minätäällä kirjoitti:Minusta on sääli katsoa hiipuvia foorumeita. Eikö voimien yhdistäminen mitenkään onnistuisi? Ei tämä kirjoittelu enää tyydytä ja palvele tarkoitusta entisellä tavalla. Moni varmaan miettii jo muita foorumeita. Ehkä helukin, jotain vanhempain keskustelufoorumia. Eihän näillä palstoilla mt-juttuihin vertaistukea ole saanut ainakaan minun kokemukseni mukaan.
'Voimien yhdistäminen' ei onnistu, koska erilaisia vahvoja tarpeita on niin paljon. Esim. Psykopatologian motiivi mielenterveysaiheisen foorumin käytölle on aivan erilainen kuin minun motiivini - luulen. Ainakin tiedän, etten pysty kirjoittajana asettumaan taloksi tälle foorumille; ei täällä tunnu 'turvalliselta' kirjoittaa ja purkaa päänsä sisältöä sanoiksi. Tämän foorumin ylläpitäjän motiivit estävät kirjoittamisen. No, eipä tunnu Tukarillakaan 'turvalliselta' enää; sielläkin on nykyisin vahvoja tarpeita, jotka ovat ristiriidassa minun tarpeideni kanssa. Niinpä perustin oman foorumin tyyliin oma tupa oma lupa ajatella 'ääneen' ja kirjoittaa...
En tosiaan usko minkään 'voimien yhdistämisen' onnistuvan; keskenään ristiriidassa olevat voimakkaat motiivit estävät sen. Yksi haluaa käyttää foorumia yhdenlaisiin tarkoituksiin ja toinen toisenlaisiin tarkoituksiin; tarpeet ovat niin voimakkaita, etteivät ne jousta, eivätkä myötäile muiden tarpeita - sellainen käsitys minulle on tullut. Ja ainakin minun kirjoittamistarpeeni on juuri sellainen; joustamaton ja ehdoton, sen pitää päästä toteutumaan, jotta minulla olisi hyvä olla. Oma foorumi on oikein hyvä paikka sellaiseen pakottavaan kirjoittamisvimmaan... Siellä kirjoitukseni eivät ole pois keneltäkään, eivätkä uhkana kenellekään.