Asumisessa tärkeintä?

Re: Asumisessa tärkeintä?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.03.2014 14:47

15 meträ manillaköyttä voisi riittää.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.03.2014 14:49

Hilppa kirjoitti:Sukkasillaan?

Never! Jalkineilla.

Joskus olen ollut paljain jaloin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.03.2014 15:03

Rane kirjoitti:Minä asun ylimmässä 5. kerroksessa, ja olen miettinyt, kun ei tässä parvekettakaan ole, että miten pelastautuisin tulipalon sattuessa. Mitään palotikkaitakaan en ole huomannut missään. Pitää vielä tarkistaa se asia. Järven rantaan on matkaa sen verran, etten voi hypätä ikkunasta veteen.

Taannoin kuuntelin sähköpaloihin erikoistuneen asiantuntijan valistusluennon. Hänen mukaansa jokainen kerrostalohuoneisto on oma palotekninen yksikkönsä, mikä tarkoittaa, että tulipalon sattuessa huoneiston ovi laitetaan kiinni, hälytetään apua, pysytellään huoneistossa avun tuloon asti, mikäli esim. viereinen huoneisto on tulessa. Voit huutaa ikkunasta apua niin perkeleesti tai kolistella vaikkapa kattilankansia, että tietävät, että olet siellä. Savusukeltajat tulevat hakemaan sinut. Huoneiston ovia ei saa jättää auki tulipalon leviämisvaaran ja savuvaurioiden vuoksi. Onhan sinulla toimiva palovaroitin? Itselläni on kaksi ja olen harkinnut kolmannen hankkimista.

Jääkaapin ympäriltä ja alta on syytä imuroida pölyt aina silloin tällöin. Sähkölaitteita, kuten pesukoneita, keittimiä eikä palavia kynttilöitä ym. saa jättää valvomatta. TV:n alta ja päältä hemmo käski pyyhkiä pölyt viikottain. Osaatko nopean alkusammutuksen, mikäli vahinko sattuu?

Kysymys foorumilaisille: mitä teet, jos sähkölaite syttyy tuleen?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 09.03.2014 15:14

Pitäisi varmaan hommata sammutuspeite.
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.03.2014 15:21

Rane kirjoitti:Pitäisi varmaan hommata sammutuspeite.

Voihan senkin hommata. Hemmon mielestä kuitenkin kukkamaljakko, jossa on aina vettä olisi nopeampi.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.03.2014 15:31

On peite ja sammutinkin!

Ei vettä rasvapaloihin!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.03.2014 15:34

Vesimaljakko on hyvä naisille.

Miehillä taas on oma "vesivarasto" aina valmiina! Kannattaa pitää täytetenä!?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 09.03.2014 16:47

Kaikkein ekana se sähkölaite pitää irrottaa seinästä ja jos se ei onnistu, ei sen päälle voi kusaista vaan pitää poistua ja hälyttää palokunta.
Joiku

ViestiKirjoittaja vladimir1 » 09.03.2014 19:09

Mulle asumisessa tärkeintä on se että ylipäätään on se asunto jossa asua. Sen jälkeen tulee palveluiden läheisyys, hyvät liikenneyhteydet jne.
Sijainnilla ei juurikaan ole merkitystä kunhan on pääkaupunkiseudulla.
vladimir1

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 09.03.2014 19:46

Minäkin harkitsin Vantaalle muuttoa ennen putkiremonttia mutta ihan hyvä etten lähtenyt. Sossussa kertoivat että on ihmisiä joilla Helsingissä asuminen on niin tärkeää että ovat mielummin asunnottomina Helsingissä kuin muuttavat Vantaalle tai Espooseen.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Joiku » 09.03.2014 20:15

Minä en kyllä ymmärrä mitä eroa on asuuko Hesassa, Vantaalla tai Espoossa. Kuhan ei asu Kauniaisessa.
Mulle aivan sama asunko Rovaniemellä, Kittilässä tai Enontekijällä.

Ja tuo, että asuu palveluihin lähellä on kummallista. Niitä palveluja suht harvoin kuitenki tarvihee. Eikö esim olisi tärkeämpää, että on kaikki kaapelikanavat ja nopea nettiyhteys?
Joiku

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 09.03.2014 20:21

Mitä kukin palveluilla tarkoittaa. Kauppa, kirjasto, alko, uimahalli, apteekki ym. joita tarvitsen melko usein.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 09.03.2014 20:22

Joiku:"Minä en kyllä ymmärrä mitä eroa on asuuko Hesassa, Vantaalla tai Espoossa."

Paljasjalkaisilla espoolaisilla on ainakin ihan ihme asenteita Vantaata kohtaan.
Olen silmät pyöreinä kuunnellut jälkikasvun kavereineen mesoamista,
että mihin tahansa voi muuttaa, paitsi Vantaalle.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Joiku » 09.03.2014 20:27

MInä olen paljasjalkainen hesalainen.
Joiku

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.03.2014 22:00

On eri asia, ovatko ne kaupat, uimahallit, jäähallit, lenkkipolut ja palvelut tuossa parin sadan metrin päässä, kuin että niihin täytyisi autolla tai julkisilla ajaa. Pääkaupunkiseudulla ruuhka-aikana liikkuminen voi olla hyvinkin työlästä, minkä vuoksi on hyvä, että liikenneyhteydet ovat hyvät ja lähellä. Pääsen Hesan keskustaan kymmenessä minuutissa, vaikka asunkin noin viidentoista kilometrin päässä. Hankalinta on mennä toiselle laidalle pääkaupunkiseutua, koska Kehä III on usein ruuhkainen puhumattakaan Kehä I:stä. Se tarkoittaa vaarallista ruuhkassa ajamista ja maksaa aikaa ja odottelua ruuhkissa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Maaria » 09.03.2014 22:04

Kirjasto ja kauppa lähellä on hyvä.
Hyvät kulkuyhteydet ja naapurit. Kauniit maisemat.
Ei vain tällaiseen luksukseen ole kaikilla varaa.
Maaria

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.03.2014 22:08

Joiku kirjoitti:Kaikkein ekana se sähkölaite pitää irrottaa seinästä ja jos se ei onnistu, ei sen päälle voi kusaista vaan pitää poistua ja hälyttää palokunta.

Nopeinta ja suositeltavinta on pääkytkimestä virran katkaisu.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Rane » 09.03.2014 22:39

Olenkohan minä jotenkin huonompi ihminen, kun en asu pääkaupunkiseudulla?
Rane

ViestiKirjoittaja Hilppa » 09.03.2014 22:48

Rane kirjoitti:Olenkohan minä jotenkin huonompi ihminen, kun en asu pääkaupunkiseudulla?

Mistä noin ajattelit? Ihmisen on hyvä asua siellä, missä ystävät ja läheiset ovat.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.03.2014 22:53

Rane kirjoitti:Olenkohan minä jotenkin huonompi ihminen, kun en asu pääkaupunkiseudulla?

Rajahan kulkee pohjoisessa Mannerheimintien päässä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista