Päiväkodissa kieltäydyttiin antamasta lapselle hunajaa

Re: päiväkodissa kieltäydyttiin antamasta lapselle hunajaa

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:03

Jaska kirjoitti:
Helsinkiläisäiti hämmästyi, kun päiväkodissa kieltäydyttiin antamasta lapsen yskänoireisiin hunajaa. Äiti sai kuulla, että jotakin voidaan antaa johonkin vaivaan vain, jos siihen on lääkärin määräys.

http://www.iltasanomat.fi/perhe/art-1427816586353.html

Miten minulla on käsitys,,että hunaja olisi pikkulapsille haitallista. Pitäneekö paikkansa?

Jutun pointtihan ei ollut se onko hunaja vaarallista vai ei.
Mutta tietenkin sateentekijä ehti asian vierestä googlailemaan.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:13

Flower kirjoitti:Kyllähän jaska siitä kysyi, että onko hinaja lapsosille vaarallista. Alle vuosikkaille voi olla, mutta jutun lapset olivat ehkä isompia. En tiedä, kun en jaksanut lukea..

Vittu että vituttaa ihmiset jotka jaksavat vastata vaikka eivät viitsi lukea kirjoitusta mihin vastaavat.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:18

Enkä mie jaksa tuhlata voimiani idiootin kanssa keskustelemiseen.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:26

SAARA-SANTRA- SATEENTEKIJÄ
ei osannut lukea ketjun aloitusta ja nyt alkaa itkupilli- raivari.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:29

"Brandtin mukaan hunaja ei ole lääke, eikä hän ole kuullut, että lapselle pitäisi antaa päivähoitopäivän aikana hunajaa.

– Hunaja ei ole tiettyyn sairauteen määrättyä lääkettä. Vanhemmat voivat haluta, että jollekin laitetaan sipulipussia ja toiselle valkosipulia ja mitä nyt onkin kaikennäköisiä vanhoja hyviä konsteja onkaan. Mutta se on rajattu näin, että vain lääkärin määräämää lääkettä voidaan päivähoitopäivän aikana antaa.

Brandtin mukaan päiväkodin henkilökunta on toiminut oikein, kun ei ole alkanut lääkitsemään lasta hunajalla.

– Vanhemmat voivat sitä aamulla ja illalla antaa kotona." aloitus linkistä
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:39

Niin osasin lukea eikä tieto ollut mitään uutta.
Ja sillä ei ole mitään tekemistä tämän jutun kanssa.
jardin

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2015 14:40

Mielestäni aloitusviesti seurauksineen on hyvä esimerkki onnistuneesta sopan keitosta.
Mirri

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 14:41

Mirri kirjoitti:Mielestäni aloitusviesti seurauksineen on hyvä esimerkki onnistuneesta sopan keitosta.

Niin ja siitä kun aina on kiire googlailemaan.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 16:20

Sinähän se yrität olla joka alan asiantuntija googlen avulla.
Edelleen jauhat paskaa millä ei ole mitään tekemistä ketjun asian kanssa.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 16:58

Enpä taida saara-santra haistatella ja sinä et ole yhtään mitään sanonut ketjun aiheeseen.
Joten luepa nyt vaikka tuo linkki ensin.
jardin

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 17:07

Jos HUNAJAN olisi määrännyt lääkäri, olisi sitä annettu lapsella.
Brandin mukaan hunajaa voi silti antaa lapselle hunajaa kotona.

Jutussa ei lue minkä ikäinen lapsi on.
jardin

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2015 17:15

Sateentekijä kirjoitti:Ehkä Jaska halusikin keittää taas soppaansa ja sai sitä mitä tilasi:D
Mutta todellisuudessa. Kuka hölmö edes antaisi raakaravintoa, johon hunajakin rinnastetaan , vauvalle ennen yhtä vuotta, jolloin vastustuskyky ei vielä ole kehittynyt
Botulismi on hengenvaarallinen , vaikkakin tosi harvinainen meillä. Mutta ei tarvitse olla kuin yksi tuhannesta, jos se sattuu olemaan juuri oma lapsi! Miksi siis riskeerata, kun on muitakin vaarattomampia keinoja vauvan yskään.Aikuisilla ja yli yksi vuotialla botulismia ei esiinny koska elimistö on silloin saavuttanut vastustuskyvyn.

Aloitusviestiin linkitetyssä jutussa kyseessä oli päiväkoti-ikäinen lapsi, ei alle yksivuotias vauva. Kuten aloitusviestissä olevasta siteerauksesta hyvin nähdään.

Jaska pani puurot ja vellit taitavasti sekaisin niin, että syntyi soppa.
Mirri

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 18:20

Sateentekijä kirjoitti:Niin, hän teki sen jälleen ja yhtään häpeilemättä! Nosti Tuuven ja minun niskavillat pystyyn!
Siitäkin huolimatta minun mielestäni päiväkodeissa pitäisi, mainitsemani esimerkit huomioonottaen, kiinnittää enemmän huomiota niin ruokailussa kuin muussakin toiminnassa nimenomaan yksilöllisyyteen ja vanhempien toivomuksiin.

Ei nostanut vaan sinä saara-santra nostit minun niskavillat pystyyn koska olet ällötys.

Ja hyvinhän tämä teihin upposi ja keskustelu olisi jäänyt käymättä ilman minua. Jaskan juttu meinasi mennä hukkaan, kun mie olin eilen mettässä.
jardin

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2015 18:29

Sateentekijä kirjoitti:Niin, hän teki sen jälleen ja yhtään häpeilemättä! Nosti Tuuven ja minun niskavillat pystyyn!
Siitäkin huolimatta minun mielestäni päiväkodeissa pitäisi, mainitsemani esimerkit huomioonottaen, kiinnittää enemmän huomiota niin ruokailussa kuin muussakin toiminnassa nimenomaan yksilöllisyyteen ja vanhempien toivomuksiin.

Miten yksilöllisyys ja vanhempien toivomukset lapsen ruokailun suhteen toteutetaan päiväkodin jälkeen - koulussa? Yhden vanhemmat vaativat yhtä ja toisen toista...

Allergioiden, uskontojen, sun muiden synnyttämät erityisruokavaliotarpeethan nykyisin otetaan huomioon niin päiväkodeissa kuin kouluissakin. Ketään ei pakoteta syömään possua, ja on saatavilla niin gluteenitonta kuin lihatontakin, samoin 'hylaa' ja sokeritonta sun muuta - perusteltujen tarpeiden mukaisesti. Noin olen ymmärtänyt.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2015 18:32

Jardin, ilmoitin 'ällötys'-viestisi ylläpitoon asiattomana ja kirjoittajaan kohdistuvana.
Mirri

ViestiKirjoittaja jardin » 02.04.2015 18:37

Hienoa sinulta. Minäpä lähdenkin sitten ihan oma-aloitteisesti jäähylle ja poistan nikkini, eiköhän tuosta viikon banni riitä.
Saa nähä millä nikillä tulen takaisin.

On se ällötys kuitenkin, ei voi mitään.
jardin

ViestiKirjoittaja Mirri » 02.04.2015 19:30

Sateentekijä, luojan kiitos sinä vaatimuksinesi et ole ylläpito.
Mirri

ViestiKirjoittaja toope » 03.04.2015 06:29

Enpä mie viitsi istua mitään itselleni laittamaani bannia, koska sateentekijä-saara-santra saa minua aivan vapaasti haukkua jos en ole foorumilla.
Siitä en välitä mutta ihmettelen vaan miksei Mirri nyt mitään sano tai ilmoittele ylläpitäjälle.

Kirjoittelin nyt tällä nikillä, tämä varmaan nyt sopii saara-santra-sateentekijällekin. ei tarvitse joka viestissä erikseen mainita kuinka tyhmä olen, vaan voit suoraan nyt kutsua minua toopeksi.
Mutta muista kuitenkin että en tullut tänne jardina sinua haukkumaan vaan olit ystävällinen siihen asti kunnes kerroin kuka olen.
toope

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 03.04.2015 13:34

Sateentekijä kirjoitti:On muuten aivan käsittämätöntä
, että kun Tuuve palaa tänne milloin milläkin nikillä, heti hän aloittaa riidan haastamisen. Jos nyt saan sanoa, minun mielestäni Tuuve ei ole tervetullut tänne, jossei osaa muuttaa asennoitumistaan. Ok. en ole ylläpito enkä näinollen voi tehdä mitään päätöksiä,mutta jos joku heti tänne tultuaan alkaa syytää solvauksiaan, nimenomaan minua kohtaan, miksei ylläpito puutu siihen? Minä vaadin suoraa vastausta ja kun sen saan, olen vaiti.

Mitä tekopyhyyttä sinulta, Sateentekijä, taas kerran! Lihavoimani kohdat ovat lihavia valheita! Tuuve oli ollut täällä jardinina jo useamman viikon ajan ja käyttäytynyt vähintäänkin asiallisesti koko ajan, siihen asti kunnes kyllästyi sinun tekopyhyyteesi ja paljasti itse, kuka oli. Toki hänen paljastuksensa oli hieman aggressiivissävyinen, mutta mitä muuta se oikeastaan olisi voinut olla, kun tarkoituksena oli osoittaa sinun kaksinaamaisuutesi.

Sinä olet ties kuinka monta kertaa tällä palstalla todennut, että jätät Tuuven kirjoitukset omaan arvoonsa - mikä olisi mielestäni hyvä, koska et selvästikään voi sietää häntä - ja yhtä monta kertaa jo lähes seuraavassa viestissäsi ryhtynyt häntä haukkumaan. On se kumma, ettet huomaa omaa osuuttasi ollenkaan. Nämä tapahtumat ovat useimmiten jatkuneet niin, että Tuuve on vapaaehtoisesti poistunut "jäähdyttelemään", ja sinä olet parin päivän sisällä kirjoittanut tänne viestin, jonka sisältö on aina suurin piirtein sama: kehotat kaikkia olemaan osallistumatta riitelyihin ja "tunnustat", ettet itsekään ole ollut mikään pyhimys. Ja seuraavana yleensä toteamus, että kukapa meistä ei olisi riitelyyn täällä syyllistynyt. Näin ravistat niskastasi syyllisyyden ikeen ja voit taas jatkaa kuin ei mitään oli tapahtunutkaan.

Se on myös huomionarvoista, että joka kerta, kun päädytte Tuuven kanssa napit vastakkain, sinä olet täynnä "pyhää" loukkaantumista (niin kuin tuossa yllä lainatussa viestissäsikin) ja vaadit Tuuvea poistettavaksi tältä foorumilta. En muista Tuuven kertaakaan tehneen samaa, vaikka sinun käytöksesi on lukijan silmiin näyttänyt vähintäänkin yhtä törkeältä. Jos Tuuve jossakin vaiheessa saisi lopullisen bännin tälle foorumille, minä lähtisin myös. Lopullinen bänni hänelle olisi suuri epäoikeudenmukaisuus.
Helmenkalastaja

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista