SADE kirjoitti:Itsestäänselvyyksiä ja ikuisuuskysymyksiä. Tällainen ohjelma on ihmisten huijausta, vai ovatkohan he tehneet jokaisesta aiheestaan tieteellistä tutkimusta?
Psykopatologia kirjoitti:Tulevaisuutta silmään pistäen vastauksissa olisi hyvä merkitä, mitä osaa vastaus koskee.
Sateentekijä kirjoitti:Merkillinen ohjelmakokonaisuus kaikkiaan.Ei mene ainakaan minulla jakeluun sisäinen sanoma. Lisäksi ohjelma sisältää useita epätarkkuuksia, jopa huolimattomia heittoja esim.
-"Aspiriinin puolustaja esitti, että huolimatta mahdollisista suolistoverenvuodoista
- jotka eivät ole tappavia - aspiriinia kannattaa syödä varsinkin niiden, joilla on ollut
tukoksia, jotka voivat olla tappavia. Tämä koskee varsinkin sydänsairaita."
-Luulen, että niiden, jolla on vahvaa verenvuototaipumusta, ei kannattaisi syödä
aspiriinia (ainakaan "liikaa") - ei suoliston - vaan aivoverenvuodon uhkan vuoksi."
Eikä tämä esimerkki ollut ainoa.
Sateentekijä kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Minusta ei "mielipidekysymys".
Mielipiteen luonteeseen kuuluu se, että mielipiteen esittäjä tuo esiin kannan,
joka ei pohjaa jostain asiasta olevaan fakta-luontoiseen tietoon.
Tyypillinen mielipide on, että "Frederik on laulava sonni".
Joskut asiat taas ovat sen luontoisia, että niistä voi esittää vain (valistuneita)
mielipiteitä (tms.). Tällainen on esimerkiksi "Suomen pitäisi liittyä Natoon".
Frederikhän on laulava sonni ihan ilman mielipiteitäkin.
Mutta minun mielipiteeni ko ohjelmasta on, ettei se valaise.
Psykopatologia kirjoitti:Aspiriinin puolustaja esitti, että huolimatta mahdollisista suolistoverenvuodoista
- jotka eivät ole tappavia - aspiriinia kannattaa syödä varsinkin niiden, joilla on ollut
tukoksia, jotka voivat olla tappavia. Tämä koskee varsinkin sydänsairaita.
Luulen, että niiden, jolla on vahvaa verenvuototaipumusta, ei kannattaisi syödä
aspiriinia (ainakaan "liikaa") - ei suoliston - vaan aivoverenvuodon uhkan vuoksi.
Yllä oleva on siis minun muotoiluni, jossa (nyt) lihavoitu on täysin omaa arviotani.
Voidaan todeta, että koko ohjelma oli täynnä puutteellisesti esitettyä tietoa.
Silti minusta ohjelma oli arvokas.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa