Riidankylväjä kirjoitti:Minulla on semmoinen käsitys. Eikös tuo Saska Saarikoskikin ole ilmoittautunut feministiksi? Vasemmistolainen ainakin.
Toimittaja Ilkka Mattilan mukaan kukkahattutädillä tarkoitetaan moraalinvartijaa, ja sellaisiksi kutsutaan verkkokeskusteluissa muun muassa rasististen purkausten arvostelijoita, eläinsuojelijoita, joukkoliikenteen kannattajia sekä yleisesti sosiaalialan työntekijöitä. Helmikuussa 2011 jääkiekkoseura KooKoon päävalmentaja Ismo Lehkonen sai lyhyen toimitsijakiellon nimitettyään Mestiksen vastaavia päättäjiä kukkahattutädeiksi.

Illusia kirjoitti:Riidankylväjä, sinä olet puhunut feminismistä jo niin paljon, että minä alan pitää sinua feministinä.
Psykopatologia kirjoitti:Mirri, kyseessä on kukkahattutäti-mentaliteetti,
jota on myös tuossa korvarengas-hipissä, joka
johtaa aiemmin mainittua suojatyöpaikka-
virastoa.

Nimitys kukkahattutäti juontuu moraalia tiukasti vartioivien entisajan amerikkalaisten hienostorouvien päähinetyylistä[1].
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Mirri, kyseessä on kukkahattutäti-mentaliteetti,
jota on myös tuossa korvarengas-hipissä, joka
johtaa aiemmin mainittua suojatyöpaikka-
virastoa.
Edelleenkään en ymmärrä, miksi mainitsemasi mentaliteetti halutaan ilmaista erittäin seksistisesti sanalla kukkahattutäti.
Aivan kuin mentaliteetti liittyisi erityisesti naisiin, ja aivan kuin juuri naiset edustaisivat sitä.
Riidankylväjä kirjoitti:Nimitys kukkahattutäti juontuu moraalia tiukasti vartioivien entisajan amerikkalaisten hienostorouvien päähinetyylistä[1].
Esimerkiksi myös oopperassa käyviä keski-ikäisiä tätejä kutsutaan kukkahattutädeiksi. Myöhemmin käsite on levinnyt tarkoittamaan kaikenlaista moraalin vartiointia ja myös sosiaalitätejä.
Minä oletan, että nuoret, kiihkeät feministit ovat aikoinaan kutsuneet konservatiivisempia naisasianaisia kukkahattutädeiksi.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa