Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Pankkien asiakkaiden ei tarvitse tietää Automatiasta eikä pankkien ja Automatian välisistä suhteista yhtään mitään; pankkien on vastattava siitä, että niiden markkinoimilla korteilla saa mitä on tarkoitus saada - kuten rahaa kohtuullisen matkan päässä olevasta automaatista.
Valita hyvä ihminen omalle pankillesi äläkä minulle siitä, ettei sinulle ole kerrottu käteisautomaatin siirrosta/poistamisesta!
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Pankki ei ole edes nähnyt aiheelliseksi ilmoittaa asiakkailleen kyseisten käteisautomaattien poistamisesta; ei ollut infoa automaatilla, eikä löydy tietoa pankin nettisivustolta...
Pankkiautomaatteja on jo vuosikausia hallinnoinut ja ylläpitänyt Automatia.
Pankki ei siis "voi" ilmoittaa asiakkailleen siitä mitä Automatia tekee.
Mirri kirjoitti:Maria, millä tavoin tieto hyödyttää sinua käytännössä? Pankkien ollessa kiinni on hyvä tietää puhelinnumero, johon soittaa käteisautomaatin mennessä lakkoon, mutta mitä muuta käytännön hyötyä tieto Automatian roolista tuo asiakkaille? Minusta ainakaan se ei ole hyödyllistä, että pankkien asiakkaat alkaisivat ajatella vastuun käteisautomaateista toimintoineen olevankin Automatialla, ei Automatian omistavilla pankeilla.
Mirri kirjoitti:Mitä järkevää on väitteessä, etteivät pankit voi informoida asiakkaitaan omistamansa Automatian tekemisistä? En tosiaankaan ymmärrä enkä hyväksy moisia 'järkiperusteluja'...
Et halua/pysty nähdä järkiperusteluja, koska olet tuohtunut (pankille).
Mirri kirjoitti:En ymmärrä mitä merkitystä minulle pankin asiakkaana on sillä tiedolla, että automaatteja hoitaa pankkien omistama firma nimeltään Automatia; ei tuo tieto muuta pankkien vastuuta suhteessa minuun - asiakkaaseensa - mitenkään.
Mille asialle minun pitäisi pystyä näkemään jokin 'järkiperustelu'?
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hyvä, että keskeytettiin. Kyllähän se oli uskomattoman törkeä ja tunkeileva tapa järjestää hyväntekeväisyyskeräys aikana, jolloin ihmisten on käytettävä pankkiautomaatteja, halusivat tai eivät. Ihmiset pakotettiin kohtaamaan keräys ja ottamaan siihen kantaa; vähän kuin joku tunkeutuisi väkisin ovesta sisälle hyväntekeväisyyskeräyksen merkeissä... Ovea ei ole pakko avata sisään pyrkijälle, mutta pankkiautomaatilla keräys läjähti eteen ja vaati kannanottoa aivan henkilön haluamisista riippumatta. Sellainen tunkeilevuus ja hyökkäävyys tuskin tekee hyvää keräyksille...
Kuten jo aiemmin kerroin, kyse on siitä että Automatian omistavat pankit soisivat, että Automatia kattaisi itse omat kulunsa (yllätys, yllätys - käteisautomaattien ylläpito maksaa!).
Automatian menojen karsimiseksi on myös olemassa toinen keino - eli vähennetään käteisautomaattien määrää.
Kumpi on pienempi paha; vähän käteistä jakavia automaatteja vai keräysmahdollisuus automaatin näytöllä?
Kuten jo aiemmin sanoin, en itsekään pidä lahjoitustoiminnosta, mutta karu totuus on (kuulemma) se, että kyseinen toiminto on tullut jäädäkseen (tilapäisestä keskeyttämisestä huolimatta).
Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Mirri et kuitenkaan halua tunnustaa tosiasioita vaan kiukuttelet minulle siitä, ettei pankkisi kysynyt sinulta lupaa - tai edes varoittanut - käteisautomaatin siirtämisestä tai poistamisesta.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Niin... Nimenomaan minun järkeni (ei tunnepuoleni) väittää, että juuri pankkien pitää huolehtia siitä, että niiden asiakkaita informoidaan käteisautomaattien sulkemisista, sun muista käteisautomaattien sijainneissa tapahtuvista muutoksista. Joko pankit hoitavat ilmoittamisen itse, tai sitten vahtivat, että Automatia ilmoittaa - minulle ihan sama...
Mitenkähän tuollainen ilmoittaminen käytännössä hoidettaisiin ja tehtäisiin?
Automatia ei voi ilmoittaa sinulle mitään koska heillä ei ole sinun asiakastietojasi, Automatiahan vain ylläpitää rahaa jakavia automaatteja.
Pankin tietojärjestelmää taas ei ole luotu niin, että se hälyttäisi silloin kun asiakas Mirrin kotinurkilla tai työpaikan lähistöllä sijaitseva käteisautomaatti on Automatian päätöksellä siirtymässä tai poistumassa ja lähettäisi Mirrille kirjeen tai peräti kyselisi Mirriltä lupaa milloin automaatin voi siirtää ja minne.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Mirri et kuitenkaan halua tunnustaa tosiasioita vaan kiukuttelet minulle siitä, ettei pankkisi kysynyt sinulta lupaa - tai edes varoittanut - käteisautomaatin siirtämisestä tai poistamisesta.
Nyt kirjoitat pötyä. Tai sitten olet käsittänyt täysin päin mäntyä.
Huokaus...Mirri kirjoitti:Olisi pitänyt kysyä lupa ties miten monilta ihmisiltä minun lisäkseni; sen verran keskeisellä ja väkirikkaalla paikalla asun.Kyllästynyt kirjoitti:Ajatella!
Mokomat kehtasivat poistaa käteisautomaatin kysymättä sinulta lupaa!
Kyllästynyt, en ymmärrä mikä tarve sinut panee puolustamaan niin pankkeja kuin Automatiaakin - ja selittelemään niiden touhuja parhain päin. Mutta tuskin minun tarvitseekaan ymmärtää.
Lihavointi ja suurennus minun.
maanvaiva kirjoitti:Meillä kun siirrettiin se yksi ainoa automaatti seuraavaan kylään, niin automaatin viereen tuli kuukausi ennen ilmoitus, että tämä automaatti loppuu 31.5 ja lähin automaatti löytyy sieltä toisesta kylästä.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa