Tarpeettomat rivivälit pois!

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 18:13

Hilppa kirjoitti:
Hermes kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.

Olen samaa mieltä Helmenkalastajan kanssa. Ei ongelma johdu iPadista tai Android-järjestelmän laitteesta, kuten Hermes ensin koetti selittää. Itse asiassa mitään ongelmaa ei ole kuin "tottelemattomuus"- tms kyvyttömyys muuttaa tapojansa sujuvasti pyyntöjen mukaisesti.


Höpönhöpön. Kaikilla tällaisille phpBB-palstoilla on stantardi-tapa toimia sillä tavalla, että laitetaan rivinvaihto lopettavan quoten perään. Teillä ja ylläpitäjillä on ongelmia tottelemattomuuden kanssa, ette osaa sopeutua muun maailman käytäntöihin.

Tein juuri niin. Eikä missään käsketä laittaa kahta rivinvaihtoa (kuten Helmenkalastaja jo totesikin).


Jos vastaan viestiin, niin siinä viestissä on jo valmiina se quoten jälkeinen rivinvaihto. Voit painaa hiirellä suoraan sinne vastauksen loppuun ja hiiri menee sinne, ainakin Mac Safarissa. Kun siellä lopussa painaa enteriä, niin siitä tulee minun ensimmäinen rivinvaihto, teidän toinen rivinvaihto. Kopioin myös koko lainauksen ja pastetin sen tekstieditoriin, senkin jälkeen siellä lopussa oli rivinvaihto. Ensimmäinen uusi rivinvaihto luo siis sellaisen vastaustavan, jota olen koko ajan tukenut.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.06.2015 18:23

Hermes kirjoitti:- -
Jos vastaan viestiin, niin siinä viestissä on jo valmiina se quoten jälkeinen rivinvaihto. Voit painaa hiirellä suoraan sinne vastauksen loppuun ja hiiri menee sinne, ainakin Mac Safarissa. Kun siellä lopussa painaa enteriä, niin siitä tulee minun ensimmäinen rivinvaihto, teidän toinen rivinvaihto.

Aika lailla ohjelmasta riippumaton menettely. Tekstin lopullinen stilisointi tehdään yleensä oikoluvun jälkeen sen mukaan, miltä teksti näyttää riippumatta koodaus ym kielestä. Kaksi riviväliä näyttää tyhmältä, liioitellulta.
Hilppa
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 18:34

Hilppa kirjoitti:Kaksi riviväliä näyttää tyhmältä, liioitellulta.


No mene valittamaan tai etsimään ratkaisuja siihen phpBB-foorumeilta, yms.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 18:48

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Höpönhöpön. Kaikilla tällaisille phpBB-palstoilla on stantardi-tapa toimia sillä tavalla, että laitetaan rivinvaihto lopettavan quoten perään. Teillä ja ylläpitäjillä on ongelmia tottelemattomuuden kanssa, ette osaa sopeutua muun maailman käytäntöihin.

Vai tarkoitatko kenties KAKSI rivinvaihtoa? Yhdestä rivinvaihdosta ei kenelläkään kai ole ongelmaa... Huoh!


2x nyt. Eikö Hermes vieläkään ole ymmärtänyt?
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 18:51

Kerrotko tarkemmin, mitä en ole ymmärtänyt? Tämä ketju menee pian tragi-koomiseksi.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 19:05

Ei minun mielestäni. 1x ENTER (quoten jälkeen) riittää sopivan välin saamiseksi lainattuun viestiin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 19:07

Hermes kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Kaksi riviväliä näyttää tyhmältä, liioitellulta.

No mene valittamaan tai etsimään ratkaisuja siihen phpBB-foorumeilta, yms.

Täällähän ON JO RATKAISU. Otin sinun viestistäsi (tässä viestissäni) "ylimääräisen" tyhjän rivin pois.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 19:12

Onko se kuitenkaan kestävä ratkaisu? Siinäpä pulma.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 19:15

Onhan se minulla "kestänyt" jo 5 vuotta.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 19:21

Hermes 21.06.2015 19:12
Onko se kuitenkaan kestävä ratkaisu? Siinäpä pulma.

Näinkin voi lainata.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 19:41

Lopputulemana aion edelleen laittaa rivinvaihdon kooditasolla lopettavan quote-tagin jälkeen, kuten olen aiemminkin tehnyt. Suosittelen sitä käytäntöä myös muille ihmisille. Pertti voi sitten käyttää aikaansa niiden kohtien "korjaamiseen".
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 20:29

Tietysti kukin voi tehdä himojensa mukaan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa

cron