Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Vaikka netin välityksellä. Voitaisiin laittaa tiedote pankin sivustolle, ja voitaisiin jakaa tiedote asiakkaillekin verkkopankin kautta. Eikä ollenkaan tarvitsisi huomioida asiakas Mirriä mitenkään erikseen; minulle riittäisi oikein hyvin se, että löytäisin kaikille tarkoitettua yhteistä tietoa pankin sivustolta...
... Entäpä tekstarilla, tai sähköpostitse; kyllähän pankit kai nykyisin lähettelevät asiakkailleen tekstareitakin ja sähköpostia? Ainakin pankit kysyvät asiakkailtaan niin kännykkänumeroa kuin sähköpostiosoitettakin, joten mikseivät pankit voisi käyttää niitä tietoja asiakkaille tärkeän, kuten käteisautomaatteja koskevan, informaation välittämiseen.
Eli pitäisikö Mirri sinun mielestäsi pankin ilmoittaa jokaisen käteisautomaatin siirrosta ilmoittaa asiakkailleen?
Tarkoitan sitä, että jos vaikkapa Äkäslompolon automaatti lakkautetaan tai siirretään, pitäisikö sinulle varmuuden vuoksi lähettää tekstari asiasta?
Suomessa on käteisautomaatteja kuulemma noin pari tuhatta. Kyllä siinä olisi pankin työntekijöillä hommaa piisaisi jos jokaiselle pankin asiakkaalle pitäisi ilmoittaa minkä tahansa pankkiautomaatin poistumisesta tai siirtymisestä toiseen paikkaan.
Minulle riittäisi kyllä se, että äkäslompololaiset saisivat tietää automaattinsa 'liikkeistä' ja 'kohtalosta' - jottei heidän kohdalleen tulisi inhottavia yllätyksiä heidän automaattinsa kadottua ilman ennakkovaroituksia. Heillä kun taitaa olla aikamoinen välimatka seuraavalle käteisautomaatille...
Juu, tosiaan siitä seinästä on voinut lappu kadota ilkivallan seurauksena - mistäpä minä tiedän, vaikka niin olisi käynyt. Mutta eihän tuo ole mikään selitys eikä puolustus sen enempää pankeille kuin Automatiallekaan. Niiden pitää huolehtia tiedottamisesta niin, että tiedotus tavoittaa kohteensa. Kyllä kai nykypäivänä sekä pankeilla että Automatialla olisi keinoja tiedottaa niin, että tiedotukset tavoittavat pankkien asiakkaat - käteisautomaattien käyttäjät. Vai eikö ihan oikeasti ole keinoja tiedottamiseen?