"Suomen naiset kuin suomenhevosia"

Re: "Suomen naiset kuin suomenhevosia"

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.03.2013 18:10

Hilppa kirjoitti:Sinä olet esiintynyt palstalla naistuntijana ja vielä kehtaat väittää, että vain yhden kirjoittajan ajatuksissa. Useimmat naiset näkevät noin ja ihmettelen suuresti heitä, jotka eivät.

En ole.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2013 18:14

En ymmärrä, mitä minulta on kysytty.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.03.2013 18:18

Psykopatologia kirjoitti:En ymmärrä, mitä minulta on kysytty.

Että mihin viestiin viittasit viestilläsi "Ko. sisältö ei ole sovinismia ollenkaan."
Kahvi

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.03.2013 18:26

Kahvi kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:Sinä olet esiintynyt palstalla naistuntijana ja vielä kehtaat väittää, että vain yhden kirjoittajan ajatuksissa. Useimmat naiset näkevät noin ja ihmettelen suuresti heitä, jotka eivät.

En ole.

Olet usein käyttänyt naisista yleistäviä ilmaisuja tyyliin, "naiset ovat..., naisvaltaisilla työpaikoilla..., naistenlehtiä..., jne. Ikään kuin olisit naisten elämän ja asioiden ertyispiirteden tulkki tai asiantuntija. Tuollainen kuva minulle on muodostunut kirjoituksistasi. Ei voi mitään.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.03.2013 18:30

Pyrin välttämään tyyliä "kaikki naiset" ja käytän mieluummin totuudenmukaisempaa termiä "jotkut naiset". Naistenlehdet tietty nyt ovat selkästi naistenlehtiä.

Itseasiassa virheellisten mielikuvien oikominen toistuvasti on aika tympäisevää puhaa. Varsinkin Kyllästyneen tapauksessa, joka pitää omasta väärästä mielikuvasta kiinni kynsin hampain - lisäten siihen samalla omiaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2013 18:42

Kahvi kirjoitti:

Että mihin viestiin viittasit viestilläsi "Ko. sisältö ei ole sovinismia ollenkaan."

Tulisi laittaa esiin ko. viestin ajankohta löytämisen helpottamiseksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.03.2013 18:43

Psykopatologia kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

Tulisi laittaa esiin ko. viestin ajankohta löytämisen helpottamiseksi.

Klo 13:40, eli tämä viesti: viewtopic.php?f=5&t=8713&start=190#p110194
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2013 18:46

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

En ole.

Olet usein käyttänyt naisista yleistäviä ilmaisuja tyyliin, "naiset ovat..., naisvaltaisilla työpaikoilla..., naistenlehtiä..., jne. Ikään kuin olisit naisten elämän ja asioiden ertyispiirteden tulkki tai asiantuntija. Tuollainen kuva minulle on muodostunut kirjoituksistasi. Ei voi mitään.

Kyllästynyt on toiminut naisasiantuntijana kun hän on todennut: "Naisena voin..."
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.03.2013 19:08

Psykopatologia kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:

En ole.

Kyllästynyt on toiminut naisasiantuntijana kun hän on todennut: "Naisena voin..."

Eikös hän ole myös todennut naisena tietävänsä jotakin naiseudesta. Minä ajattelen myös, että sukupuoleni edustajana olen naiseudessa jonkinlainen asiantuntija. Mielestäni normaalissa keskustelussa tuollainen asetelma toimii, että kukin on oman sukupuolensa asiantuntija tai ainakin, että tuolle asetelmalle on jonkinlainen äänetön hyväksyntä. Täällä ei tunnu toimivan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 15.03.2013 19:17

Kahvi kirjoitti:Pyrin välttämään tyyliä "kaikki naiset" ja käytän mieluummin totuudenmukaisempaa termiä "jotkut naiset". Naistenlehdet tietty nyt ovat selkästi naistenlehtiä.

Itseasiassa virheellisten mielikuvien oikominen toistuvasti on aika tympäisevää puhaa. Varsinkin Kyllästyneen tapauksessa, joka pitää omasta väärästä mielikuvasta kiinni kynsin hampain - lisäten siihen samalla omiaan.

Päinvastoin sinun virheellisiä tulkintojasi ja käsityksiäsi joudun minä oikomaan. Ei kysymys ole ainoastaan ilmaisutavassasi vaan myös siinä, että sinä kuvittelet tietäväsi esimerkiksi, miksi naistenlehtiä luetaan. Mutta se keskustelu käytiin jo.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2013 21:56

Eikös hän ole myös todennut naisena tietävänsä jotakin naiseudesta. Minä ajattelen myös, että sukupuoleni edustajana olen naiseudessa jonkinlainen asiantuntija. Mielestäni normaalissa keskustelussa tuollainen asetelma toimii, että kukin on oman sukupuolensa asiantuntija tai ainakin, että tuolle asetelmalle on jonkinlainen äänetön hyväksyntä. Täällä ei tunnu toimivan.

Naisenahan Kuutarkin (toisaalla) esiintyy.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.03.2013 21:59

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Ko. sisältö ei ole sovinismia ollenkaan.

Tarkoittanet tätä:
Kyllästynyt kirjoitti:Kahvi 12.5.2012 klo 11:52
Kahvi kirjoitti:Ihmisillä on joskus sellainen piirre, että eivät tule toimeen keskenään. Seurauksena esim huono työilmapiiri tai snägäritappelu.

Kuitenkin olen ollut ymmärtävinäni, että naisvaltaisilla työpaikoilla on helpommin huono työilmapiiri kuin miesvaltaisilla työpaikoilla. Jos toki miehetkin kykenevät "akkamaisuuksiin" eli mm. ilkeämieliseen juoruiluun ja selkäänpuukottamisiin.

Lihavointi minun.

Jos tuossa kirjoituksessani olisi jotain (räikeästi) epätotta, niin sitten se voisi olla sovinismia tms. Mutta tottahan tuo on, sen suhteen mitä minä olen asioista ymmärtänyt. Totuuden sanominen ei liene täälläkään paheksuttavaa, vaikka se olisikin vain oma käsitys totuudesta?

On hyvin valitettavaa, jos PP tosiaan tarkoitti tuota, mitä oletat.
Ensimmäisessä lauseessa ei ole mitään vikaa. Jos olisit jättänyt toisesta lauseesta pois kursivoimani osan eli lause olisi kuulunut: 'Jos toki miehetkin kykenevät ilkeämieliseen juoruiluun ja selkään puukottamisiin'; viestiä ei olisi ollut syytä pitää sovinistisena.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 15.03.2013 22:11

Tarkoitin, että se sisältö, jota täällä on pidetty sovinistisena,
ei ole sovinismia ollenkaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.03.2013 22:31

Logiikka menee seuraavasti: "Kaikki mitä "sovinisti" sanoo tai tekee on sovinismia."
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.03.2013 22:50

Riidankylväjä kirjoitti:Logiikka menee seuraavasti: "Kaikki mitä "sovinisti" sanoo tai tekee on sovinismia."

Ei ainakaan minun kirjoissani. Mutta kyllä sitä alentavaa ja esineellistävää suhtautumista naisiin tältä palstalta tulee
vastaan harva se päivä. Kutsuttakoon sitä sitten miksi halutaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 15.03.2013 22:56

Esimerkiksi?
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 15.03.2013 23:07

Riidankylväjä kirjoitti:Esimerkiksi?

Silmä käteen, jos et muuten huomaa! Lue vaikka aluksi läpi omat viestisi.
Sen jälkeen voit siirtyä etsimään Obelixin tuotoksista.
Jos ylipäätään ymmärrät, mitä naisia halventavalla ja esineellistävällä
kirjoittamisella tarkoitetaan, sinulla ei tule olemaan vaikeuksia löytää
esimerkkejä. Jos sen sijaan et niitä onnistu havaitsemaan, on minun
niitä turha sinulle esitellä; et tajuaisi kuitenkaan.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.03.2013 23:09

Hilppa kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Pyrin välttämään tyyliä "kaikki naiset" ja käytän mieluummin totuudenmukaisempaa termiä "jotkut naiset". Naistenlehdet tietty nyt ovat selkästi naistenlehtiä.

Päinvastoin sinun virheellisiä tulkintojasi ja käsityksiäsi joudun minä oikomaan. Ei kysymys ole ainoastaan ilmaisutavassasi vaan myös siinä, että sinä kuvittelet tietäväsi esimerkiksi, miksi naistenlehtiä luetaan. Mutta se keskustelu käytiin jo.

No muuten ihan hyvä, mutta oikaisemasi "väärät tulkintani" ovatkin osoittautuneet sinun vääriksi tulkinnoiksi minun sanomisistani - jotka olen joutunut oikaisemaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 15.03.2013 23:11

Psykopatologia kirjoitti:Tarkoitin, että se sisältö, jota täällä on pidetty sovinistisena,
ei ole sovinismia ollenkaan.

Tarkoittanet sitä, että esim käyttämällä ilmaisua "uskomattoman kevytkenkäisiä", käyttämäni horo-ilmaisun sijasta, viestiäni ei olisi pidetty sovinistisena?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.03.2013 00:15

En tiedä.

Mutta minusta pitäisi lähteä liikkeelle sisällöstä kernaammin kuin nimityksistä.

Esimerkiksi sovinistiksi leimaaminen on yksi.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista