Kyllästynyt kirjoitti:Jos kopioisin tästä ketjusta sinun esiin kaivamasi linkin ja veisin sen johonkin toiseen ketjuun - ilman sinun lupaasi ja vastoin nimenomaista kieltoasi - syyllistyisin sinun työsi tuloksen varastamiseen.

Mirri kirjoitti:Laitan tähän linkin, mutta sinä et saa kähveltää työni tulosta, vaan jos haluat käyttää löytämääni linkkiä viesteissäsi, sinun pitää etsiä se itse:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Varkaus_%28rikosoikeus%29
Syytän sinua varkaudesta, jos käytät tuota linkkiä, etkä etsi sitä itse. Ettäs tiedät. Ja jotta varmasti tajuat minun olevan tosissani:Työni (linkin etsiminen) tulos on taatusti minun omaisuuttani!
Vieläpä pyysin toistuvasti sinua poistamaan varastamasi linkin ketjustasi ja etsimään sen itse

Kyllästynyt kirjoitti:Tietääkseni ei ole olemassa sellaista ennakkotapausta jossa oikeus olisi todennut, ettei nimimerkin kunniaa voi loukata (nimimerkin anonymiteettiin perustuen).
Korkein oikeus kirjoitti:4. Kunnianloukkausta koskevan rikoslain 24 luvun 9 §:n 1 momentissa loukkauksen kohteena mainitaan ”toinen” ja puhutaan ”häneen” kohdistuvasta halveksunnasta, mitkä ilmaisut osoittavat teon voivan kohdistua vain luonnolliseen henkilöön. Tämä todetaan myös säännöstä koskevan hallituksen esityksen perusteluissa (HE 184/1999 vp s. 34).
Kyllästynyt kirjoitti:Jos nyt väität, ettet (vastoin kertomaasi) tehnyt niin, vaan että olet itse googlettanut esiin juuri tuon samaisen linkin, niiden kymmenien ellei satojen linkkien joukosta, olet siinä tapauksessa valehtelija.

Kyllästynyt kirjoitti:Kerropa mihin juttuun tuo lainauksesi liittyy.
Yhtiö ei ole "luonnollinen henkilö", mutta en näe mitään perustetta sille, ettei nimimerkki sitä olisi.
Kyllästynyt kirjoitti:Niin, eihän autovarkauskaan ole nykyään varkaus vaan "luvaton käyttöönotto".
Kyllästynyt kirjoitti:Niin kuin aiemmin totesin, ei ole tiedossani sellaista ennakkotapausta jossa oikeus olisi päättänyt, ettei nimimerkin kunniaa voi loukata.
Kyllästynyt kirjoitti:Etkä näytä vieläkään oivaltaneen, ettei ole kyse linkin copypastaamisesta vaan toisen ihmisen työn varastamisesta ja kehtaamisesta vittuillakin vielä päälle.
Kahvi kirjoitti:Kieltämättä sanattomaksi vetää, kun kaksi aikuista ihmistä jaksaa riidellä vuosikaudet yhden linkin copypastaamisesta.

takaovi kirjoitti:Etkö Mirri voisi palauttaa takaisin Kyllästyneelle sen linkin, että edes yksi asia saataisiin loppuun?

Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Moinen asia on minulle itselleni niin vähäpätöinen, että en jaksaisi riidellä vuosikausia sen takia. Teille kahdelle se on näemmä tärkeämpi kuin minulle...
Ajatella!
Miten voikin olla olemassa joillekin asioita jotka heille ovat tärkeitä, vaikka sinä kuinka monta kertaa sanoisit, etteivät ne sitä ole.
Millä jumalallisella arvovallalla sinä tulet patsastelemaan ja määrittelemään mikä kenellekin on, voi olla tai saisi olla tärkeää?
Ymmärrätkö kuinka ylimieliseltä ja omahyväiseltä kuulosta se, että sinä tulet ilmoittamaan miten asia sinun mielestäsi on?Kahvi kirjoitti:... Ei, en ole joutunut em. asioiden takia bänniin. En ymmärrä moisista käytännössä mitään, kuten en ymmärrä sitä, miten bännit nyt tähän liittyy?...
Tulet tänne sormella osoittelemaan ja opettamaan mikä mahdollisesti kenellekin saisi tärkeää olla, mutta et ymmärrä edes sitä mistä on kyse.Kahvi kirjoitti:... Ilmeisesti en tiedä tästä riidasta tarpeeksi. Mutta ei se mitään, tiedoissani on muutenkin aukkoja...
Sen näytät hoksanneen, ettet tiedä tarpeeksi, mutta siitä huolimatta näytät uskovan, että sinun arviointisi asiasta on niin tärkeä ja oikea, että sinun pitää sitä oikein useamman viestin voimalla minulle tuputtaa.Kahvi kirjoitti:... Jatkakaa vaan minun puolestani.
Uskotko olevasi se jolla on valtuudet lupia antaa tai evätä?
Hilppa kirjoitti:Kahvi, työskenteletkö ammattitutkijana tai tutkimusalalla? Esittämäsi ylenmyydentuntoisiltakin jossain määrin vaikuttavat näkökulmat (lähinnä poliisinäkökulmasta esitetyt) viittaavat, että et olisi joutunut juuri kohtaamaan immateriaalioikeuksiin liittyviä kysymyksiä ainakaan kovin läheisesti.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa