Looney kirjoitti:Yksikään hyvä työntekijä ei jää ilman työtä mun toimesta. Mä palkkaan oikean koulutuksen ja työhistorian omaavat heille sopiviin töihin. En sosionomia sosiaalityöntekijäksi, en sairaanhoitajaa lastentarhanopettajaksi yms. Jos sopivia hakijoita ei löydy, niin laitetaan paikka uudelleen hakuun.
Minä henkilökohtaisesti en usko, että Looney palkkaa ketään töihin...
Mutta joo... et voikaan palkata sosionomia sosiaalityöntekijän vakituiseen virkaan.
Etkä sairaanhoitajaa lastentarhanopettajan vakituiseen toimeen.
Ylipäätään et voi vakituiseen työsuhteeseen tehdä minkäänlaista valintapäätöstä nykyään yksin.
Mutta jos oikeasti palkkaisit ihmisiä töihin, tietäisit, että sosiaalityöntekijöiden
sijaisuuksiin on välillä vaikea saada korkeakoulututkinnon suorittaneita päteviä sosiaalityöntekijöitä.
Sijaisiksi joutuisit palkkaamaan sosionomeja tai jonkun muun kuin sossun yliopistokoulutuksen hankkineita ihmisiä.
Myös lastentarhanopettajan, ainakaan lyhyeen sijaisuuteen, ei välttämättä löydy koulutettua lastentarhanopettajaa tai sosionomia.
Voisit hyvinkin joutua tyytymään sairaanhoitajaan tai lähihoitajaan sijaisena.
Vakituiset paikat laitetaan tietenkin uudelleen hakuun, jos päteviä työntekijöitä ei löydy.