmeniä???
Miksi tälläkin palstalla on sallittu seksistiset postaukset, naisten ja naiseuden pilkkaaminen ja halventaminen sekä jatkuva kitinä ja rutina siitä kuinka naiset, tai ainakin feministinaiset, ovat syypäitä suurin piirtein kaikkiin epäkohtiin maailmassa?
Lauri kirjoitti:... Feministit ja naiset ovat nousseet barrikaadeille ja vaatineet, että ennemmin suomalaiset miehet pitäisi viedä kuohittavaksi.

Kukaan ei ole tuollaistakaan vaatinut, mutta jostain syystä sinä haluat itsepintaisesti väittää, että naisten/feministien mielestä turvapaikanhakijoiden, maahanmuuttajien tai islamin uskoisten tekemät rikokset pitäisi hyväksyä.
Väitteesi on täyttä valhetta, jonka sinä itsekin varsin hyvin tiedät, mutta silti jatkat trollaamistasi.

Siltä se nyt vaan kuulostaa.

Miksi suomalaisten tekemiin raiskauksiin ei ole aikaisemmin puututtu? En tiedä vastausta tuohon, mutta kyllä raiskaajia on ainakin tuomittu ennenkin. Onko se ollut riittävää, en osaa sanoa. Mutta raiskausta on kyllä ennenkin pidetty erityisen halveksittavana tekona.

Mutta eikö ole hyvä, että nyt (toivottavasti) puututaan?

Et kai tarkoita, että nyt ei ole sopivaa puuttua asiaan, kun siihen ei ole aikaisemminkaan puututtu riittävällä tarmolla?

Jos raiskauksiin ja seksuaalirikoksiin aiotaan puuttua tiukemmin, kyllä se koskee rotuun, sukupuoleen tai uskontoon riippumatta kaikkia.

Turvapaikanhakijoiden kohdalla on sellainen "epätasa-arvo", että rikoksiin syyllistyneet voidaan (toivottavasti) karkoittaa. Se on kätevä tapa päästä heistä eroon.

Tietenkin raiskauksiin pitää puuttua. Myös muunlaiseen seksuaaliseen häpäisyyn pitää puuttua kouluista lähtien tapakasvatuksena ja valvontana sekä seurattava, että sääntöjä noudatetaan. Nollatoleranssin opettaminen lähtee kodeista ja koulusta. Seksuaalisen häirinnän nollatoleranssi koskee myös nettipalstoja, kuten Psykopatolgiaa ja antaa oman esimerkkinsä. Myös vanhempia pitää opastaa sekä laajemmin isovanhempia ja muita sukulaisia. Muutosta ei voi tapahtua, jos sama vanha naista halventava suhtautumiskulttuuri ja koulukiusaamiskulttuuri saavat jatkua. Kun alamme opettaa maahanmuuttajia, on oma pöytä oltava puhdas, ja opetuksen perillemenoon vaikuttaa ratkaisevasti myös oman kulttuurimme kipupisteet eli alkoholikäyttäytymisesimerkkimme ja naisten pahoinpitelyn ikävä tilastohistoria Suomessa. Niissä on tapahduttava muutosta ja kehitystä parempaan uusien sukupolvien myötä.
Hilppa
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Lauri » 05.12.2015 15:37

Aivan oikein Hilppa. Kun menin ekaluokalle minulla oli opettajana (vittumainen) vanha leskirouva. Jos jotain hyvää hänestä haluaa sanoa, niin hän opetti pojille, että tyttöjä kohtaan tulee olla kohteliaita, ritarillisia herrasmiehiä. Minusta ihan åk juttua.

MUTTA arvaatkos mitä?

Sitten tuli feminismi ja tuollaiset opit piti lakaista roskikseen, koska tytöt haluavat olla tasa-arvoisia.
Viimeksi muokannut Lauri päivämäärä 05.12.2015 15:39, muokattu yhteensä 1 kerran
Lauri
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.12.2015 15:39

Lauri kirjoitti:Siltä se nyt vaan kuulostaa...

Ei kuulosta. Väitteesi on omaa keksintöäsi ja vailla perusteita.
Lauri kirjoitti:... Et kai tarkoita, että nyt ei ole sopivaa puuttua asiaan, kun siihen ei ole aikaisemminkaan puututtu riittävällä tarmolla?...

En tietenkään. Ihmetyttää vain tuo kaksinaismoraalin ja tekopyhyyden määrä jolla suomalaisten naisten oikeus fyysiseen koskemattomuuteen on nyt nostettu esille.
Lauri kirjoitti:... Jos raiskauksiin ja seksuaalirikoksiin aiotaan puuttua tiukemmin, kyllä se koskee rotuun, sukupuoleen tai uskontoon riippumatta kaikkia...

Toivottavasti. Itseäni vain tympii esiin noussut rasisminhajuinen tekopyhyys.
Lauri kirjoitti:... Turvapaikanhakijoiden kohdalla on sellainen "epätasa-arvo", että rikoksiin syyllistyneet voidaan (toivottavasti) karkoittaa. Se on kätevä tapa päästä heistä eroon.

Valitettavaa on, ettei kantasuomalaisia rikoksentekijöitä voi niin ikään poistaa maasta. Lähettämiskulut tulisivat varmasti halvemmaksi kuin vankilaelämän kustantaminen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.12.2015 15:41

Lauri kirjoitti:MV-lehtikin on osa nykyistä mediakenttää. Sensaatiohakuinen ja maahanmuttovastainen, mutta toiselta laidalta löytyy ihan vastaavia julkaisuja, kuten Vihreä lanka tai Tulva ja niitäkin on tänne siteerattu...

Juu. Sinä olet niitä tänne siteerannut!
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Lauri » 05.12.2015 15:44

Ei se mitään kaksinaismoraalia tai tekopyhyyttä ole, vaan ihan oikeaaa huolta naisten ja lasten turvallisuudesta. Eikä,sitä rasistikorttiakaan kannata ihan joka paikassa heilutella.

Maahanmuuttoon liittyy paljon riskejä, jotka pitäisi saada hallintaan. Nyt ei hyvältä näytä.

PS. Eikös siteeraukset ole sitten tasavertaisia?
Lauri
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.12.2015 15:47

Gabriel kirjoitti:Sinä huidot ilmaa.

Toki olemiseni tällä palstalla voidaan estää, mutta kysymys on myös siitä että kuka silloIn hyöttyy?
Jos minä lakkaan kirjoittamasta sinä et hyödy...

Olen eri mieltä. Ainakaan silloin minun aikani ei kuluisi viestiesi lukemiseen.
Gabriel kirjoitti:... Ylläpitäjä ei mysöskään hyödy.

Siitäkin olen eri mieltä. Palsta olisi asiallisempi, houkuttelevampi ja kiinnostavampi ilman "munanasettimia".
-
Korostan, että yllä olevan olen kirjoittanut rivikirjoittajana ja kyse on omasta henkilökohtaisesta mielipiteestäni.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.12.2015 15:47

Lauri kirjoitti:Ei se mitään kaksinaismoraalia tai tekopyhyyttä ole, vaan ihan oikeaaa huolta naisten ja lasten turvallisuudesta. Eikä,sitä rasistikorttiakaan kannata ihan joka paikassa heilutella.

Maahanmuuttoon liittyy paljon riskejä, jotka pitäisi saada hallintaan. Nyt ei hyvältä näytä.

Aidosti huolissaan oleva ei postaa palstalle puujalkavitsikuvia kikkeleistä ja siveysvyön esittelijöistä.
Hilppa
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.12.2015 15:50

Lauri kirjoitti:Aivan oikein Hilppa. Kun menin ekaluokalle minulla oli opettajana (vittumainen) vanha leskirouva. Jos jotain hyvää hänestä haluaa sanoa, niin hän opetti pojille, että tyttöjä kohtaan tulee olla kohteliaita, ritarillisia herrasmiehiä. Minusta ihan åk juttua.

MUTTA arvaatkos mitä?

Sitten tuli feminismi ja tuollaiset opit piti lakaista roskikseen, koska tytöt haluavat olla tasa-arvoisia.

Ajat ovat muuttuneet, eikä ritarillisuus ole sama asia kuin toisen ihmisen kunnioittaminen. Jotain meni vikaan opettajasi opetuksessa, kun saimme palstalle sinun kirjoituksesi, joista huokuu, jos nyt ei aina ihan halveksunta naisia kohtaan, niin ainakin naisia kunnioittamatonta pilkkaa.
Hilppa
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 05.12.2015 15:52

Lauri kirjoitti:Ei se mitään kaksinaismoraalia tai tekopyhyyttä ole, vaan ihan oikeaaa huolta naisten ja lasten turvallisuudesta...
Hurskastelu siitä huolesta kuitenkin paistaa läpi. Ennen turvapaikanhakijoiden tuloa ei asia tuntunut kiinnostavan juuri ketään.
Lauri kirjoitti:... Maahanmuuttoon liittyy paljon riskejä, jotka pitäisi saada hallintaan. Nyt ei hyvältä näytä...

Pitäisi, mutta sinun perättömät väitteesi feministien sanomisista ei asiaa auta vähääkään.
Lauri kirjoitti:... PS. Eikös siteeraukset ole sitten tasavertaisia?

En tiedä, mutta on mielestäni outoa perustella MV-lehden siteeraamisia sillä, että siteerataanhan täällä Vihreää lankaa ja Tulvaakin. Yhtä luokattomia aviiseja tuntuvat olevan kaikki.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 05.12.2015 15:54

Gabriel kirjoitti:Sinä huidot ilmaa.

Toki olemiseni tällä palstalla voidaan estää, mutta kysymys on myös siitä että kuka silloIn hyöttyy?
Jos minä lakkaan kirjoittamasta sinä et hyödy. Hilppa ei myöskään hyödy ja moni asia jää palstalla ruotimatta.
Ylläpitäjä ei mysöskään hyödy.

Mutta nyt onkin kyse sinun sopimattomasta esiintymisestäsi. Huomasin kyllä sen heti tuoreeltaan yöllä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.12.2015 15:56

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Sinä huidot ilmaa.

Toki olemiseni tällä palstalla voidaan estää, mutta kysymys on myös siitä että kuka silloIn hyöttyy?
Jos minä lakkaan kirjoittamasta sinä et hyödy...

Olen eri mieltä. Ainakaan silloin minun aikani ei kuluisi viestiesi lukemiseen.
Gabriel kirjoitti:... Ylläpitäjä ei mysöskään hyödy.

Siitäkin olen eri mieltä. Palsta olisi asiallisempi, houkuttelevampi ja kiinnostavampi ilman "munanasettimia".
-
Korostan, että yllä olevan olen kirjoittanut rivikirjoittajana ja kyse on omasta henkilökohtaisesta mielipiteestäni.

Lisään tuohon vielä, että ensiesiintymisissäsi Gabriel korostit olevasi oivalluttaja ja hakevasi työskentelyssäsi oivalluttajan roolia tms. Minä en ole kokenut kirjoituksiesi johdosta yhtään oivallusta, ne eivät ole olleet omaperäisiä/uusia/ennennäkemättömiä.
Hilppa
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Lauri » 05.12.2015 16:15

Hilppa kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Aivan oikein Hilppa. Kun menin ekaluokalle minulla oli opettajana (vittumainen) vanha leskirouva. Jos jotain hyvää hänestä haluaa sanoa, niin hän opetti pojille, että tyttöjä kohtaan tulee olla kohteliaita, ritarillisia herrasmiehiä. Minusta ihan åk juttua.

MUTTA arvaatkos mitä?

Sitten tuli feminismi ja tuollaiset opit piti lakaista roskikseen, koska tytöt haluavat olla tasa-arvoisia.

Ajat ovat muuttuneet, eikä ritarillisuus ole sama asia kuin toisen ihmisen kunnioittaminen. Jotain meni vikaan opettajasi opetuksessa, kun saimme palstalle sinun kirjoituksesi, joista huokuu, jos nyt ei aina ihan halveksunta naisia kohtaan, niin ainakin naisia kunnioittamatonta pilkkaa.

Olet käsittänyt minut väärin. Kyllä minä kunnioitan naisia omina itsenään. Sensijaan feminismistä tai sen ääri-ilmiöistä en jaksa kaikin ajoin ymmärtää. Jos pilkkaan feminismiä, se ei tarkoita naisten pilkkaamista.

Olen sen verran naivi idealisti, että uskon kuitenkin jopa feminstin sisällä asuvan pienen naisen.
Lauri
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 05.12.2015 16:18

Lauri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Aivan oikein Hilppa. Kun menin ekaluokalle minulla oli opettajana (vittumainen) vanha leskirouva. Jos jotain hyvää hänestä haluaa sanoa, niin hän opetti pojille, että tyttöjä kohtaan tulee olla kohteliaita, ritarillisia herrasmiehiä. Minusta ihan åk juttua.

MUTTA arvaatkos mitä?

Sitten tuli feminismi ja tuollaiset opit piti lakaista roskikseen, koska tytöt haluavat olla tasa-arvoisia.

Ajat ovat muuttuneet, eikä ritarillisuus ole sama asia kuin toisen ihmisen kunnioittaminen. Jotain meni vikaan opettajasi opetuksessa, kun saimme palstalle sinun kirjoituksesi, joista huokuu, jos nyt ei aina ihan halveksunta naisia kohtaan, niin ainakin naisia kunnioittamatonta pilkkaa.

Olet käsittänyt minut väärin. Kyllä minä kunnioitan naisia omina itsenään. Sensijaan feminismistä tai sen ääri-ilmiöistä en jaksa kaikin ajoin ymmärtää. Jos pilkkaan feminismiä, se ei tarkoita naisten pilkkaamista.

Olen sen verran naivi idealisti, että uskon kuitenkin jopa feminstin sisällä asuvan pienen naisen.

Siis ihmisenä et kunnioita naista?
Hilppa
 

Re: 14-vuotias tyttö raiskattu Kempeleellä

ViestiKirjoittaja Lauri » 05.12.2015 16:20

Hilppa kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Ei se mitään kaksinaismoraalia tai tekopyhyyttä ole, vaan ihan oikeaaa huolta naisten ja lasten turvallisuudesta. Eikä,sitä rasistikorttiakaan kannata ihan joka paikassa heilutella.

Maahanmuuttoon liittyy paljon riskejä, jotka pitäisi saada hallintaan. Nyt ei hyvältä näytä.

Aidosti huolissaan oleva ei postaa palstalle puujalkavitsikuvia kikkeleistä ja siveysvyön esittelijöistä.

Tuonkin jutun ymmärsit väärin. Kuvan vyö oli tarkoitettu miehille estämään raiskauksia.

Kaikki asiat te ymmärrätte täysin päinvastoin kuin on tarkoitettu. Jos yrittää keventää raskasta aihetta parilla kuvalla, siitäkin pitää vääntää joku naisia halventava juttu.
Lauri
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa

cron