Kuutar kirjoitti:Minä en usko, että ainut ratkaisu on eutanasia, eikä usko Lääkäriliittokaan...
Kerro sitten mitä ne muut ratkaisut ovat? Todellisessa elävässä elämässä ihmiset eivät saa nukutusta, vaikka sinä tunnut niin luulevan.
Lääkäriliitto ei imagosyistä voi avoimesti kannattaa lakia eutanasiasta. Yksittäiset lääkärit ovat esittäneet sitä kannattavansa, ja he ovat myös kertoneet painavia perusteita mielipiteilleen.
Kuutar kirjoitti:... Lisäksi, kuten olen ketjussa tuonut esille, eutanasia ei välttämättä olekaan tuskaton kuolema...
Ehkä ei, mutta se voi kuitenkin olla tuskattomampi kuolema kuin pitkittynyt kituminen ja kärsiminen.
Kuutar kirjoitti:... Hollannin esimerkkien tapaisia esimerkkejä löytyy myös Belgiasta...
Entä sitten? Kun tiedetään mitä pitää varoa, niitä voi varoa.
Sinä esität riskin väärinkäytöksiin olevan peruste eutanasian vastustamiseen, mutta sivuutat kokonaan sen, että tälläkin hetkellä ihmiset kokevat helvetillisiä tuskia - ja niin tekemällä sinä siis kohautat olkapäitäsi sille mitä todellisuudessa tapahtuu.
Kuutar kirjoitti:... Hollannissa muuten tavanomainen syy eutanasiaan on juuri pelko mahdollisesta tulevasta kärsimyksestä,ei niinkään ajankohtainen tilanne...
Mitä järkeä on odottaa mahdollista tulevaa kärsimystä, jos itse haluaa kuolla?
Kuutar kirjoitti:... Osalla ei ole edes ollut mitään kuolemaan johtavaa sairautta...
Jos joku haluaa kuolla, mikä sinä (tai kukaan muukaan) olet sanomaan, ettei hän saa kuolla - tai ettei häntä pidä auttaa kuolemaan?
Kuutar kirjoitti:... Kerroin myös tapauksesta, jossa lääkäri oli Hollannissa selkeästi käyttänyt valtaansa väärin, sivuutit senkin...
En sivuuttanut, vaan sanoin täysin selkeästi ja yksiselitteisesti, että minun mielestäni kyseisessä tapauksessa ei menetelty oikein!
Kuutar kirjoitti:... Esitän vielä lisää todisteita. Joissakin USA:n osavaltioissa lääkärin avustama itsemurha on laillinen. On tapahtunut mm. niin, että terveydenhoito on evännyt potilaalta hoidon, mutta sen sijaan tarjonnut maksamaan avustetun itsemurhan...
Kuten varmasti tiedät, USA:n terveydenhuolto toimii varsin toisenlaisilla perusteilla kuin (ainakin vielä toistaiseksi) Suomessa.
Kuutar kirjoitti:... Suomessa terveydenhuolto on koko ajan menossa siihen suuntaan, että palveluja yksityistetään ja niistä säästetään...
Eikä eutanasia-lain vastustaminen tilannetta ainakaan paranna.
Kuutar kirjoitti:... Miksi sinä uskot, että se mikä on tapahtunut muissa sivistyneissä valtioissa, ei voisi tapahtua Suomessa?
Voihan seinälle maalaamiasi piruja paikalle saapuakin, mutta silti sinun argumenteissaasi on kyse vain riskeistä, mutta käytännössä ihmiset kärsivät helvetillisiä tuskia juuri nyt ja tälläkin hetkellä.