Hermes kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ehdotan, että tässä ketjussa keskusteltaisiin vain tästä ketjusta.
Minusta olisi vielä parempi idea keskustella tämän ketjun aiheesta.
Hilppa kirjoitti:Hermes kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Ehdotan, että tässä ketjussa keskusteltaisiin vain tästä ketjusta.
Minusta olisi vielä parempi idea keskustella tämän ketjun aiheesta.
Johan siitä keskusteltiin. Vai oliko sinulla jotain erityistä mielessäsi?
Jill kirjoitti:Herää kysymys, jos olisin todella vaikeasti sairas, mihin uskoisin.
Jos olisin kuolemansairas. Olisiko mitään. Tiedän yhden joka on.
Hän uskoo jeesukseen ja hänen ilmeensä kirkastuu aina,kun hän kertoo
uskostaan. Hänellä on mm. Skitsofrenia.
Itse järkeilen liian paljon uskoakseni taruihin. Etsin aina vastauksia.
Silti, en koskaan sano hänelle, että hän on väärässä.
Ainoa asia, mikä saa hänen silmiinsä syttymään jotain elämän kaltaista.
Kyllästynyt kirjoitti:Helvetissä tulee ahdasta 80 vuoden kuluttua.
Onneksi olen niin vanha, että ehtinen vallata itselleni oman yhden hengen pätsin.

Mirri kirjoitti:Kasvavatko helsinkiläiset 'pakanat' arvotyhjiössä syntymästään lähtien?
PAKANALLINEN USKONTUNNUSTUS:
1. Olen ylpeä suomalaisuudestani, kuulumisestani Väinämöisen perillisiin, Euroopan vanhimpaan kansakuntaan. Uskon, ettei ihmisyksilö voi olla onnellinen, käyttää kaikkia voimavarojaan ja olla tasapainossa itsensä ja ympäristönsä kanssa, jos hän ei tunne eikä arvosta omia juuriaan. Juureni ovat Suomessa, Euroopassa, ihmiskunnassa.
2. Uskon että jokaisella ihmisellä on yhtäläinen oikeus elää itselleen sopivalla tavalla kaltaistensa keskuudessa, omassa maassaan. Kaikki kansat ja kulttuurit ovat arvokkaita ja osa ihmiskunnan, ja jokaisen ihmisen, yhteistä perintöä. Vain henkilö, joka ei tunnista alkuperäänsä ja vihaa itseään, voi vihata muita kansallisuuksia. Päämääräni on kohdata muut kansallisuudet avoimesti, ylpeänä omastani ja kunnioittaen vierasta vertaisenani.
3. Uskon että kaikki elämä on arvokasta ja pyhää. Luonnon ikuisesti muuttuva, uuttaluova ja uudistava voima on alkuperäinen jumaluus, jota kunnioitan jokaisessa elävässä olennossa, luonnon suurenmoisuudessa ja kauneudessa. Ihmisenä olen osa elämän virtaa, joka pysähtymättä kulkee muodosta toiseen. Ikuinen liike on kuolemattomuutta, ja yksilönä jatkan olemassaoloani seuraavissa sukupolvissa.
4. Uskon, että tietomme maailmankaikkeudesta ja ajan äärettömyydestä on rajallinen, ja jokaisen tulee muodostaa käsityksensä aistein havaitsemattomasta sen perinteen ja tiedon mukaisesti, mihin hän on oman kansallisuutensa mukana kasvanut. Uskon, että maailmankaikkeus syntyi alkumunan hajotessa aikojen alussa, kuten vanhat ovat laulaneet.
5. Uskon, että ihmisyksilö ei ole täydellinen ilman kuulumista itsensä kaltaisten muodostamaan yhteisöön. Me emme ole muovautuneet sellaisiksi kuin olemme yksinäisyydessä, vaan yhteistyössä ja kanssakäymisessä toistemme kanssa. Huolehtiminen, myötäeläminen, vastuunkantaminen ja uhrautuvaisuus kuuluvat siksi tajuntamme rakenteisiin. Asettamalla itsemme muita vastaan, rikomme itseämme vastaan.
6. Olen päättänyt vapautua henkisistä kahleista, peloista ja syyllisyydestä, jotka estävät minua seuraamasta luonnon ja historian määräämää kutsumustani. En vihaa elämää, en pelkää kuolemaa, enkä tunne syyllisyyttä luonnollisista asioista.
7. Uskon tulevaisuuteen, ihmisten yhteisyyden palauttamiseen, ja oman kansani kukoistukseen vaikeudet voittaneen ihmiskunnan vahvana ja arvokkaana osana.

Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:..., mutta hyvä keskustelupalstakirjoittaja, erityisesti teräväkynäinen kriitikko, perustelee näkemyksensä ja mielipiteensä sekä vastaa hänelle esitettyihin kysymyksiin.
Näkemyksiensä ja mielipiteidensä perustelussa ja esitettyihin kysymyksiin vastaamisessa olisi kyllä täällä(kin) petraamisen varaa monellakin - erityisesti Kyllästyneellä ja Hilpalla, jotka ikäänkuin tuntuvat "roiskivat" näkemyksiään ja tuohtuvat tms, kun niihin kysyy perusteluita ja/tai vastausta esitettyihin kysymyksiin...
Pyrin siihen, että vastaan jokaiseen minulle esitettyyn kysymykseen, mutta viides vastaus saman kysyjän samaan kysymykseen alkaa jo olla liikaa.
Perustelisitko tämän näkemyksesi/mielipiteesi?
Mirri kirjoitti:Mielestäni tämä on verran surkea ketju otsikosta ja ensimmäisestä kommentista lähtien, ettei ole järkevää pidellä minun tuotteitani suurennuslasin alla. Joutavat samaan romukoppaan kuin ketjun otsikko ja Kyllästyneen höpinät helvettiin pääsemisestään.
Kahvi kirjoitti:trisse kirjoitti:Puhut ainoastaan Mirristä täällä...
Totta. Esim Kyllästyneen tekstien toistuviin sisäisiin ristiriitaisuuksiin en ole PP:n huomannut puuttuvan. Mm siihen, että Kyllästynyt tuo käsiteltävään teemaan suoraan liittymättömiä asioita mukaan keskusteluun, syyttää voimakkaan oloisesti toisia silloin kun hänen itse pitäisi vastata esitettyyn kysymykseen (siis vastata kysyttyyn) jne. On nähty myös mm kiroilua ja mala fide -henkisiä "one linereitä" ym.
Mutta eipä se mitään, kunhan osoitin virtaheposen olohuoneessane.
Psykopatologia kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kasvavatko helsinkiläiset 'pakanat' arvotyhjiössä syntymästään lähtien?
Eivät kasva.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa