Pilapiirtäjän kukkoilua

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.04.2015 16:31

toope kirjoitti:Onpa hienoa sananvapautta.
Minun pitäisi jättää oman paikkakunnan lehti lukematta että pilapiirtäjät saavat rauhassa siellä herjailla muiden uskontoa.
Siellä kuitenkin on monta muuta juttua tai kuvaa jonka haluan katsoa.

Onpa hienoa sananvapautta. Demokraattisessa sekularistisessa yhteiskunnassa uskontojen pitäisi määritellä, mitä on sananvapaus. Miksi sinun pitäisi jättää lehti lukematta, onko pilapiirtäjät herjanneet sinun uskontoasi?
Kuutar
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Kuutar » 15.04.2015 16:35

toope kirjoitti:
Kuutar kirjoitti:
toope kirjoitti:Ei täydy vaan esim. Lapin Kansa julkaisi pilakuvia nettiversiossa.

Ennen vai jälkeen tammikuun? Mutta ei sinne Lapin Kansan verkkosivuillekaan kukaan vahingossa mene.


Mitäs sillä on väliä milloin kuvat oli. Et kai sinä ole Lapin Kansastakaan kuullut mitään ennen tammikuuta kuten et ollut kuullut Charlie Hebdostakaan.

Niin. No, olin kyllä kuullut Lapin Kansasta, mutta vahvistit pointtini. Noita kuvia löytääkseen pitää googlailla tietyillä sanoilla.
Kuutar
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.04.2015 00:13

S-Arabiassa "Keltaisen fillarin" (2012) naisohjaajan täytyi työkennellä monitorin kautta yms. (HS).
Ks. terapia-osio.
Avatar
Psykopatologia
Ylläpitäjä
 
Viestit: 57805
Liittynyt: 12.02.2010 13:19
Paikkakunta: Helsinki

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja toope » 16.04.2015 05:12

Kuutar kirjoitti:Niin. No, olin kyllä kuullut Lapin Kansasta, mutta vahvistit pointtini. Noita kuvia löytääkseen pitää googlailla tietyillä sanoilla.


En minä mitään googlainnut löytääkseni Lapin Kansasta pilapiirrokset. Sivu on minulla valmiina kirjanmerkeissä ja menin sinne kuten tavallisesti ja heti rävätti silmille pilapiirrokset.
toope
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja toope » 16.04.2015 05:19

Jaska kirjoitti:Musut antaa tappotuomioita pilakuvista, koska ne loukkaavat musuja. Tiitinen ja Heinäluoma ovat antaneet hiljaisen hyväksynnän tappotuomioille, koska kielsivät tilaisuuden järjestämisen eduskunnan tiloissa.


Pilapiirtäjät ovat saaneet aikaan tämän hienosti, että ihmisiä jaotellaan helpon perustein hyväksyjiin ja ei-hyväksyjiin. Eduskuntaa ei muutkaan pilapiirtäjät ole päässeet esittämään piirroksiaan ja monet muutkaan halutkaan eivät sinne pääse. Eikä se tarkoita, että Tiitinen ja Heinäluoma hyväksyisivät ihmisten murhat.

Jos minä sanon etten hyväksy pilapiirtäjien vasiten härnäämistä, en samalla sano, että hyväksyn heidän tappamisensa.
toope
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Mirri » 16.04.2015 11:10

Jaska, mikä erityinen tila ja minkätyyppisiä tilaisuuksia varten?
Avatar
Mirri
 
Viestit: 21980
Liittynyt: 01.01.2012 19:18

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja toope » 16.04.2015 13:35

"Kansalaisinfossa järjestetään erilaisia eduskuntatyöhön liittyviä tapahtumia, luentoja ja teemapäiviä."
Mitenkä pilapiirtäjän luento liittysi noihin?
toope
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Hilppa » 16.04.2015 14:15

Liittyy aiheeseen sananvapaus ja kansalaismielipiteeseen sananvapaudesta. Eduskunta säätää sananvapautta koskevat lait, joten edustajien tulisi olla perillä laajasti aiheeseen liittyvästä.

Kiellettiinkö/peruttiinko tapaaminen turvallisuussyistä?
Hilppa
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja toope » 16.04.2015 14:45

Päätöstä perusteltiin Suojelupoliisin antamilla uhka-arvioilla ja sillä, että tilaisuus ei liity eduskunnan toimintaan.

Pelkuri tekee näin
"Pakenin maan alle, eikä minulla ollut enää pääsyä kotiini. Minut siirrettiin turvarakennukseen. Oli shokki, että jouduin pois kotiympäristöstä. Jouduin elämään sillä tavalla siis jo ennen Kööpenhaminan tapahtumia, taiteilija kertoi kaksi kuukautta iskun jälkeen."
http://yle.fi/uutiset/lars_vilks_taitee ... da/7928832

Eli piirtelee pilkkakuvia ja katoaa turvataloon.
toope
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.04.2015 15:07

Hilppa kirjoitti:Liittyy aiheeseen sananvapaus ja kansalaismielipiteeseen sananvapaudesta. Eduskunta säätää sananvapautta koskevat lait, joten edustajien tulisi olla perillä laajasti aiheeseen liittyvästä.

Kiellettiinkö/peruttiinko tapaaminen turvallisuussyistä?

Kyllä, tietääkseni.
Kuutar
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.04.2015 15:08

toope kirjoitti:Päätöstä perusteltiin Suojelupoliisin antamilla uhka-arvioilla ja sillä, että tilaisuus ei liity eduskunnan toimintaan.

Pelkuri tekee näin
"Pakenin maan alle, eikä minulla ollut enää pääsyä kotiini. Minut siirrettiin turvarakennukseen. Oli shokki, että jouduin pois kotiympäristöstä. Jouduin elämään sillä tavalla siis jo ennen Kööpenhaminan tapahtumia, taiteilija kertoi kaksi kuukautta iskun jälkeen."
http://yle.fi/uutiset/lars_vilks_taitee ... da/7928832

Eli piirtelee pilkkakuvia ja katoaa turvataloon.

Ovatko ne sitten rohkeita, jotka vaativat ennakkosensuuria?
Kuutar
 

Re: Pilapiirtäjän kukkoilua

ViestiKirjoittaja Kuutar » 16.04.2015 15:22

Tässä vielä City-lehden artikkeli sensuroiduista kirjoista tai kirjoista joista on nostettu oikeusjuttuja 2000-luvulla:
http://www.city.fi/kulttuuri/2000-luvun ... oviot/2821

USA:n Top5 kielletyt kirjat listassa on aika yllättävä nimi,: John Steinbeck: Hiiriä ja ihmisiä, hänet on kuitenkin palkittu Nobelillakin. Harry Potterit on kouluissa kielletyimpien kirjojen joukossa, tuosta olen kuullutkin.

Sensuroitujen ja kiellettyjen kirjossa on paljon uskontoa käsitteleviä teoksia, Antti Kylliäisen teos Maan päällä niin kuin taivaassa herätti myös suuren kohun ja hän sai syytteen kristinuskoon kohdistuvasta jumalanpilkasta ja häntä vaadittiin eroamaan virastaan, kun Kylliäinen meni väittämään että Jumalan on armollinen kaikkia kohtaan ja kaikki pääsevät taivaaseen. Se kuulemma on luterilaisen opin vastaista, vaikkakin luterilaisuudessa opetetaan, että ihminen pelastuu yksin Jumalan armosta.
Kuutar
 

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista



Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 9 vierailijaa

cron