Tähän aikaan viime vuonna (2017)

Re: Tähän aikaan viime vuonna (2017)

ViestiKirjoittaja Palle » 19.12.2018 21:59

Kyllästynyt kirjoitti:
Palle kirjoitti:Trumpin kauden alkajaisiksi ennustettiin valtavaa talousromahdusta, jota ei ole vielä tullut. Sen pelätään tulevan, mutta siitä ei voida vasta pari vuotta vallassa ollutta Trumppia syyttää...
Kun USA:n osakekurssi nousi, sinä laskit sen kokonaan Trumpin ansioksi, vaikka nousu oli alkanut jo Obaman kaudella.
Nyt kun kurssit ovat laskeneet, ne eivät sitten sinun mielestäsi jostain ihmeen syystä ole lainkaan Trumpin katastrofaalisen huonon talouspolitiikan seurausta.
Hohhoijaa...

Puhelet omiasi. Minä sanoin, että osakekusrssit senkun nousee, vaikka teikäläiset ennusti suurinpiirtein maailmanloppua.

Tässä vaiheessa voidaa tietysti jo osoitella Trumpin talouspolitiikkaa. Talousasioilla on vain yllättävän pitkä aikaperspektiiivi. Nyt ollaan jo kymmenen vuotta painettu lisää rahaa painokoneet punaisina ja tahtia aletaan vasta nyt hidastaa. Se aiheuttaa tietysti taloudessa häiriöitä, kun ilmainen rahan jakaminen loppuu. Nämä ovat vuoden 2008 seurannaisvaikutuksia.

Rahan painamisessa on se ikävä puoli, että seurauksena on inflaation kiihtyminen. Trump saa siitäkin syyt niskoilleen, vaikka ei ole niitä päätöksiä tehnytkään.

Trumpin talouspolitiikkaa voidaan arvostella ainakin siinä mielessä, että tullimuurit eivät ole hyväksi ainakaan Suomen kaltaiselle maalle eikä ne auta pitkällä tähtäimellä USA:kaan.

Väittäisin, että tässä on kyse siitä, että heiluri on heilahtanut liika globalismin puolelle ja Trump on kiskomassa toiseen suuntan.
Ko on ilonen luanto, ni kaikki maistuu hyvältä
Palle

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.12.2018 23:24

Palle kirjoitti:Minua ärsyttää tämä amerikkalaisjättien uteliaisuus. "Kerro nimesi, osoitteesi, puhelinnumerosi, anna profiilikuvasi, merkitse kuvaan kaverisi, kerro kaverisi puhelinnumero, jne..." Tällaisia kysymyksiä tulee Microsoftilta, Googlelta, Applelta, Facebookilta, Twitteriltä ym..." Nykyään on tullut entistä enemmän muotiin tehdä DNA-testejä netissä.

On aivan jokaisen omaa silkkaa tyhmyyttä käyttää sosiaalista mediaa ja avokätisesti tarjoilla sinne kaikkia tietoja itsestään, puhumattakaan DNA-testien tilaamisesta monikansallisilta yhtiöiltä netissä. Ei kukaan pakota. Ainakaan vielä moiseen.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 00:28

Palle kirjoitti:Puhelet omiasi. Minä sanoin, että osakekusrssit senkun nousee, vaikka teikäläiset ennusti suurinpiirtein maailmanloppua...

En puhele. Sinun aloitusviestisi 16.12.2017 klo 12:01 ketjussa "Hämmästyttävän epäluotettava Yle"
( viewtopic.php?f=5&t=20489 ) kuuluu näin:

Blogi: Heikki Porkka, pe 15.12.2017 21:24

Hämmästyttävän epäluotettava Yle

1. Hämmästyitkö, että vuoden viimeinen Ylen Pressiklubi keskittyi dissaamaan Laura Huhtasaarta ja kehumaan Sauli Niinistöä? Minä en.

Ylen Pressiklubin koko jengi tuntui jo tietävän millaisen kannatuksen Huhtasaari tulee saamaan vaaleissa. On ne viisaita, Sanna Ukkola, Risto Uimonen, Katleena Kortesuo ja Mikael Jungner!

2. Entä hämmästyitkö, kun Yle uutiset väitti, että Donald Trumpilla ei ole mitään tekemistä Yhdysvaltain erittäin positiivisen talouskehityksen kanssa? Minä en.

Ylen uutiset oli hankkinut asiantuntijaksi Lippo Suomisen, Nordean päästrategin, joka tiesi, että Yhdysvaltain talouden nousu ei ole Trumpin ansiota.

Ennen Yhdysvaltain presidentinvaaleja lähes kaikki talousasiantuntijat ennustivat, että kurssit romahtavat, jos Trump voittaa. Toisin kävi, toistaiseksi osakekurssien osalta on syntynyt vasta 86 maailmanennätyslukemaa, joten uskottava se on suomalaista Lippo Suomista, koska Yle uutisetkin luottaa!!?? Not.

Trumpilla ei ole mitään tekemistä senkään kanssa, että työttömyys on alempana kuin 19 vuoteen, laittomien rajanylitykset ovat vähentyneet 70 prosenttia, mustien asuntotilanne on parantanut roimasti, uusia työpaikkoja on syntynyt eri lähteiden mukaan 1,7 – 2,0 miljoonaa ja ulkomaiden kanssa on solmittu jättimäisiä kauppoja.

Näillä asioilla ei tietenkään ole mitään tekemistä Trumpin presidentiksi tulon ja positiivisen talouskehityksen kanssa? No totta hitossa on, mutta katkeruus ja viha ovat niin voimakkaita tunteita, että saavat "asiantuntijat" ja uutistoimitukset tolaltaan.

Lippo Suomisen lausunto on jo saavuttanut Yhdysvallat ja henkilön, jolla on yhteys Trumpin lähipiiriin. Aiemmin vastaavaan saavutukseen ovat yltäneet Matti Apunen ja Petteri Orpo.

3. Kolmanneksi on kysyttävä hämmästyttääkö ketään, että Ylen uutiset ei kerro oikeastaan mitään siitä, että Yhdysvalloissa muhii poliittinen skandaali, josta saattaa tulla maan historian merkittävin, Watergatea merkittävämpi? Minua ei hämmästytä.

En ole hämmästynyt, koska mahdollinen jättiskandaali kohdistuu Hillary Clintoniin ja Obaman hallintoon. Clintonit ovat viimeisten tietojen mukaan käyttäneet presidenttikampanjan aikana Obaman hallinnon avulla Yhdysvaltain valtion tiedustelukoneistoa republikaanien presidenttikandidaatin (Trump) vakoiluun.

Ei ihme, että Yle ei kerro asioiden kehittymisestä yhtä suurella mielenkiinnolla kuin tiedottaa Trumpin epäillyistä Venäjä-yhteyksistä.

Todellisuudessa juuri Clintoneilla on ollut erittäin kyseenalaiset Venäjä-yhteydet uraani-projektin myötä. Tutkinta on kesken, joten kaikenlaista voi vielä tapahtua.

4. Yksi on varmaa. Älä luota Yleisradioon ainakaan silloin, kun puhutaan maahanmuutosta, turvapaikkapolitiikasta, EU:sta, eurosta, perussuomalaisista, Yhdysvalloista, Trumpista, Clintonista, Saksasta, Venäjästä, Unkarista, Puolasta ja ”äärioikeistosta”.

http://beta.oikeamedia.com/o1-49616

----
Huomaa, ettei aloitusviestisi teksti ole sen enempää lainausmerkeissä kuin sitaateissakaan; Sinä olet itse sen oman ketjusi aloitusviestiksi valinnut ja niin tekemällä allekirjoitat alkuperäisen kirjoittajan sanat. Missään kohtaa/millään tavalla et kritisoi kirjoitusta saati irtisanoudu sen sisällöstä - ja tuossa tekstissä viitataan siihen, että osakekurssit ovat nousseet Trumpin ansiosta ("..No totta hitossa on,...") ja että Obaman hallinnolla ei ole asiassa osaa eikä arpaa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 00:42

Lisäys yllä olevaan kommenttiin Pallen (alias Sievä Sigismund) palstalle postaaman tekstin väittämiin:

Suuri skandaali todellakin muhii Yhdysvaltain hallinnossa, mutta se ei koske Obamaa (Obama ei ole salakuunnellut Trumpia. Asia joka tiedetty jo ennen sinun aloitusviestiäsikin), eikä ole olemassa mitään Clintonin uraaniskandaaliakaan.

Skandaali on se, että Trump on Putinin vasalli, ja hänen vuosikymmeniä jatkunut epärehellinen ja suorastaan rikollinen liiketoimintansa on nyt paljastumassa.

Lisäys: Eikä mitään "jättikauppojakaan" ole tehty. Työpaikatkin ovat joko osa-aikaisia tai niin pienipalkkaisia, ettei ihminen sillä tule toimeen.

Sinun aloitusviestisi kirjoituksessa mainitut Trumpia ylistävät kohdat ovat vain Trumpin perusteetonta kerskuntaa ja valheita.
---
Toivottavasti et enää jatkossa luota "Oikea media" -nettisivun asiantuntemukseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.12.2018 06:13

Koska Kyllästynyt- Kylsti saa käyttää kaksoisnimittelyä, se pitää myös muille sallia.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 20.12.2018 07:25

Ip-banni, tässä yhteydessä on vähintäänkin perusteltua tuoda esille, että Palle on kirjoittanut foorumilla myös nimimerkillä Sievä Sigismund.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.12.2018 07:28

Koska täällä kirjoittelee n kuusi ihmistä ja lukijoita on n.10, joissa on mukana myös nuo kuusi kirjoittajaa, on kaikille tullut jo asia selväksi. Ilman, että Kyltsin sitä tarvitsee erikseen mainita.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 07:57

ip-banni kirjoitti:Koska Kyllästynyt- Kylsti saa käyttää kaksoisnimittelyä, se pitää myös muille sallia.

Pallen käyttämiä nimimerkkejä ovat mm. Sievä Sigismund ja Riidankylväjä - ja mitä kaikkia muita niitä on vuosien mittaan ollutkaan.
Myös sinulla itselläsi on käytössä lukuisia muita nimimerkkejä, mutta minun nimimerkkini ei ole koskaan ollut Kyltsi, ei Kylsti, eikä mikään muukaan.

Odotan ja oletan, että poistat käyttämäsi väärät nimimerkit.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.12.2018 08:18

Sinähän se foorumin siivooja olet ja muutenkin kärkkäästi poistelemassa viestejä, joten poista nyt ihan itse ne mitkä sua häiritsee.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 09:03

Katso ja siwisty. Siinä kerrotaan mm. miksi Trump valittiin presidentiksi.

Presidenttiehdokas Paavo Väyrysen (valitsijayhdistys) luento Uusi suunta Suomelle 51:06
https://youtu.be/uL7K-ms6ia4?t=200
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 13:25

Palle kirjoitti:Katso ja siwisty. Siinä kerrotaan mm. miksi Trump valittiin presidentiksi.

Presidenttiehdokas Paavo Väyrysen (valitsijayhdistys) luento Uusi suunta Suomelle 51:06
https://youtu.be/uL7K-ms6ia4?t=200

Ole ystävällinen äläkä aina pyri vaihtamaan puheenaihetta.
Olet kirjoittanut saman jo 17.12.2017 klo 11.54 viewtopic.php?f=5&t=20493[/quote]
mutta kun tämä ketju ei ole tarkoitettu keskusteluun siitä, miksi Trump valittiin.

Keskustelua Trumpin valinnasta voisit jatkaa vaikka ketjussa "Hämmästyttävän epäluotettava Yle" viewtopic.php?f=5&t=20489&p=295601&hilit=trump+valittiin#p295557

- joskin hänen valintansa on kyllä tälläkin palstalla puitu ja pureskeltu moneen kertaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 13:33

ip-banni kirjoitti:Sinähän se foorumin siivooja olet ja muutenkin kärkkäästi poistelemassa viestejä, joten poista nyt ihan itse ne mitkä sua häiritsee.

Ensiksikin, pyrin välttämään moderointioikeuksieni käyttämistä niissä keskusteluissa joihin olen itse osallistunut.
Toinen periaatteeni on, että hän joka sotkee myös siivotkoon jälkensä.

Mutta jos joku sotkija kieltäytyy omia jätöksiään poistamaan, on hän lopulta saattanut päästä ennakkovalvontaan. En minä viitsi kenenkään perässä juosta hiiri kädessä.

Muistutan, että sinäkin voit päästä ennakkovalvontajonoon jos et avustamatta kykene kirjoittamaan ja osallistumaan keskusteluun asiallisesti.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.12.2018 15:37

Uskotko itse omiin periaatteisiisi? Foorumi täynnä sun tekemiä poistoja.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 15:40

ip-banni kirjoitti:Uskotko itse omiin periaatteisiisi? Foorumi täynnä sun tekemiä poistoja.

Miten foorumi voi olla täynnä poistettuja viestejä?

Kuten sanoin, en halua käyttää moderointioikeuksiani niissä ketjuissa joissa olen itse kirjoittajana.
Joskus kuitenkin se on mielestäni pienempi paha kuin jättää moderoimatta.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja ip-banni » 20.12.2018 15:51

Aivan kuin keskustelisin kaksisuuntaisen kanssa kun välillä olet vihreä.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2018 16:53

ip-banni kirjoitti:Koska täällä kirjoittelee n kuusi ihmistä ja lukijoita on n.10, joissa on mukana myös nuo kuusi kirjoittajaa, on kaikille tullut jo asia selväksi. Ilman, että Kyltsin sitä tarvitsee erikseen mainita.

Laitan sinut päivän panniin, jotta ehdit poistaa "kyltsit". Panni kuitenkin jatkuu siihen saakka, kun olet toiminut määräyksen mukaisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 20.12.2018 17:02

Psykopatologia kirjoitti:
Kaapo kirjoitti:Varmistelen et ne bannit tulee.

"Kaapolle" porttikielto "kunnes 2018-12-31".

20.12.2018: Porttikielto kuitenkin jatkuu vuonna 2019, jos et siivoa riittävästi törkyjäsi foorumilta.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 17:42

Trump on päättänyt vetää USA:n joukot Syyriasta.

Minun nenääni haiskahtaa siltä, että Trump yrittää epätoivoisesti kääntää huomion pois häneen ja hänen perheeseensä kohdistuvasta tutkinnasta.

https://edition.cnn.com/2018/12/20/poli ... index.html

Jopa republikaanit ovat tyrmistyneitä Trumpin omavaltaisesta päätöksestä.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Palle » 20.12.2018 17:55

Clinton, Bush ja Obama aloittivat nämä Lähi-idän teurastukset, jonka seurauksena mekin olemme saaneet raiskaajia ja terroristeja tänne iloksemme.

On se hyvä, että joku ne lopettaa.
Palle

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 20.12.2018 18:04

Palle kirjoitti:Clinton, Bush ja Obama aloittivat nämä Lähi-idän teurastukset, jonka seurauksena mekin olemme saaneet raiskaajia ja terroristeja tänne iloksemme.

On se hyvä, että joku ne lopettaa.

Et taida lainkaan ymmärtää mitä tämä merkitsee mm. pakolaisten määrään, ISIS:iin tai Putinin asemaan maailmassa.

Se ei suinkaan merkitse teurastuksen loppumista vaan sen alkamista!
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista