Minä, Hercule Poirot

Re: Minä, Hercule Poirot TV 1 la 18.1. klo 12:30

ViestiKirjoittaja Rane » 19.01.2014 15:45

Pidätkö sitä sitten nyrkissä?
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.01.2014 16:13

Lautasliinalla käydään huulissa ennen lasista juomista,
jotta lasi ei tahriinnu (moukat).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.01.2014 16:17

Viiksivahaviiksien jatkuva korjailu, turhamaisuus ja pilkuntarkka ulkonäkö viittaavat miehellä enemmän homostereotypioihin, mitä ei ole tapana kutsua moukkamaisuudeksi.

Korjaus: o-kirjain. Toinen korjus: ei-lisäys.
Viimeksi muokannut Hilppa päivämäärä 19.01.2014 16:34, muokattu yhteensä 2 kertaa
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.01.2014 16:29

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hercule_Poirot

Kuvataan yli 80 vuoden takaista aikaa, moukat.

Mistä te moukat vedätte noita neurologisia diagnooseja?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 19.01.2014 16:32

Psykopatologia kirjoitti:http://fi.wikipedia.org/wiki/Hercule_Poirot

Kuvataan yli 80 vuoden takaista aikaa, moukat.

Mistä te moukat vedätte noita neurologisia diagnooseja?

Perssilmästä minä vedän, kuten sinäkin ehkä.
Vain sivistymätön moukka pitää wikipediaa luotettavana lähteenä.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.01.2014 16:41

Vain moukat syövät niin, että ruoka ei tipu rinnuksille vaan housuille/lattialle. Syöminen niin, että ruoka tippuu takaisin lautaselle, on tosi moukkamaista ja siksi itsekin harrastan tuota tyyliä. Oikeaoppiseen etikettiin kuuluu syödä selkä suorana, vatsan ja pöydän välissä on noin nyrkin mentävä rako, herneet syödään haarukan "väärällä" puolella kuten muutoinkin haarukkaa ei tule pitää moukkamaisesti "oikeinpäin" kuten lusikkaa.

Koska herrasmiehillekin joskus sattuu lipsahduksia, niin ryhdikkään ja asianmukaisen ruokailuasennon takia tipahtava ruoka tippuu suoraan omille rinnuksille. Mikään moukkamainen kaulalappu se ei ole, vaan liinakin pitää pysyä koko ruokailun ajan yhtä säihkyvän puhtaana kuin mitä se oli pöytään saavuttaessa.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.01.2014 16:45

Poirot's David Suchet

David Suchet kertoo roolistaan, Hercule Poirotista.

Erityisesti kohta 2:00-3:15.

http://www.youtube.com/watch?v=Xo8b6wyV_2U
kesto 8:52
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.01.2014 16:45

Psykopatologia kirjoitti:Mistä te moukat vedätte noita neurologisia diagnooseja?

Stetson&Harrison metodilla Sleeve-vakiolla korjattuna itse vetelen näitä keittiöpsykologian vankan varmuuden syövereistä 8-)

Hauskaa hommaahan tämä. Poirot kun ei varmasti ole tavallinen ihminen, niin minun kumpaakin aivosoluani on mukava haastaa sillä pohdinnalla, että mikä ilmiö/häiriö eroittaa Herculeen meistä muista.
Kahvi

Re: Minä, Hercule Poirot

ViestiKirjoittaja Rane » 19.01.2014 17:01

Minulta tippuu ruokaa aina rinnuksille ja lattioille. Olen ihmetellyt sitä, miksen koskaan opi. Olenko moukka? Kerran kahvilassa poimin isoimpia muruja pöydän alta, niin olipa ohikulkeva myyjä ihmeissään, että keräänkö minä muruja lattioilta... Itsepalvelua.
Rane

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.01.2014 17:31

Minusta Kyllästyneen esittämä vanhanaikainen herramies (tms.) kuvaa hyvin Poirotin TV-sarja-olemusta.

Moukalla on ylipäätään huonot tavat (on ylimielinen ja usein piittaamaton muista),
ja usein moukka pyrkii häpäisemään ja alentamaan lähellä olijoitaan.

Poirot saattaa olla myös "kiipijä", joka etsiväntaidoillaan on päässyt parempiin
piireihin ja myös yläluokan pariin hienostelemaan ja luomaan mainetta nerona
yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Joiku » 19.01.2014 18:10

Ehkä elokuvien Poirot on homo, siksi hänen käytöksensä vaikuttaa moukkamaiselta.
Joiku

ViestiKirjoittaja Mirri » 19.01.2014 18:37

Tässä on hyviä ruokaliinoja. Kourulliset ovat siitä käteviä, että ne keräävät ruuan talteen, ja putoilleen ruuan voi halutessaan syödä.
https://www.google.fi/search?q=ruokalap ... 80&bih=618
Mirri

ViestiKirjoittaja Rane » 19.01.2014 18:41

Vauvojen kokoja. Noihin kuristuu. Muuten voisin kokeilla. Syön aika paljon television ääressä. Se on moukkamaista, mutta kivaa.
Rane

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.01.2014 18:42

joku kirjoitti:Ehkä elokuvien Poirot on homo, siksi hänen käytöksensä vaikuttaa moukkamaiselta.

Jos et ole "alentunut" edes katsomaan elokuvaversioita, mistä olet saanut päähäsi, että hahmo käyttäytyy moukkamaisesti?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Maaria » 19.01.2014 18:47

Hän , siis elokuvien Poirot on kyllä karikatyyri kirjojen Poirotista.
Kirjojen Poirot oli vaikutelmani mukaan hieman väritön. Omalla tavallaan hänkin on mielestäni
Ihan mukiinmenevä. Makuasioita kai, joista on vähän turha kiistellä.
Maaria

ViestiKirjoittaja Joiku » 19.01.2014 19:19

Niksipirkka aikuiselle moukalle
"Tippuuko rinnuksille usein ruokaa syödessäsi? Essu suojaa ruokaa laittaessa, mutta myös syödessä. Jos olet jo täydessä tällingissä, mutta välipalaa pitäisi haukata, älä turhaan riisu vaatteita, vaan laita essu päälle. Sido niskalenkki tiukasti niin, että kaulakin on hyvin peitossa. Ei haittaa vaikka ruokaa tippuu."
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 19.01.2014 19:27

Kuva

Minun mielikuvissani kirjojen Poirot oli lähinnä Jukka Pakkasen
näköinen (vakavampana).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 19.01.2014 19:45

http://www.youtube.com/watch?v=j66wfqj0esQ
Kesto 2:12

Hercule Poiro theme
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Hilppa » 19.01.2014 22:24

Kiitokset linkistä Kyllästynyt, siitä edellisestä. On mielenkiintoinen. Minua on aina hämännyt kahden kulttuurin (tai ehkä kolmen onhan Belgian ranskankielisyys myös mukana) seos Poirotissa, kun puhuu (murtaen) ja käyttäytyy ranskalaisen "sievistelevästi". Mutta itse elokuva tai tv-sarja on brittiläistä laatukamaa, jossa yläluokan englantilaisia vilisee, koska kuvaa Agatha Christien maailmaa.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Trisse » 20.01.2014 00:55

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Trisse kirjoitti:Elokuvien Poirot on omahyväisempi ja moukkamaisempi kuin kirjojen.

Elokuvien Poirot ei ole rahtuakaan moukkamainen.

Noissa molemmissa näkemyksissä pitäisi varmaan lukea mielestäni, niin eivät aiheuttaisi tyhjänpäiväistä juupas/eipäs -kinastelua.

Kunhan kummastelin, miten joku voi nähdä moukkamaisuutta hahmossa, joka on kuvattu sievisteleväksi ja pedantiksi vanhaksi herrasmieheksi.
toisten määräily (saavatko poistua vaiko eivät), kyttääminen, omasta "hidasälyisyydestään" pauhaaminen vaikka on ainoa joka rikoksen käsittää tuntuvat sosiaalisesti moukkamaisilta teoilta. Kirjoissa nuo eivät niin häiritse kun mielikuvani poirot on jotenkin kevyempi ei kniin yhden ilmeen tyypp i. Kirjojen poirot on kokonainen ihminen. Elokuvossa hän on pelkkä ratkaisukone
Viimeksi muokannut Trisse päivämäärä 20.01.2014 01:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Trisse

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista