helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

Re: helun palstalla ei saa olla "väärää" mieltä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.07.2011 15:38

Mirri kirjoitti:
Odotan edelleen, sinunkin selvitystäsi. Turha kieltää tässä vaiheessa. Jotta viimein tajuaisit, niin tässä sinullekin asiani:

1. Sinulla ei ole mitään oikeutta seurata yks.henkilöiden liikkumista internetissä.
2. Sinun tulee selvittää miksi toimit kuten toimit.
3. Lopetat laittomat puuhasi ja pyydät anteeksi.

Kieltäminen on turhaa tässä vaiheessa. Ainoa mitä voit tehdä, on toimia yleisten sääntöjen mukaisesti, pyytää anteeksi ja jättää rauhaan.
Jos sinä olet vieläkin katkera ja siksi "ahdistelet", niin tässä sinulle: Anteeksi Mirri ja vietä kiva kesä.

Biancaliina, kirjoituksesi ovat nykyisin outoja. Haluat anteeksipyynnön jostakin, pyytelet itse anteeksi jotakin; minulla vain ei ole harmainta aavistusta mistä puhut. Saati, että käsittäisin mihin 'laittomiin puuhiin' sinä viittaat.

En ole tähän asti juurikaan reagoinut kummallisiin viesteihisi, mutta nyt näytän olevan peräti syytettynä jostakin - ties mistä, mutta laittomasta kuitenkin. Kirjoituksesi ovat jo niin outoja ja kohtikäyviä, että mielestäni ylläpidon pitäisi rajoittaa niitä. Mielestäni mielenterveysaiheisellakin foorumilla raja on siinä, että ventovieraita kanssakirjoittajia aletaan syyttää 'laittomista puuhista'.
Arvioni on, että Mirri on syytön (väitettyihin) väärinkäytöksiin yms.

Sinulla oikeastaan olisi anteeksipyynnön paikka esittäessäsi tuollaisia väitteitä ja syytöksiä. Luulen kuitenkin, että olet selkeän ajattelun tavoittamattomissa; sinä taidat ihan vilpittömästi uskoa väitteidesi oikeellisuuteen ja paikkansapitävyyteen. Ilmeisesti uskot, että sinua seurataan netissä ja ties missä, ja että yksityisasioitasi pengotaan; sellainen kuva toinen toistaan kummallisemmista viesteistäsi on tullut. Ja näköjään kuvittelet tietäväsi tekijätkin. Nyt vasta tajuan sinun kuvittelevan minun olevan yksi olettamiesi tekojen tekijöistä.

Näköjään itse kerroitkin diagnoosisi, joka ilmeisesti selittää viestiesi muuttumisen 'oudoiksi'.

Arvioni on, että Mirri on syytön (väitettyihin) väärinkäytöksiin yms.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja deontti » 23.07.2011 15:39

Viesti, jota Mirri kai etsii, muttei löydä, on siinä kyseisessä ketjussa heti toisena. Viimeinen lause.
deontti

ViestiKirjoittaja Maria » 23.07.2011 16:27

Biancaliina kirjoitti:Jos kyse olisi hyvästä, olisi tällä ollut jokin terapeuttinen vaikutus, mutta vaikutus on päinvastainen (kuten halusitte; tehän halusitte psykoosi[diagnoosin]). Ei tällä ollut mitään hyvää, parantavaa psykologista vaikutusta. Oikea hyöty tulee oikeasta terapiasta.
Tiedätte tuon hyvin.

Mitkä odotuksesi olivat?
Maria

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.07.2011 17:27

Mirri kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Minä ihmettelen suuresti, mistä luulet tietäväsi ettei asioitani ole pengottu. Sinun pitäisi tuntea minut ja muut, jotta voisit tuollaista vakuutella.
Sinun pitäisi tietää kaikki vanhat viestini (kuten tiedät osan ja googlen).

En toki tiedäkään onko sinun asioitasi pengottu vai eikö ole. Mutta sinähän syytit penkomisesta - ja jopa lain rikkomisesta - minua. Tiedän sentään syytöstesi epärealistisuuden ja paikkansa pitämättömyyden minun kohdallani. Jospa muihin kohdistamasi syytökset ovat yhtä epärealistisia kuin minuun kohdistamasi; sellainen ajatus tuli mieleeni jouduttuani itse syytetyksi jopa lain rikkomisesta ties missä asiassa, josta en tajua höläsen pöläystä.

Minustakin olisi järkevää ja vastuullista, että ylläpitäjät rajoittaisivat psykoottisten ihmisten kirjoittelua foorumeillaan.

On. "Pelottelu".
Pääasia, ettet jatka, jos olisitkin tehnyt väärin.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.07.2011 17:29

Psykopatologia kirjoitti:Arvioni on, että Mirri on syytön (väitettyihin) väärinkäytöksiin yms.

Kuten tietysti SINÄKIN. Minä olen ainoa syyllinen; se tuli selväksi näillä palstoilla. Eikö???

Ja Mirri; sinä et tiedä tilastani juuri mitään. Eikä teillä kellään ole hajuakaan mitä käyn läpi.
Kun ette tarkkaile.

PP, sovitaan ihmeessä, että minäkin olen syytön.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 23.07.2011 17:33

Maria kirjoitti:
Biancaliina kirjoitti:Jos kyse olisi hyvästä, olisi tällä ollut jokin terapeuttinen vaikutus, mutta vaikutus on päinvastainen (kuten halusitte; tehän halusitte psykoosi[diagnoosin]). Ei tällä ollut mitään hyvää, parantavaa psykologista vaikutusta. Oikea hyöty tulee oikeasta terapiasta.
Tiedätte tuon hyvin.

Mitkä odotuksesi olivat?

Ei odotuksia. Luulin käyväni keskustelupalstoilla, luulin myös terapiaksi jotain mikä ei sitä ole.
Uskoin valheisiin, enkä tiennyt, että kirjoituksiani käytetään hyväksi.
Kuvittelin tarkoitusperien olevan hyviä, kunnes minusta alkoi tuntumaan, että tarkoitus on romuttaa minuus, syyttää kaikesta ja levitellä uudelleen...
En koskaan ajatellut joutuvani tällaiseen tilanteeseen, enkä koskaan ajatellut tapahtuvan manipulaatiota.
Noo, ehkä tässä on joku, vaikkapa yksi, positiivinenkin asia. Vaikka eipä tuo lohduta, kun tilaa ei saada normalisoitua ja menetin about kaiken.

Näin jälkikäteen; ehkä odotinkin jotain ja se jotain on: välittäminen. Välittäminen on rajoja ja rakkautta.
Ei hylkäyksiä, epätietoisuutta, "vettä myllyyn"... Mutta ei voi mitään; nautinto on nyt varmaan taattu, kun tilaani ei saada siedettäväksi ja joudun suremaan kaikkea.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Maria » 23.07.2011 19:19

Biancaliina kirjoitti:Ei odotuksia. Luulin käyväni keskustelupalstoilla, luulin myös terapiaksi jotain mikä ei sitä ole.
Uskoin valheisiin, enkä tiennyt, että kirjoituksiani käytetään hyväksi.
Kuvittelin tarkoitusperien olevan hyviä, kunnes minusta alkoi tuntumaan, että tarkoitus on romuttaa minuus, syyttää kaikesta ja levitellä uudelleen.... En koskaan ajatellut joutuvani tällaiseen tilanteeseen, enkä koskaan ajatellut tapahtuvan manipulaatiota.

Kun puhut keskustelupalstoista yleensä, minulla on kanta tässä asiassa vain tästä palstasta, koska kirjoitan ainoastaan täällä. Kirjoittajat ovat kaikki erilaisia yksilöitä ja usein näkemyksetkin ovat erilaiset. Jos toiveet ovat jotain sellaista, että toivoisit palstasta tukea ikään kuin peilinä tilanteeseesi, jos et ole itse varma meneillään olevasta tilanteestasi tai sen kehittymisestä, palsta ei ehkä siihen ole riittävän hyvä tuki. Koska emme näe toisiamme IRL ja tilanne siten erityinen, kuten varmaan ymmärrät. Luotettava ihminen (läheinen tai ystävä) on silloin ehkä paras tuki ammattilaisten lisäksi.
Biancaliina kirjoitti:Noo, ehkä tässä on joku, vaikkapa yksi, positiivinenkin asia. Vaikka eipä tuo lohduta, kun tilaa ei saada normalisoitua ja menetin about kaiken.

Näin jälkikäteen; ehkä odotinkin jotain ja se jotain on: välittäminen. Välittäminen on rajoja ja rakkautta.
Ei hylkäyksiä, epätietoisuutta, "vettä myllyyn"... Mutta ei voi mitään; nautinto on nyt varmaan taattu, kun tilaani ei saada siedettäväksi ja joudun suremaan kaikkea.

Kyllä ihmiset varmasti haluavat välittää ja minäkin koen välittäväni, mutta voi olla vaikea löytää sopivia oikeita sanoja enkä aina ole voinut olla varma, mitä oikein tarkoitat. Rajojen asettaminen sen sijaan on vaikeampi juttu, enkä sellaiseen maallikkona ja rivikirjoittajana pysty enkä haluakaan.
Viimeksi muokannut Maria päivämäärä 23.07.2011 19:57, muokattu yhteensä 1 kerran
Maria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.07.2011 19:44

Välittäminen on taattu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.07.2011 19:09

Ylläpitäjät eivät taatusti ole päteviä diagnosoimaan psykoosia ja sillä perusteella bännäämään ketään. Ja minusta mt-palsta tarkoittaa eroituksitta kaikkia mt-ongelmaisia, myös vakavammista ongelmista kärsiviä. Muunlainen erottelu olisi mielivaltaa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2011 19:36

Täällä harhainen kirjoittelu käy päinsä, ellei siitä ole kohtuutonta haittaa muille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maria » 24.07.2011 19:39

Entä, kun on järjenjuoksu niin hidasta, että nauru tulee vitsin jälkeen päivän päästä? (Kuten minulla.)
Maria

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2011 19:41

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.07.2011 19:52

Ei kai sitä naurua voi mt-palstalla odottaa ollenkaan.
Vertaiset eivät kykene nettikirjoitusten perusteella diagnosoimaan ketään, enkä usko että asiantunteva psykiatrikaan niin tekisi.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.07.2011 21:57

Psykopatologia kirjoitti:Täällä harhainen kirjoittelu käy päinsä, ellei siitä ole kohtuutonta haittaa muille.

Ok; hyvä päätös tuokin.

Silti vielä kysyn; entä jos harhaisesta kirjoittelusta on haittaa kirjoittajalle itselleen? Jospa nettikirjoittelu 'ruokkii' ja pitää yllä henkilön harhaisuutta. Tätä asiaa kysyn, koska olen miettinyt sitä toisella foorumilla. Minusta näyttää siltä, että harhainen kirjoittelu voi ruokkia ja jopa syventää harhaisuutta; silloin tulee mieleen, etteikö foorumin ylläpitäjän pitäisi rajoittaa kirjoittelua.

Missä kulkee raja, ettei netissä mennä mukaan psykoosiin ja tueta harhaisuutta, tai kenties peräti lisätä sitä psykoosissa olevan innostuessa kertomaan harhaista päänsä sisältöä entistä enemmän 'kiitolliselle kuulijakunnalle'? Elävässä elämässä yleensä neuvotaan, ettei psykooseihin pitäisi 'mennä mukaan'; psykoottisen harhaisiin juttuihin ei pitäisi suhtautua kuin ne olisivat tosia - eikä hänelle pitäisi antaa vaikutelmaa, että niitä pidetään tosina.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.07.2011 22:03

Vaikea sanoa yleisesti. Koetan aina miettiä yksilöllisesti.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.07.2011 22:31

Minusta Mirriltä ylimielistä yläpuolelle asettumista. Mikä sinä, Mirri, ja kukaan maallikkoylläpitäjäkään olette sanomaan, mikä on harhaista?

Vertaistukipalstalla ei varmasti kenenkään harhaluuloja oikaista. Semmoinen vaatii luottamuksellisen terapiasuhteen. Mt-palstalla toisen "harhojen" osoittaminen ja niihin puuttuminen palvelee korkeintaan puuttujan omaa itsetuntoa ja narsismia, halua olla kirjoittajaan nähden terve, realistinen, parempi ja oikeassa.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.07.2011 22:42

minätäällä kirjoitti:Minusta Mirriltä ylimielistä yläpuolelle asettumista.

Väärä tulkinta; ei pohdiskeluillani ole ylimielisyyden ja yläpuolelle asettumisen kanssa yhtään mitään tekemistä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.07.2011 22:42

Psykopatologia kirjoitti:Vaikea sanoa yleisesti. Koetan aina miettiä yksilöllisesti.

Ok; hyvä päätös tuokin.
Mirri

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 27.07.2011 10:36

Maria kirjoitti:Kun puhut keskustelupalstoista yleensä, minulla on kanta tässä asiassa vain tästä palstasta, koska kirjoitan ainoastaan täällä. Kirjoittajat ovat kaikki erilaisia yksilöitä ja usein näkemyksetkin ovat erilaiset. Jos toiveet ovat jotain sellaista, että toivoisit palstasta tukea ikään kuin peilinä tilanteeseesi, jos et ole itse varma meneillään olevasta tilanteestasi tai sen kehittymisestä, palsta ei ehkä siihen ole riittävän hyvä tuki. Koska emme näe toisiamme IRL ja tilanne siten erityinen, kuten varmaan ymmärrät. Luotettava ihminen (läheinen tai ystävä) on silloin ehkä paras tuki ammattilaisten lisäksi.

En halua palstoilta mitään peilausta, enkä edes tukea. Minä vain haluan, että tietyt asiani jätetään rauhaan.
Osa tuntee/voi tuntea IRL. Tilanne on todella sillä tavalla erikoinen ja tietyllä tavalla erityisen kuvottava.

Maria kirjoitti:Kyllä ihmiset varmasti haluavat välittää ja minäkin koen välittäväni, mutta voi olla vaikea löytää sopivia oikeita sanoja enkä aina ole voinut olla varma, mitä oikein tarkoitat. Rajojen asettaminen sen sijaan on vaikeampi juttu, enkä sellaiseen maallikkona ja rivikirjoittajana pysty enkä haluakaan.

Niin, on persoonallisuuseroja. Itsestäni ei ole näyttelemään (suunnitellusti/järjestelmällisesti) "tukijaa", jos tarkoitus ei olekaan tukea, vaan päinvastainen.
En myöskään olisi sellainen ylläpitäjä, että antaisin ihmisten kirjoitella mitä sattuu ja käyttäisin niitä myöhemmin törkeästi hyväksi ja kieltäisin virheeni.
En ole myöskään sellainen, että annan ihmisen kirjoitella elämästään, itsestään ja läheisistään mitä sattuu - käyttäen näitä myöhemmin hyväksi.
Minä suositan, myös heille keistä en erityisemmin pidä, että rajoittaisivat oman turvallisuuden vuoksi. Jos eivät osaa, rajoitan puolestaan.
En myöskään katsele kylmän viileästi itsemurhayrityksiä/kävele ohi kun ihmiset kaatuilee, vaan soitan ambulanssin pahimmalle vihamiehellekin.
En myöskään seuraa ihmisen psykoottisuutta tms. tekemättä ns. mitään, vaan vien läheisen/lähellä olevan lääkäriin - vaikka väkisin, jos ei ymmärrä tilaansa mikä on selkeästi liian "sairas". Että tässä mielessä olen kyllä avulias, vaikka sen mainittuani, tämäkin hyvä puoleni ns. mitätöitiin.

Ja nyt Mirri(kin) sanoo ettei tiedä mistään mitään.

On paljon helpompaa myöntää virheensä ja pyytää anteeksi. Minun mielestäni. Kuin kieltää, valehdella ja syyttää omistaan muita; tyylillä: "En minä koskaan mitään, aina muiden syy, ei ikinä oma syy ja ansaitsevat kaiken pahan, kaikki, paitsi minä".

Kyllähän se minusta on outoa, jos joku ei kadu/tunne syyllisyyttä, vaikka syytä olisikin. Tämä ei Maria tarkoita sitä, että sinun olisi pakko katua.
Ymmärrän, vaikka oudolta tuntuisikin/tuntuukin, senkin ettei tunneyhteys ole aina hyvä ja jos joku ei kadu niin ei kadu.
Biancaliina

ViestiKirjoittaja Biancaliina » 27.07.2011 10:55

"Luotettava ihminen (läheinen tai ystävä) on silloin ehkä paras tuki ammattilaisten lisäksi."

Luotettavuuskin on laaja alue. Kuinka luottaa, että joku pärjää vaikkapa lasten kanssa, jos hän ei piittaa edes minun (tai sinun) turvallisuudesta.
Ja joku voi rähjätä nyt, että psykoosissako joidenkin lapsia (yksikseni) hoidan, niin en...

Vaikkei minulla olekaan arvostelukykyä sen suhteen mitä suustani päästän, niin kyllä se toimii sen suhteen että mihin pieni lapsi kuuluu, mihin ei ja miten turvallisudestaan huolehditaan.

Aikuiset ei ole lapsia, mutta huolehtiminen on minusta ihan "normaalia" ja tervettä.
Viimeksi muokannut Biancaliina päivämäärä 27.07.2011 11:01, muokattu yhteensä 1 kerran
Biancaliina

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista