Kirjoittaja haller » 02.09.2014 19:06
En suinkaan koskaan kannattanut kaikkia Kokoomuksen arvoja ym. Mm. mahdollisuuksien tasa-arvoon, joka joskus mainittiin mm. puolueohjelmassakin, en usko.
Itte olen syntynyt liikuntarajoitteisena työläisperheeseen, joten ei mul koskaan oo ollu samoja mahiksia ku niil ihmisil, joille liikkuminen on helppoa ja joilla on enemmän lättyrää eli rahaa.
Kokoomukseen liittymisestä o kyl vähiten haittaa mt-kuntoutujalle siinä mielessä, että ei oo niin paljon teoriaa, johon hurahtaa. Edmund Burkea ym. luin joskus, mut sekin oli laimeaa.
Sen sijaan vasemmistopuolueilla on tosi paljon vanhoja ideologeja: Marx, Engels (joka kirjoitti enemmän niit heidän yhteisteoksiaan ku Marx), Lenin, Bernstein, Trotski, Mao yms. yms.
Itte oon lukenu ainakin Kommunistisen manifestin ja Sosialismin edellytykset ja sosiaalidemokratian tehtävät. Jälkimmäinen on Bernsteinin pääteos.
Itse asiassa olisin kernaasti liberaalisen puolueen jäsen. Suomesta puuttuu aito eurooppalainen liberaalinen keskustapuolue. Suomen Keskusta ajaa maaseudun asioita. Oikeat eurooppalaiset keskustapuolueet (kuten esim. Saksan FDP) ovat vapaamielisuuden ja sosiaaliliberalismin asialla.
Sori off topicit. Tuli inspis. t. haller