Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Lauri » 13.11.2015 02:09

Feministiset aakkoset

A = Aidanseiväs. Kyseessä on selvästi penetraatioesineestä valmistettu penissymboli, joka antropologi Karen Armstrongin myyttiteorian mukaan esittää ihmisen pyrkimystä yhteyteen korkeamman voiman kanssa. Penis on siis väline, jolla yhteys korkeampaan voimaan muodostetaan. Koska Hattu ei kuitenkaan lankea heteronormatiivisuuden ansaan, emme väitä vitun olevan se korkeampi voima, vaan aidanseipään voi tunkea myös omaan käteen, suuhun tai peräaukkoon.

B = Bisse. Miksi populaarikulttuurissa on luontevampaa nähdä kaksi miestä pitelemässä asetta kuin toisiaan kädestä?

C = Caesar-salaatti. Ihmiset esittävät sukupuoltaan mitä moninaisemmin tavoin. Ruoka on yksi oman maskuliinisuuden ja feminiinisyyden ilmentämisen väline. Grillaus on miesten hommaa, vaaleanpunaiset leivokset naisten. Salaatti ja kana ne vasta naisten ruokia ovatkin, mutta jos niille levitetään riittävästi majoneesikastiketta, voi mieskin ilmeisesti miehuuttaan menettämättä niitä syödä - siinä Caesar-salaatin suosion salaisuus.

D = Dildo. Naisen paras ystävä.

E = Eläin. Ihminen on sosiaalinen eläin, joten yhteiskuntamme ei tule koskaan olemaan sosiaalisesta paineesta vapaa. Aina jollakin on vahva käsitys siitä millaisia naisten ja miesten pitäisi olla. Kulttuurishistoriallinen painolasti jyskyttää takaraivossamme, vaikka kuinka olisimme oppineet kriittisiksi ja tiedostaviksi. Ei se mitään. Feminismi pyrkii kohti vapautta, muistaa usein olla sukupuoliskarppi, mutta täydellisyyteen ei tarvitse pyrkiä edes feminismin tiellä.

F = Feminismi. Feministinen näkökulma feminismiin: anna mennä, ole vapaa! Sukupuoli- ja seksuaali-identiteettisi olkoon mikä on. Saat muuttua ja kehittyä ihmisenä. Saat haluta kaikkea ja kaiken! Kaikki ovat vapaita, eikä ketään saa alistaa.

http://www.hautomohattu.fi/feministinen ... -aakkoset/

Ne on päässeet aakkosissa vasta ähvään asti.
Lauri
 

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 02:15

Psykopatologia kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Sukupuolten tasa-arvo yms. ei riitä tuohon arvonimeen...

Sinun määrittelysi feminismille on erilainen kuin minun.
Minun mielestäni feminismi on nimenomaan sukupuolten tasaveroisuuteen tähtäävä aate.

Tuossa mielessä mm. Lauri on aito feminismi.

Minun mielestäni esimerkiksi Laurin viimeisin viesti ei suinkaan kerro pyrkimyksestä tasavertaisuuteen, vaan on taas yksi esimerkki hänen taipumuksestaan pyrkiä pilkkaamaan kaikkea mikä liittyy naisiin tai naiseuteen.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Lauri » 13.11.2015 02:19

Kyllä Lauri kannattaa tasa-arvoa.
Lauri
 

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 02:20

Lauri kirjoitti:Kyllä Lauri kannattaa tasa-arvoa.

Miksi sitten niin kovasti yrität naisia pilkata?
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 02:59

Miksi sinä Kyllästynyt aina yrität puolustautua kokemaasi naispilkkaa vastaan? Eikö kaiken järjen mukaan kannattaisi jättää huomioimatta kommentit jotka tällä palstalla mielestäsi halventavat naisia?
Sinun tavallasi käy juurikin päinvastoin, tilaa saavat naisia halventavat kommentit. En ymmärrä onko sinulla seuran puute vai mikä, mutta itse tunnut hakeutuvan seuraan jossa naisia halvennetaan.
Ulriika
 

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:00

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Lauri kirjoitti:Kyllä Lauri kannattaa tasa-arvoa.

Miksi sitten niin kovasti yrität naisia pilkata?

Ääriesiintymien pilkaaminen on ihan normikamaa kaikkialla...

Kyllä, mutta miksi väittää kaikkien kuuluvan ilmiön äärilaitaan, kun niin ei kuitenkaan asia ole. '
Gabriel kirjoitti:... Idioottimaiset ismit ja ideologiat voi esittää sarkastisessa sävyssä. Ei se ole hykkäys koko naissukupuolta (tai miestä) kohtaan...

Jos jokin ajatus tai aate vääristellään samalla tavalla kuin Lauri vääristelee feminismiä ja sen sisältöä, se on minun mielestäni hyökkäys ainakin minua ja minun naiseuttani kohtaan.
Gabriel kirjoitti:... Eikä sitä pidä omiin nahkohinsa ottaa.

Sinä et ole oikea ihminen arvioimaan mitä minun pitää tai ei pidä ottaa nahkoihini.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:07

Ulriika kirjoitti:Miksi sinä Kyllästynyt aina yrität puolustautua kokemaasi naispilkkaa vastaan? Eikö kaiken järjen mukaan kannattaisi jättää huomioimatta kommentit jotka tällä palstalla mielestäsi halventavat naisia?...

Miksi ihmeessä pitäisi antaa vastaanpanematta pilkata itseään?
Ulriika kirjoitti:... Sinun tavallasi käy juurikin päinvastoin, tilaa saavat naisia halventavat kommentit...

Muttei se tee halventavista kommenteista hyviä tai hyväksyttäviä. Niihin pitäisi kiinnittää huomiota, eikä puuttua puuttumiseen.
Ulriika kirjoitti:... En ymmärrä onko sinulla seuran puute vai mikä, mutta itse tunnut hakeutuvan seuraan jossa naisia halvennetaan.

Minun mielestäni se menee niin, että minä en hyväksy naisten halventamista ja/tai pilkkaamista. Monessa muussa paikassa ja tilanteessa se hyväksytään, ja se myös on niin syvällä rakenteissa, ettei sitä edes huomata.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:13

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Sinähän suutuit jo pelkästä kirjoitus- ja kielioppivirheistä huomauttamisesta.

Ei ollut suuttumista huomauttamisesta vaan tavasta jolla sitä tuotiin jatkuvasti esille. (Ei jatketa sitä.)...

Jos jatkuvasti tekee virheitä, se myös jatkuvasti tuodaan esille.
Gabriel kirjoitti:... Porovoissa ja myös provosoitumisessa on liki aina taustalla sosiaalisen kosketuspinnan haku.
Onnistunut provo tuo sosiaalista kanssakäymistä ja se on hyvä. (Esimerkkinä tämä keskustelu.)
Ilkeämielisyyttä tai pahuutta en pysty esimerkiksi tässtä avauksesta löytämään vaan mielestäni motiivina on sosiaalinen "hulabaloo"...

Millä verukkeella esimerkiksi feministien väittäminen miesten sukupuuttoon tappamisen kannattajiksi ei olisi ilkeämielistä tai loukkaavaa?
Gabriel kirjoitti:... Parhaimmillaan provo avartaa käsityksiä, mutta se voi myös piilovaikuttaa.
Provo tekee ihmiset tutuiksi toisilleen.

Keskustelun voi aloittaa ja sitä ylläpitää muutenkin kuin loukkaavilla provosoinneilla.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 03:16

Gabriel kirjoitti:Tämä oikeasti kiinnostaa.
Halauasin ymmärtää miksi sinulla on tiettyjen asioiden suhteen tavallista herkempi nahka.

Koska olen kokenut, huomannut ja oppinut, ettei ole mitään hyötyä antaa loukata itseään tai olla loukkausten suhteen välinpitämätön. Eikä ainakaan kannata kääntää toista poskeaan lyötäväksi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Ulriika » 13.11.2015 03:34

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Tämä oikeasti kiinnostaa.
Halauasin ymmärtää miksi sinulla on tiettyjen asioiden suhteen tavallista herkempi nahka.

Koska olen kokenut, huomannut ja oppinut, ettei ole mitään hyötyä antaa loukata itseään tai olla loukkausten suhteen välinpitämätön. Eikä ainakaan kannata kääntää toista poskeaan lyötäväksi.

Kertoisitko, mihin tuo oppisi on johtanut/päätynyt? Onko siitä ollut käytännön hyötyä vai taotko edelleenkin päätäsi seinään?
Ulriika
 

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Lauri » 13.11.2015 11:32

Kyllästynyt kirjoitti:
Gabriel kirjoitti:Tämä oikeasti kiinnostaa.
Halauasin ymmärtää miksi sinulla on tiettyjen asioiden suhteen tavallista herkempi nahka.

Koska olen kokenut, huomannut ja oppinut, ettei ole mitään hyötyä antaa loukata itseään tai olla loukkausten suhteen välinpitämätön. Eikä ainakaan kannata kääntää toista poskeaan lyötäväksi.

Minulla on käväissyt myös mielessä erityisherkkyys, koska tunnut loukkaantuvan asioista, joissa ei pitäisi järjen mukaan mitään loukkaavaa olla.

Sinua on ylipäätäään vaikea olla loukkaamatta.

Joku paksunahkaisempi vain naureskelee muitten loukkausyrityksille miläli joku yrittää oikeasti loukata.
Lauri
 

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 13:33

Ulriika kirjoitti:Kertoisitko, mihin tuo oppisi on johtanut/päätynyt? Onko siitä ollut käytännön hyötyä vai taotko edelleenkin päätäsi seinään?

On siitä se käytännön hyöty ollut, ettei ymmärtääkseni ole jäänyt epäselväksi, että ainakin yksi nainen kokee monet palstalla olevat naisiin ja naiseuteen liittyvät kommentit halventavina.
Enhän minä muuhun pystykään.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 13:42

Gabriel kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Millä verukkeella esimerkiksi feministien väittäminen miesten sukupuuttoon tappamisen kannattajiksi ei olisi ilkeämielistä tai loukkaavaa?

Loukkaavaksi voi mielestäni kokea asioita jotka koskettaa itseä. Jos et löydä tuosta väittämästä mitään mikä koskettaa sinua henkilökohtaisesti, ei sen pitäisi olla loukkaavaa...

Miten niin ei voi? Tietenkin voi - ja oikeastaan pitäisikin. Ei jokaisen lyönnin tarvitse kohdistua ja osua omaan naamaan, että ihminen voisi ymmärtää mikä on suotavaa, sallittua ja hyvää käytöstä - ja mikä loukkaavaa, vahingollista ja epätoivottavaa.
Gabriel kirjoitti:... En minäkään samaistu kaikkiin miehiin vaan pelkästään niihin joilla on jotain samankaltaisuutta kanssani...
Sehän on sinun asiasi, ja minun mielestäni sinun puutteesi; et tajua kuin vain sen mikä kolahtaa omaan päähäsi.
Gabriel kirjoitti:... Muut asiat tai herjat ei kertakaikkiaan kosketa.

Niinpä. "Ei koske minua, enkä minä välitä miltä se mahdollisesti muista tuntuu".
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 13:47

Lauri kirjoitti:Minulla on käväissyt myös mielessä erityisherkkyys, koska tunnut loukkaantuvan asioista, joissa ei pitäisi järjen mukaan mitään loukkaavaa olla...

Kenen järjen? Sinunko?
Sinä tunnut loukkaantuneen kovasti siitä, että joku kaheli on jossain joskus hölöttänyt miehiin liittyen jotakin, mutta sitten huuli pyöreänä ihmettelet miksi minä koen tällä palstalla esitetyt kommentit naisista ja naiseudesta loukkaavina.
Lauri kirjoitti:... Joku paksunahkaisempi vain naureskelee muitten loukkausyrityksille miläli joku yrittää oikeasti loukata.
Niin varmaan tekeekin, mutta miksi pitäisi suhtautua välinpitämättömästi selkeisiin loukkauksiin tai loukkausyrityksiin. En minä näe sellaiseen mitään syytä.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 15:27

Trisse kirjoitti:Aika tekopyhää. Eipä sinua sanottavammin kiinnostanut kun esim Raatis hyökkäili täällä kimppuuni!

Mielestäni Raatiksen käytös ja teot eivät ole liipanneet läheltäkään sinun hyökkäyksiäsi hänen ja monien muidenkin kimppuun.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 15:36

Trisse kirjoitti:Joo, mutta ei sinua kiinnosta puolustaa ketään joka ei ole lähellä itseäsi. Enkä ymmärrä miksi olisin ansainnut jonkun ihmisen hyökkäykset joka tuli tänne vartavasten käydäkseen kimppuuni osallistumatta mihinkään muuhun. Eihän sellaista kukaan "voi" ansaita.

Ketä hyökkäýksen kohteeksi joutunutta minä en ole puolustanut?

Sinä olet "ansainnut" hyökkäykset hyökkäämällä ensin itse, ilman minkäänlaista selitystä tai aihetta täysin syyttömien ja sivullisten ihmisten kimppuun todella raa'asti, julmasti, toistuvasti ja usein - ja sitten vielä ilkkunut kuinka hauskaa sinulla on (minua) kiusatessasi ollut.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 16:04

tuuve t kirjoitti:Minua et ole puolustanut silloin kun saara-santra kävi kimppuuni muka uutena kirjoittajana.
Sen sijaan laitoit minut usein ennakkomoderointiin.

Tarkistin juuri palstan hausta kaikilla keksimilläni hakusanoilla, milloin olisin noin tehnyt.
En löytänyt ainoatakaan viestiä tai ketjua jossa olisin laittanut, ilmoittanut laittavani tai edes uhannut laittaa sinut ennakkomoderointiin.
Mitä siis ovat olleet ne ketjut joissa olen laittanut sinut "usein ennakkomoderointiin"? Itse en löydä ainoatakaan kertaa jolloin olisin niin tehnyt. En myöskään itse muista, että olisin koskaan niin tehnyt.

Voinet varmaankin täsmentää väitettäsi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 16:05

Trisse kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Joo, mutta ei sinua kiinnosta puolustaa ketään joka ei ole lähellä itseäsi. Enkä ymmärrä miksi olisin ansainnut jonkun ihmisen hyökkäykset joka tuli tänne vartavasten käydäkseen kimppuuni osallistumatta mihinkään muuhun. Eihän sellaista kukaan "voi" ansaita.

Ketä hyökkäýksen kohteeksi joutunutta minä en ole puolustanut?

Sinä olet "ansainnut" hyökkäykset hyökkäämällä ensin itse, ilman minkäänlaista selitystä tai aihetta täysin syyttömien ja sivullisten ihmisten kimppuun todella raa'asti, julmasti, toistuvasti ja usein - ja sitten vielä ilkkunut kuinka hauskaa sinulla on (minua) kiusatessasi ollut.

minäminäminäminäminäminäminäminäminä

En minä ole ainoa täysin syytön ja sivullinen jonka kimppuun sinä olet aiheetta, raa'asti, julmasti, hävyttömästi, toistuvasti ja usein hyökännyt.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 16:15

Trisse kirjoitti:Joo mutta jos joku tulee tänne selkeänä ainoana päämääränään hyökätä kimppuuni on sula mahdottomuus että minä olisin hyökännyt kimppuunsa ensin.

Sinä olet hyökännyt täysin syyttömien ihmisten kimppuun usein, julmasti, raa'asti, häijysti ja toistuvasti, eikä (ainakaan minulle) ole merkitystä missä se on tapahtunut.
En vieläkään ymmärrä miksi kuvittelet, että sillä merkitystä olisi.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

Re: Tutkija: ”Naiset eivät ole koskaan täysin heteroita”

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 13.11.2015 18:06

Trisse kirjoitti:On merkitystä mutta silläkin on merkitystä että raatis hyökkäsi kimppuuni "usein, julmasti, raa'asti, häijysti ja toistuvasti".

Sinä et taida koskaan suostua kantamaan vastuuta omista teoistasi.
En ole koskaan nähnyt, että joku olisi "hyökännyt sinun kimppuusi, julmasti, raa'asti, häijysti tai toistuvasti". Tarkemmin sanoen, en ole nähnyt kenenkään koskaan hyökänneen tuolla tavalla sinun kimppuusi, useasta hyökkäyksestä puhumattakaan.

Vetoat siihen, ettet ollut täällä hyökännyt ensin Raatiksen kimppuun, ja että sen perusteella sinä olisit ollut syytön tapahtumiin. Mutta ainakaan minun mielestäni se ei voi koskaan mennä noin.
Hyökkäätpä sinä miten tahansa, missä tahansa tai milloin tahansa jonkun kimppuun, sinä et pääse vastuustasi selittämällä, ettet ole täällä niin tehnyt. Sinä olet aivan sama ihminen kuin olet ollut hyökätessäsikin, eikä sinun vastuutasi teoistasi millään tavalla vähennä se, ettei se ole tapahtunut täällä - tai että se on tapahtunut niin ja niin kauan sitten.

En ymmärrä miksi vetoat Raatikseen tai hänen tekemisiinsä, kun kuitenkin itsekin tiedät hyökänneesi ensin hänen kimppuunsa.
Avatar
Kyllästynyt
 
Viestit: 9246
Liittynyt: 06.07.2015 10:43

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa