Kyllästynyt kirjoitti:Ammattisi olet itse kirjoituksissasi paljastanut - ja mainitsen sen silloin kun on syytä osoittaa, ettet ainakaan ole kulloinkin kyseessä olevan asian ammattilainen vaan jotakin aivan muuta.
Harhaiseksi minua ei kukaan ole vielä diagnosoinutkaan

Jos minä ihan itse kerron olevani maallikko tässä asiassa, niin mitä sinun vielä erikseen pitäisi osoittaa minusta? Ja tarkalleen ottaen minä en ole 'paljastanut ammattiani' oman päiväkirjani ulkopuolella.
Enkä ole diagnosoinut sinua harhaiseksi; kuten viestistäni käy ilmi. Minusta äärimmilleen viety 'paljastumisen' pelkosi vaikuttaa harhaiselta - älä ollenkaan ota maallikon esittämää mielipidettä diagnoosina.
Mutta siis edelleen; mielestäni ei ole mitään järjellistä syytä luottaa sinun pätevyyteesi tässä asiassa. Mistäs sitäkään tiedetään, vaikka sinä olisit lääketieteestä innostunut harrastelija, joka lueskelee lääketieteellistä kirjallisuutta omaksi ilokseen ja kiinnostuksensa vuoksi; sellainenkin on Suomessa mahdollista. Netissä sitten vain annat ymmärtää tekeväsi ties miten salaista työtä; niin salaista, että menee aivan paljastelun puolelle, jos kertoisit vaikka vain yleissivistävän koulupohjasi.
Mitä vaatimattomampi koulutus lääketieteeseen ihastuneella harrastelijalla on, sitä suurempi tarve hänellä tietysti on suorastaan pimittää koulutustaustansa, jos hän haluaa esiintyä netissä pätevänä tietäjänä.
Ja samalla hänellä tietysti on kova tarve osoittaa eri mieltä olevien keskustelukumppaneidensa maallikkous ja 'tietämättömyys' vaikkapa kaivamalla keskusteluun näiden ammatit, jos uskoo saaneensa ne tietoonsa... Se on yksi yritys luoda itsestä kuvaa pätevänä ja luotettavana tietäjänä niin, ettei tarvitse paljastaa itsestä mitään konkreettista, jonka varassa toiset voisivat arvioida 'tietämisen' luotettavuutta.