Suomen brändi oli vuonna 2010 määritelty kuvaus siitä, miltä Suomi haluaa näyttää ulkomailla. Brändiä pohtimaan ulkoministeri Alexander Stubb asetti vuonna 2008 valtuuskunnan, jonka puheenjohtajaksi kutsuttiin Jorma Ollila.[1] Valtuuskunnan nimeäminen pohjautui hallitusohjelmaan.[2]
Marraskuussa 2010 valtuuskunta luovutti raporttinsa Stubbille. Sen ohessa julkistettiin visio vuodelle 2030.[3]
Raportin ilmestyttyä Helsingin Sanomien arviossa kuvailtiin brändiryhmän luomaa Suomi-kuvaa perinteiseksi. Tärkeitä teemoja olivat opettaminen, arkiluovuus, luonto ja vesiosaaminen. [4]
Heinäkuussa 2014 maabrändin verkkosivut ja sosiaalisen median tunnukset poistettiin käytöstä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_br%C3%A4ndi
2.Himasen raportti Kestävän kasvun malli. Kirja luovutettiin ja siihen se jäi.
http://cdn.pekkahimanen.org/media/kesta ... okulma.pdf
3. Merja Kyllösen Jorma Ollilalta tilaama autoilijoiden GPS-kyyläysjärjestelmän selvitys.
Jorma Ollila visioi - konsultit laskuttivat valtiolta satojatuhansia
Jorma Ollilan työryhmän liikenteen tulevaisuutta luotaava selvitystyö oli varsinainen kultakaivos pienelle konsulttijoukolle.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122 ... 8_uu.shtml