Ostammeko rakeetteja?

Ostammeko rakeetteja?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2014 10:45

Ostammeko rakeetteja?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: Ostammeko rakeetteja?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2014 10:46

Emme. - Minulla on velä tähtisadetikkuja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.12.2014 11:45

Kruunuynttilöitä pitäisi ostaa. Paketti on lopussa. Raketteja en ole ostanut koskaan. Ilotulitusta olen katsonut senkin edestä. Vuosituhannen vaihteen ilotulitus Kauppatorin edustalla oli kaunein koskaan näkemäni. Japanilaisen ilotulitustaiteilijan toteuttama.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.12.2014 11:49

En.
Takavuosien Comet bomb -onnettomuudessa kävi 1. asteen sukulaiselle niin huonosti, etteivät raketit tai muut ilotulitteet innosta tai kiinnosta vähääkään.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.12.2014 15:05

Emme. Sen sijaan valvomme ja ihastelemme, kun toiset lennättävät rahansa kauniina väriloistona taivaantuuliin. Ihastelun lisäksi toivomme, että ovat muistaneet satsata hienojen rakettien lisäksi suojalaseihin, kauhistelemme katkua, ja aamulla taivastelemme mustunutta lunta.
Koiria surkuttelemme, ja suomme ajatuksen myös sotien melskeistä tulleille maahanmuuttajille, jotka traumojensa vuoksi saattavat kärsiä ilotulituksen riemuista.
Mirri

ViestiKirjoittaja tuuve m » 29.12.2014 17:30

Emme osta ja eikä niitä saa tässä ihan lähellä edes ampuakaan. On yhteinen kylän päätös, kun on koiratarhoja, poroja ja muuten heikkohermoisia.
Heiluttelemme sellaisia sädetikkuja ja teemme jätkänkynttilöitä.
tuuve m

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2014 18:02

Hyvä! Julistan Psykopatologian uhjuksettomaksi alueeksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja tuuve m » 29.12.2014 18:12

Kaikki heikkohermoiset kiittävät ylläpitäjää.
tuuve m

ViestiKirjoittaja SADE » 29.12.2014 21:49

Tekisi mieleni ostaa ja tunkea ne raketinampujien takapuoleen, juuri sytytettyinä.
SADE

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2014 22:00

Kun lapset olivat pieniä, meillä oli porukalla talon yhteinen ohjus-ilmatorjunta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.12.2014 22:55

Voi itku, ensimmäiset pamaukset tuli mölyävästä pentusakista kadulta ja nyt koira juoksee ja läähättää järkyttyneenä. Muinoin minulla oli ajava mäyräkoira, sen kanssa oli käyty pennusta supin pesillä, eikä edes hätkähtänyt vaikka kuinka paukkui, eli muuten 15v.
Mutta tämä on 12v.hermoheikko ja tutajaa jo nyt. :?
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.12.2014 22:57

Psykopato! r a k e e t t e j a. että mua ärsyttää.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kissi » 29.12.2014 23:01

niinhän tekeekin ja se just risoo. siksi kun mulla on tapana tehdä just tollasii virheitä, siks harmittaa!! pööö Pertti.
Kissi

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.12.2014 23:10

En ikinä osta enkä ammu raketteja, koska olen sen sortin tohelo, että ampusin itsenikin taivaan tuuliin.
Katson kyllä mielelläni etäältä, kun muut ampuvat.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 29.12.2014 23:12

Olisiko sille koiralle mahdollista antaa jotain rauhoittavaa lääkitystä uudeksi vuodeksi, että se ei pelkäsi niin paljon? Määräävätkö eläinlääkärit?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 29.12.2014 23:12

21:12
Meillä oli lapsena(ni) peräkkäin kolme sileäkarvasta mäyrykoiranarttua, mustia "punaisin merkein".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja SADE » 29.12.2014 23:17

Hilppa kirjoitti:Olisiko sille koiralle mahdollista antaa jotain rauhoittavaa lääkitystä uudeksi vuodeksi, että se ei pelkäsi niin paljon? Määräävätkö eläinlääkärit?

Jostain luin hiljattain, että markkinoilla on suihketta mitä voi suihkuttaa ilmaan ja tämän suihkeen tuoksu sitten rauhoittaisi koiran, joka pelkää rakettien ääntä.
SADE

ViestiKirjoittaja Mirri » 29.12.2014 23:18

kiss kirjoitti:Voi itku, ensimmäiset pamaukset tuli mölyävästä pentusakista kadulta ja nyt koira juoksee ja läähättää järkyttyneenä. Muinoin minulla oli ajava mäyräkoira, sen kanssa oli käyty pennusta supin pesillä, eikä edes hätkähtänyt vaikka kuinka paukkui, eli muuten 15v.
Mutta tämä on 12v.hermoheikko ja tutajaa jo nyt. :?

Meillä säikkyy kissat ja minä niiden mukana. Vieressä köllöttelevä ja yllättäen säpsähtävä kissa osaa säikäyttää. Nämä yksittäiset ja harvakseltaan kuuluvat paukut ovat näköjään kissoille keljumpia; uudenvuodenaaton sarjatulituksen ne kestävät nukkumalla, eivätkä säpsähtele.

En tajua: lähes joka kodissa on nykyisin lemmikki, mutta silti keskenkasvuiset (vanhempineen!) ovat niin piittaamattomia, että aloittavat eläinten säikyttelyn heti ammusmyynnin alettua. Luulisi, että ainakin oman koiran pelon näkeminen vähän rajoittaisi omaa käyttäytymistä. Kun luvan kanssa saadaan paukutella vasta uudenvuodenaattona.
Mirri

ViestiKirjoittaja Maaria » 29.12.2014 23:30

Mun ex koirani Honey pelkäsi raketin pauketta niin, että tärisi kauttaaltaan ja usein iso koira yritti tunkea äidin syliin, tai sohvan alle, jonne oli aika mahdoton päästä.
Maaria

ViestiKirjoittaja SADE » 30.12.2014 00:04

Esim. täältä löytyy tietoa koiraa rauhoittavasta suihkeesta (väärällä kielellä vaan):
http://www.veterinarbutiken.se/beteende ... spray.html
SADE

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista