Tarpeettomat rivivälit pois!

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 16:23

Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni siis on huonoa tyyliä sekä aloittaa kirjoittaminen suoraan lopettavan quote-tagin jälkeen, että aloittaa kirjoittaminen suoraan sen tagin alla olevalla rivillä. Minulle ei aikaisemmin tullut edes mieleeni, että joku yrittää kirjoittaa heti lopettavan quote-tagin jälkeen samalle reville.

Voisit tietysti koettaa ja katsoa sitten, miltä lähetetty viesti näyttää ruudulla.

Näyttää tältä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 16:24

Psykopatologia kirjoitti:Mielestäni siis on huonoa tyyliä sekä aloittaa kirjoittaminen suoraan lopettavan quote-tagin jälkeen, että aloittaa kirjoittaminen suoraan sen tagin alla olevalla rivillä. Minulle ei aikaisemmin tullut edes mieleeni, että joku yrittää kirjoittaa heti lopettavan quote-tagin jälkeen samalle reville.

Voisit tietysti koettaa ja katsoa sitten, miltä lähetetty viesti näyttää ruudulla.


Sinun tavallasi näyttää tältä.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 16:34

Ymmärrän kyllä täysin, että rivinvaihdon laittaminen quoten jälkeen luo selaimeen isomman välin, mikä asia ei miellytä silmääsi. Olen koko ajan sanonut vain, että sen asian korjaamiseksi palstan käyttäjien kouluttaminen ei ole oikea väylä. Jos asia oikeasti häiritsee paljon, niin kannattaa ehkä pikemminkin mennä kyselemään johonkin phpBB-kehittäjien foorumille tai tukisivulle. Kerro heille, että mielestäsi lainauksen alla ei pidä olla noin paljon valkoista.

Esimerkiksi matematiikan ja luonnontieteiden laitoksilla käytetään edelleen paljon LaTeX-markup-kieltä artikkelien kirjoittamiseen. IT- ja nörttipuolella taas käytetään paljon esimerkiksi Markdown-kieltä, Wiki-markupia ja montaa muuta markup-kieltä. On yksi asia, miten sitä markup-kieltä käytetään dokumentissa. Toinen asia on se mitä kaikkea siitä dokumentista luodaan.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 16:44

Hermes kirjoitti:Ymmärrän kyllä täysin, että rivinvaihdon laittaminen quoten jälkeen luo selaimeen isomman välin, mikä asia ei miellytä silmääsi. Olen koko ajan sanonut vain, että sen asian korjaamiseksi palstan käyttäjien kouluttaminen ei ole oikea väylä. Jos asia oikeasti häiritsee paljon, niin kannattaa ehkä pikemminkin mennä kyselemään johonkin phpBB-kehittäjien foorumille tai tukisivulle. Kerro heille, että mielestäsi lainauksen alla ei pidä olla noin paljon valkoista.

Esimerkiksi matematiikan ja luonnontieteiden laitoksilla käytetään edelleen paljon LaTeX-markup-kieltä artikkelien kirjoittamiseen. IT- ja nörttipuolella taas käytetään paljon esimerkiksi Markdown-kieltä, Wiki-markupia ja montaa muuta markup-kieltä. On yksi asia, miten sitä markup-kieltä käytetään dokumentissa. Toinen asia on se mitä kaikkea siitä dokumentista luodaan.

Noinhan minä olen "käskenyt" tehdäkin! Sinä käsittääkseni painat enteriä 2x, kun minä painan vain 1x.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 16:49

Sinun termejäsi käyttäen, minä olen alusta asti ja edelleen sitä mieltä, että pitää laittaa 2x enteriä quoten jälkeen. Olen vain käyttänyt välillä erilaisia sanoja saman asian kuvaamiseksi. Laitoin jopa kuvia, jotta ymmärtäisitte, minkälainen sen alkuperäisen markup-koodin pitää olla.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.06.2015 16:59

Olette molemmat väärässä, jos pilkkua nussitaan. PP:n ei tarvitse LAINAA-napin painamisen jälkeen painaa entterin entteriä, riittää kun siirtää kursorin oikeaan kohtaan ja aloittaa löpinän. Kokeile vaikka, PP. (Tämä toimii tosin vain ensimmäisen lainauksen kanssa ja nimenomaan silloin, kun käyttää tuota punaista lainaa-nappia - esim. kirjoituskenttään itse koodattuna homma ei toimi.)
Ryysy
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 17:05

Hermes kirjoitti:Sinun termejäsi käyttäen, minä olen alusta asti ja edelleen sitä mieltä, että pitää laittaa 2x enteriä quoten jälkeen. Olen vain käyttänyt välillä erilaisia sanoja saman asian kuvaamiseksi. Laitoin jopa kuvia, jotta ymmärtäisitte, minkälainen sen alkuperäisen markup-koodin pitää olla.

Aivan. Mutta voisitko kokeeksi laittaa - esimerkiksi vastauksena tähän viestiin - vain 1x enter. Eihän "alkuperäinen markup-koodi" voi olla mikään normi! Kumpi näyttää p a r e m m a l t a ruudussa? Esimerkiksi yhdessä Sateentekijän aloituksessa oli ainakin 5 quote-lainausta (Ekopsykologia), ja jo aloitusviesti vei sikamaisen ison tilan.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.06.2015 17:08

Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.
Helmenkalastaja
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 17:10

17:10
Ryysy kirjoitti:Olette molemmat väärässä, jos pilkkua nussitaan. PP:n ei tarvitse LAINAA-napin painamisen jälkeen painaa entterin entteriä, riittää kun siirtää kursorin oikeaan kohtaan ja aloittaa löpinän. Kokeile vaikka, PP. (Tämä toimii tosin vain ensimmäisen lainauksen kanssa ja nimenomaan silloin, kun käyttää tuota punaista lainaa-nappia - esim. kirjoituskenttään itse koodattuna homma ei toimi.)

Tekninen kielesi menee yli hilseeni. (Kursori menee quoten jälkeen "oikeaan" kohtaan 1x enterillä, tai sitten siirtämällä hiirellä. Siis sama homma.)
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 17:15

Helmenkalastaja kirjoitti:Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.

Minähän olen ymmärtänyt koko ajan mutta olen ajoittain kirjoittanut väärin. Hermes taas on välillä näyttänyt sekoittavan enterin painamisen ja tyhjän rivin.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.06.2015 17:20

Hermeksen kirjoituksista ei kuitenkaan ole tullut sellaista käsitystä, ettei hän olisi ymmärtänyt, mitä puhuu.
Helmenkalastaja
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Ryysy » 21.06.2015 17:22

Psykopatologia kirjoitti:17:10
Ryysy kirjoitti:Olette molemmat väärässä, jos pilkkua nussitaan. PP:n ei tarvitse LAINAA-napin painamisen jälkeen painaa entterin entteriä, riittää kun siirtää kursorin oikeaan kohtaan ja aloittaa löpinän. Kokeile vaikka, PP. (Tämä toimii tosin vain ensimmäisen lainauksen kanssa ja nimenomaan silloin, kun käyttää tuota punaista lainaa-nappia - esim. kirjoituskenttään itse koodattuna homma ei toimi.)

Tekninen kielesi menee yli hilseeni. (Kursori menee quoten jälkeen "oikeaan" kohtaan 1x enterillä, tai sitten siirtämällä hiirellä. Siis sama homma.)

Mutta jos selviät kokonaan ilman entteriä, voitat kesäkurpitsan. Lisäksi entterin kanssa aloittaessa saatat jättää loppuun "haamuvälin", jota kukaan ei näe! En painanut kertaakaan entteriä, mutta pystyn silti kirjoittamaan näin hienosti. Laitan vielä loppuun kymmenen entteriä, koska tämä ohjelma onneksi poistaa ne. Mutta ajattele, jos ei poistaisi - kauheaa. Epäesteettistä. Yök ja vielä heltatkin.
Ryysy
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.06.2015 17:23

HK
Niin, teille fiksuille!
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja toope » 21.06.2015 17:30

Entäs miten käy foorumin älykääpiöille?
toope
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.06.2015 17:48

Helmenkalastaja kirjoitti:Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.

Olen samaa mieltä Helmenkalastajan kanssa. Ei ongelma johdu iPadista tai Android-järjestelmän laitteesta, kuten Hermes ensin koetti selittää. Itse asiassa mitään ongelmaa ei ole kuin "tottelemattomuus"- tms kyvyttömyys muuttaa tapojansa sujuvasti pyyntöjen mukaisesti.
Hilppa
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 17:50

Psykopatologia kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.

Minähän olen ymmärtänyt koko ajan mutta olen ajoittain kirjoittanut väärin. Hermes taas on välillä näyttänyt sekoittavan enterin painamisen ja tyhjän rivin.


En ole sekoittanut yhtään mitään. Voitko näyttää sellaisen kohdan, jossa sekoitan enterin painamisen ja tyhjän rivin? Minulla on alusta lähtin ollut täysin selvä näkemys siitä, miten rivinvaihdot pitää tehdä ja mitä rivinvaihtoihin liittyville ongelmille pitää tai voi tehdä. Jos toisesta ihmisestä vaikuttaa siltä, että olen sekoittanut jotain asioita, niin se johtuu joko sen toisen ihmisen tulkinnasta tai minun huonosta kommunikaatiosta. Joka tapauksessa, mistä tahansa aiheesta on mahdoton väitellä ennen kuin osapuolet edes ymmärtävät, mitä toinen väittää ja ehdottaa.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 17:51

Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.

Olen samaa mieltä Helmenkalastajan kanssa. Ei ongelma johdu iPadista tai Android-järjestelmän laitteesta, kuten Hermes ensin koetti selittää. Itse asiassa mitään ongelmaa ei ole kuin "tottelemattomuus"- tms kyvyttömyys muuttaa tapojansa sujuvasti pyyntöjen mukaisesti.


Höpönhöpön. Kaikilla tällaisille phpBB-palstoilla on stantardi-tapa toimia sillä tavalla, että laitetaan rivinvaihto lopettavan quoten perään. Teillä ja ylläpitäjillä on ongelmia tottelemattomuuden kanssa, ette osaa sopeutua muun maailman käytäntöihin.
Hermes
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.06.2015 18:00

Hermes kirjoitti:Höpönhöpön. Kaikilla tällaisille phpBB-palstoilla on stantardi-tapa toimia sillä tavalla, että laitetaan rivinvaihto lopettavan quoten perään. Teillä ja ylläpitäjillä on ongelmia tottelemattomuuden kanssa, ette osaa sopeutua muun maailman käytäntöihin.

Vai tarkoitatko kenties KAKSI rivinvaihtoa? Yhdestä rivinvaihdosta ei kenelläkään kai ole ongelmaa... Huoh!
Helmenkalastaja
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hilppa » 21.06.2015 18:02

Hermes kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Uskomatonta vänkäämistä! Kuinka monta viestiä olette saaneet tehtailtua selvästä asiasta?! Hermes ymmärtää, mitä PP ajaa takaa, mutta ei halua "totella" (muuttaa tapaansa vain tämän foorumin vuoksi). PP ymmärtää milloin väärin, milloin oikein...

Minä olen PP:n kanssa samaa mieltä estetiikasta ja käytän siksi YHTÄ rivinvaihtoa lainauksen jälkeen. Minulle tärkeämpää kuin kirjoittamisen automaatio on se, miltä teksti näyttää ruudulla.

Olen samaa mieltä Helmenkalastajan kanssa. Ei ongelma johdu iPadista tai Android-järjestelmän laitteesta, kuten Hermes ensin koetti selittää. Itse asiassa mitään ongelmaa ei ole kuin "tottelemattomuus"- tms kyvyttömyys muuttaa tapojansa sujuvasti pyyntöjen mukaisesti.


Höpönhöpön. Kaikilla tällaisille phpBB-palstoilla on stantardi-tapa toimia sillä tavalla, että laitetaan rivinvaihto lopettavan quoten perään. Teillä ja ylläpitäjillä on ongelmia tottelemattomuuden kanssa, ette osaa sopeutua muun maailman käytäntöihin.

Tein juuri niin. Eikä missään käsketä laittaa kahta rivinvaihtoa (kuten Helmenkalastaja jo totesikin).
Hilppa
 

Re: Tarpeettomat rivivälit pois!

ViestiKirjoittaja Hermes » 21.06.2015 18:10

Helmenkalastaja kirjoitti:
Hermes kirjoitti:Höpönhöpön. Kaikilla tällaisille phpBB-palstoilla on stantardi-tapa toimia sillä tavalla, että laitetaan rivinvaihto lopettavan quoten perään. Teillä ja ylläpitäjillä on ongelmia tottelemattomuuden kanssa, ette osaa sopeutua muun maailman käytäntöihin.

Vai tarkoitatko kenties KAKSI rivinvaihtoa? Yhdestä rivinvaihdosta ei kenelläkään kai ole ongelmaa... Huoh!


Olen jo monta kertaa selittänyt oikein kuvien kanssa, mitä tarkoitan. Olen joutunut töissäni taistelemaan lukemattomia kertoja rivinvaihto-ongelmien kanssa, myös Windows/OS X/Unix-välillä ja niin edelleen. Tiedän kyllä hyvin, millainen se näymätön rivinvaihto-merkki on erilaisissa käyttäjärjestelmissä. Täällä monet puhuvat varmaan siitä kokemuksesta, jossa hän painaa nappia "Uusi viesti" ja monta kertaa hän painaa sen jälkeen enteriä. Minä puhun automaattisesti jo työnkin puolesta usein ehkä jotenkin toisella tavalla ja erilaisesta näkökulmasta. Joka tapauksessa, toistaen itseäni, tuen itse edelleen tällaista tapaa vastata:

Koodi: Valitse kaikki
[quote]
Blaa blaa
[/quote]

Minun oma tärkeä näkemys.
Hermes
 

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa