Tiedoksi, että näen valvojien hallintapaneelin

Re: Tiedoksi, että näen valvojien hallintapaneelin

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2019 19:14

Kun vibeke ilmoitti, ettei pysty poistamaan omia viestejään päiväkirjastaan, kävin läpi hänen asetuksensa, eikä niistä löytynyt mitään selitystä kyseiselle ongelmalle. Ongelma löytyi palstaformaatin sisältä, ja tietääkseni se korjattiin.
Missään vaiheessa ei vibeken käyttäjäasetuksia ole muutettu niin, että hänellä olisi valvojan tai ylläpitäjän oikeudet. Tälläkään hetkellä vibeken asetukset eivät ole millään tavalla poikenneet muiden kirjoittajien asetuksista tai oikeuksista.

Palstan lokistakaan ei löydy tietoa sellaisesta muutoksesta, että vibeken oikeuksia olisi muutettu suuntaan tai toiseen.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.04.2019 19:24

'Pettis' kirjoitti 6.4. näin:
Ylläpidon login perusteella sähköpostissasi mainitsemallesi käyttäjälle on annettu valvojan toimesta pääsy ja valvojan oikeudet kyseiselle alueelle. Koska kyseisellä henkilöllä on valvojan oikeuksia, näkyy hänelle myös valvojan hallintapaneeli.
Tässä ei ole kyse mistään viasta tai laajemmasta tietoturvaongelmasta. Foorumi toimii määriteltyjen oikeuksien mukaan.

Oikeudet voi tarkistaa esim. käyttäjien oikeudet alueittain -toiminnolla, jossa voi listausnäkymässä vaihtaa tyypiksi "valvojan oikeudet" normaalisti näkyvän "alueen oikeudet" valinnan sijaan.
Valvojan oikeudet näyttää valinnan mukaan valvojan oikeudet ja alueen oikeudet näyttää käyttäjän oikeudet alueella.

Näitä kannattaa tällaisissa tilanteissa avata klikkaamalla erikoisoikeudet -linkkiä, jolloin näkee tarkemmin että millaiset oikeudet ovat. Suosittelen kuitenkin oikeusmäärittelyt tekemään ryhmien avulla eikä käyttäjäkohtaisesti, jotta näiltä vältyttäisiin.

https://tuki.munverkko.com/viewtopic.php?f=3&t=785
Mirri

ViestiKirjoittaja vibeke » 09.04.2019 19:26

Mirri, ei. Edelleen näkyy valvojien hallintapaneeli. Kyllästyneen viestistä päätellen hän kiistää asian eikä aio korjata sitä.

Pitääkö minun todisteeksi kopsata tähän niitä näkemiäni tietoja? Alkaa mennä aika kummalliseksi touhuksi. No, ei kai tässä muu auta.

Esimerkkejä:

Kyllästynyt, ip-osoitteesta xx.xxx.xxx.xxx, antoi käyttäjälle xxxxx porttikiellon 19.12.2018 02:03.

Psykopatologia, ip-osoitteesta xx.xxx.xx.xxx, 26.08.2018 00:07 Poisti porttikiellon IP-osoitteelta xx.xx.xxx.x

Kyllästynyt ip-osoiitteesta xx.xx.xx.x 07.08.2016 17:14 Antoi porttikiellon sähköpostiosoitteelle xxxx.x.xx.x.xxxxxxxx@gmail.com

Psykopatologia xx.xxx.xx.xxx 03.10.2015 11:04 Poisti portikiellon sähköpostiosoitteelta (19 sähköpostiosoitetta tässä kohdassa, joten en jaksa näpytellä äksiä kaikkiin)

Kuukauden menot -ketju esim. poistettu 29.3.2019 klo 11.50.

Sensuroin näkemiäni tietoja laittamalla äksät tilalle. Joten Kyllästynyt voi edelleen kiistää.

Lisäys: Tässä on näköjään kaksi ongelmaa. Ensinnäkin se, että tietoja vuotaa. Ja toinen, suurempi ongelma on se, miten Kyllästynyt suhtautuu asiaan.
vibeke

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.04.2019 19:43

Munfoorumi.comin ylläpitäjä ja omistaja - 'Pettis' - antaa myös ymmärtää, että tällä palstalla ilmennyt tietoturvaongelma on moderaattorin aiheuttama.

Oli aiheuttaja kuka/mikä hyvänsä ongelma pitäisi korjata pikavauhdilla! Voisiko moderaattori kysyä neuvoja Munfoorumi.comin ylläpitäjältä/omistajalta, jotta asia saataisiin ratkaistua?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2019 20:17

vibeke kirjoitti:... Lisäys: Tässä on näköjään kaksi ongelmaa. Ensinnäkin se, että tietoja vuotaa. Ja toinen, suurempi ongelma on se, miten Kyllästynyt suhtautuu asiaan.

En tiedä miten sinä haluaisit minun asiaan suhtautuvan, koska olen oikeuksieni rajoissa tehnyt kaikkeni sen ratkaisemiseksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.04.2019 20:20

Oletko kysynyt Pettikseltä neuvoja; jospa hän osaisi opastaa asiassa tarkemmin?
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.04.2019 20:22

vibeke kirjoitti:Mirri, ei. Edelleen näkyy valvojien hallintapaneeli. Kyllästyneen viestistä päätellen hän kiistää asian eikä aio korjata sitä.
Pitääkö minun todisteeksi kopsata tähän niitä näkemiäni tietoja? Alkaa mennä aika kummalliseksi touhuksi. No, ei kai tässä muu auta.
Esimerkkejä:
Kyllästynyt, ip-osoitteesta xx.xxx.xxx.xxx, antoi käyttäjälle xxxxx porttikiellon 19.12.2018 02:03.
Psykopatologia, ip-osoitteesta xx.xxx.xx.xxx, 26.08.2018 00:07 Poisti porttikiellon IP-osoitteelta xx.xx.xxx.x
Kyllästynyt ip-osoiitteesta xx.xx.xx.x 07.08.2016 17:14 Antoi porttikiellon sähköpostiosoitteelle xxxx.x.xx.x.xxxxxxxx@gmail.com
Psykopatologia xx.xxx.xx.xxx 03.10.2015 11:04 Poisti portikiellon sähköpostiosoitteelta (19 sähköpostiosoitetta tässä kohdassa, joten en jaksa näpytellä äksiä kaikkiin)
Kuukauden menot -ketju esim. poistettu 29.3.2019 klo 11.50.
Sensuroin näkemiäni tietoja laittamalla äksät tilalle. Joten Kyllästynyt voi edelleen kiistää.
Lisäys: Tässä on näköjään kaksi ongelmaa. Ensinnäkin se, että tietoja vuotaa. Ja toinen, suurempi ongelma on se, miten Kyllästynyt suhtautuu asiaan.

Kyllästynyt ei ole syypää "tietovuotoon" vaan ilmeisesti minä, kun ennen Kyllästynyttä (ja YP Pettistä) menin katsomaan vibeken tietoja, Tällöin vibeke muuttui ylläpitäjäksi (minuksi) ja minä rivikirjoittaksi. Sain sitten kuitenkin palautetuksi omat oikeudet ylläpitäjäksi, mutta jostain syystä vibiken oikeudet "ylläpitäjänä" säilyivät. - Äsken yritimme per puh. ratkaista ongelmaa, mutta ilmeisesti turhaan.

vibike, pyydän sinua kokeilemaan vielä kerran. - Yksi ratkaisu voisi olla, että vibike poistetaan foorumilta ja että hän rekisteröityy uudelleen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja vibeke » 09.04.2019 20:42

"Mikäli ylläpito on sallinut, voit vaihtaa oletusryhmääsi." En voi näköjään vaihtaa käyttäjäryhmääni.
vibeke

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.04.2019 20:48

Psykopatologia kirjoitti:vibike, pyydän sinua kokeilemaan vielä kerran. - Yksi ratkaisu voisi olla, että vibike poistetaan foorumilta ja että hän rekisteröityy uudelleen.

Aikamoinen ratkaisu ylläpidon virheiden korjaamiseksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 09.04.2019 20:58

Kyllästynyt kirjoitti:Kun vibeke ilmoitti, ettei pysty poistamaan omia viestejään päiväkirjastaan, kävin läpi hänen asetuksensa, eikä niistä löytynyt mitään selitystä kyseiselle ongelmalle. Ongelma löytyi palstaformaatin sisältä, ja tietääkseni se korjattiin.
Missään vaiheessa ei vibeken käyttäjäasetuksia ole muutettu niin, että hänellä olisi valvojan tai ylläpitäjän oikeudet. Tälläkään hetkellä vibeken asetukset eivät ole millään tavalla poikenneet muiden kirjoittajien asetuksista tai oikeuksista.

Palstan lokistakaan ei löydy tietoa sellaisesta muutoksesta, että vibeken oikeuksia olisi muutettu suuntaan tai toiseen.

Eli poista sen nikki, on se ennenkin siltä bannattu pois ja on tullut uudelleen.
ip-banni

ViestiKirjoittaja vibeke » 09.04.2019 21:07

Mirri, jep. Alkoi tuntua kipua rinnassa.
vibeke

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.04.2019 21:31

Kirjoitin juuri avunpyynnön Pettikselle.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja eea » 09.04.2019 21:34

Täytyy voida olla keino poistaa moderaattorioikeudet joltain jolle ne on annettu.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja vibeke » 09.04.2019 21:39

Ahdistavaa tuokin, että "menin katsomaan vibeken tietoja". Siis ennen kuin oli tämä ilmoittamani ongelma edes syntynyt.
vibeke

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2019 21:46

vibeke kirjoitti:Ahdistavaa tuokin, että "menin katsomaan vibeken tietoja". Siis ennen kuin oli tämä ilmoittamani ongelma edes syntynyt.

Äläpä puhu muunneltua totuutta vibeke!
Sinä ilmoitit ongelmasta, ettet pysty poistamaan omaa viestiäsi omasta päiväkirjastasi ja sinun ilmoituksesi perusteella sinun käyttäjäprofiilisi asetuksia tutkittiin.

Jos sinä ilmoitat ongelmasta, mutta sitten valitat kun ongelmaa yritetään paikallistaa ja ratkaista - ongelma ei ole sen enempää Psykopatologian kuin minunkaan suhtautumisessa asiaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja vibeke » 09.04.2019 21:50

Tämä ilmoittamani ongelma syntyi 5.4.
Sitä ennen "menin katsomaan vibeken tietoja". Nyt päättelen viestistäsi, että tietoja mentiin katsomaan erään toisen, aiemmin ilmenneen ongelman takia.
vibeke

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.04.2019 21:55

Kyllästynyt, ei ole järkevää, että sinä moderaattorina käyt tässä tilanteessa rivikirjoittajan kimppuun.

Tapahtunut virhe ei katoa mihinkään sillä, että sinä uskot hyökkäyksen olevan paras puolustus. Sitä paitsi hyökkäävyydelläsi vesität Psykopatologian yrityksiä hoitaa asia parhain päin.
Viimeksi muokannut Mirri päivämäärä 09.04.2019 21:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2019 21:55

vibeke kirjoitti:Tämä ilmoittamani ongelma syntyi 5.4.
Sitä ennen "menin katsomaan vibeken tietoja". Nyt päättelen viestistäsi, että tietoja mentiin katsomaan erään toisen, aiemmin ilmenneen ongelman takia.

Päättelit aivan oikein.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja eea » 09.04.2019 22:04

Voisinko minä saada ne vibeken moderaattorioikeudet? (Siis stten kun moderaattorit oppivat sen miten palstaa pystyy moderoimaan. Nyt on hyvä hetki opetella vähän kuin palstan olemassaolon 10-vuotislahjaksi... )
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 09.04.2019 22:05

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, ei ole järkevää, että sinä moderaattorina käyt tässä tilanteessa rivikirjoittajan kimppuun.

Tapahtunut virhe ei katoa mihinkään sillä, että sinä uskot hyökkäyksen olevan paras puolustus.

Kenenkäs kimppuun minä olen hyökännyt?
Minulla ei ole tarvetta puolustautua, koska en ole mitään väärää tehnyt.
Sitä en ymmärrä, että sekä sinä että vibeke olette valmiit hyökkäämään minun kimppuuni ja syytätte minua ja minun "suhtautumistani asiaan", vaikka teillä kummallakaan ei ole mitään tietoa ongelman syystä tai siitä miten minä olen siihen suhtautunut.
Mirri kirjoitti:... Sitä paitsi hyökkäävyydelläsi vesität Psykopatologian yrityksiä hoitaa asia parhain päin.
Kukahan täällä on hyökännyt - ja kenen kimppuun???
Kyllästynyt

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista