Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Poirotin hahmo ei myöskään vittuile tai piilovittuile, on vain korostuneen itsetietoinen.
Jos ei ole vähääkään moukka, ei voi olla "moukkamaisempi".
Selvä.
Toivottavasti on.
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Poirotin hahmo ei myöskään vittuile tai piilovittuile, on vain korostuneen itsetietoinen.
Selvä.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Poirotin hahmo ei myöskään vittuile tai piilovittuile, on vain korostuneen itsetietoinen.
Selvä.
Toivottavasti on.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Poirotin hahmo ei myöskään vittuile tai piilovittuile, on vain korostuneen itsetietoinen.
Selvä.
Toivottavasti on.
Tarkoitin näin: Sinun käsityksesi on minulle selvä; pidä sinä omat käsityksesi, minä pidän omani.
Kyllästynyt kirjoitti:Perustuuko mielipiteesi (kääntäjän tekemän) käännöksen tulkintaan, vai omaan englanninkielisen tekstin ymmärtämiseesi?
En uskonutkaan, että sinuun mikään puhe tehoaisi. Eihän se ole ennenkään auttanut.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Perustuuko mielipiteesi (kääntäjän tekemän) käännöksen tulkintaan, vai omaan englanninkielisen tekstin ymmärtämiseesi?
En osaa vastata tuohon, koska ei tv-Poirotissa ole englanninkielistä tekstiä; teksti on aina ollut suomeksi ainakin minun telkkareissani. Enkä ole lukenut Poirot-kirjoja, en millään kielellä...
Mirri kirjoitti:... Olen vuosikaudet ollut David Suchet'n esittämän Poirot-hahmon vannoutunut ihailija, joten mielipiteeni taitavat perustua omiin havaintoihin ja pohdintoihin. Ne voivat olla vääriä ja virheellisiä, muttei toistaiseksi ole ollut aihetta muuttaa niitä...
Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, miksi haluaisit muuttaa mielipiteitäni/näkemyksiäni?
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:PS. Jos tarkoitat jaksoa "Esirippu laskee", ei Poirot siinä leiki kuollutta, vaan David Suchet näyttelee kuolevaa ja kuollutta Poirotia.
En tarkoita, vaan jotakin aiempaa, jonka nimeä en muista. Elokuvaa, jossa Poirot leikki kuollutta. Minulta jäi tämä viimeinen elokuva katsomatta, mutta taitaa se olla vielä Areenassa nähtävissä.
Psykopatologia kirjoitti:Kannattaisi vertailun vuoksi ottaa esiin fiktiosta tai todellisuudesta
t o d e l l a moukka(mainen), niin käsitteet selvenisivät.
16:11
Minusta Putin on ollut ajoittain hyvinkin moukkamainen.
(lihavointi minun)Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, miksi haluaisit muuttaa mielipiteitäni/näkemyksiäni?
En minä niitä halua muuttaa. Minun puolestani voit pitää omat virhepäätelmäsi, mutta suotavaa olisi, ettet tarjoilisi niitä oikeina ja täsmällisinä tietoina tai tulkintoina aiheesta.
Jos olet itsekin epävarma havaintojesi ja pohdintojesi osumatarkkuudesta, se on hyvä syy ja aihe pidättäytyä esittämästä niitä ääneen.

Mirri kirjoitti:(lihavointi minun)Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, miksi haluaisit muuttaa mielipiteitäni/näkemyksiäni?
En minä niitä halua muuttaa. Minun puolestani voit pitää omat virhepäätelmäsi, mutta suotavaa olisi, ettet tarjoilisi niitä oikeina ja täsmällisinä tietoina tai tulkintoina aiheesta.
Niinkö olen tehnyt; tarjoillut mielipiteitäni ja näkemyksiäni oikeina ja täsmällisinä tietoina tai tulkintoina aiheesta?...
Mirri kirjoitti:... Tuon onneksi kirjoitit rivikirjoittajana; vaikuttaisi sensurointiyritykseltä, jos moderaattorina sanoisit saman asian...
Mirri kirjoitti:... Sinä ilmeisesti tuot julki havaintojasi ja pohdintojasi vain ollessasi varma niiden osumatarkkuudesta. Mielenkiintoinen ajatus, vaikka itse sanonkin.
Trisse kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Kannattaisi vertailun vuoksi ottaa esiin fiktiosta tai todellisuudesta
t o d e l l a moukka(mainen), niin käsitteet selvenisivät.
16:11
Minusta Putin on ollut ajoittain hyvinkin moukkamainen.
Näemmä täällä on aika monta jotka pitävät (elokuva)Poirotia moukkamaisena. Ei se tarkoita että moukkamaisista ihmisistä Poirot olisi ensimmäinen mieleen tuleva esimerkki vaan että Poirotissa on - vielä huomioiden tämän äly ja sivistys - moukkamaisuus on yksi merkillepantava ominaisuus.
Kahvi kirjoitti:Moukkamaisempi k u i n kirjoissa.
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Moukkamaisempi k u i n kirjoissa.
Jos ei ole vähääkään moukkamainen, ei voi myöskään olla moukkamaisempi.
Kyllästynyt kirjoitti:Jos olet itsekin epävarma havaintojesi ja pohdintojesi osumatarkkuudesta, se on hyvä syy ja aihe pidättäytyä esittämästä niitä ääneen.Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, miksi haluaisit muuttaa mielipiteitäni/näkemyksiäni?

Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Moukkamaisempi k u i n kirjoissa.
Sinulla ja (mm) Trissellä on siis eri mielipide.
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Jos olet itsekin epävarma havaintojesi ja pohdintojesi osumatarkkuudesta, se on hyvä syy ja aihe pidättäytyä esittämästä niitä ääneen.Mirri kirjoitti:... Kyllästynyt, miksi haluaisit muuttaa mielipiteitäni/näkemyksiäni?
Kyllästynyt, onko jollakin tavoin vahingollista se, että olen tv-Poirotista sitä mieltä kuin olen, ja tuon näkemykseni julki, vai miksi minun olisi syytä pidättäytyä omien tulkintojeni ja näkemysteni julki tuomisesta?
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi kirjoitti:Moukkamaisempi k u i n kirjoissa.
Sinulla ja (mm) Trissellä on siis eri mielipide.
Mielipiteellekin pitäisi kyetä esittämään jonkinlaiset perustelut.
Trisse kirjoitti:Minä olen perustellut. Useaankin kertaan.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa