Kyseessähän oli kumminkin tiivistysPsykopatologia kirjoitti:Sateentekijä puhui edellä "hyvästä iivistyksestä", joka on vaikea laji. En suosittele yrittämään.

Sateentekijä kirjoitti:Kyseessähän oli kumminkin tiivistysPsykopatologia kirjoitti:Sateentekijä puhui edellä "hyvästä iivistyksestä", joka on vaikea laji. En suosittele yrittämään.
Hoh, sattuuhan sitä ja tottuuhan siihen, kun usein sattuu .Voisi olla meikäläisen motto!
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:23:26
Tilkkulainaukset ovat paikallaan (usein) vain silloin, kun kirjoittaja lisää lainauksen oheen o m a a tekstiään (kuten Kyllästynyt usein vastauksissaan).
Mielestäni Kyllästyneen tapa silputa toisen kirjoittajan viesti tilkuiksi on erittäin ärsyttävä...
Mirri kirjoitti:... miksei kirjoittaja opettele ilmaisemaan itseään niin, ettei hänen tarvitse paloitella ja silputa kirjoituksia, joita kommentoi? ...
Mirri kirjoitti:...Kirjoitukset ovat usein kokonaisuuksia, joten niiden silppuaminen tuskin auttaa muita kuin silpun tekijää itseään...
Mirri kirjoitti:... Käsittääkseni tilkkulainaukset eivät ole milloinkaan paikallaan - eivät edes Kyllästyneellä.
Kyllästynyt kirjoitti:Minua taas on ärsyttänyt se, että minun väitetään sanoneen jotakin mitä en ole sanonut (kuten esimerkiksi nyt kun Sateentekijä on väittänyt minun sanoneen oman tapani kirjoittaa olevan ainoa oikea) - ja sen vuoksi minä kertaan lainauksilla sen osan mihin vastaan.
Eihän kyse ole siitä mitä minä osaan tai mitä minun pitäisi opetella, vaan siitä mitä muut väittävät minun sanoneen tai mihin viitanneen.
Itseäni (omaa oikeusturvaani) vartenhan minä niitä lainauksia teenkin!
Ne ovat minun mielestäni paikallaan - jopa välttämättömiä - ainakin niin kauan kuin minun väitetään sanoneen jotakin sellaista mitä en ole koskaan sanonut.

Tyy kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sama mutaatio voi tapahtua useammassa kuin yhdessä paikassa/väestössä.
Mä olen luullut että ne on niin harvinaisia ja erityisesti se että mutaatiot jäävät eloon, että eivät. En kyllä ole perehtynyt asiaan.
Mirri kirjoitti:1:23. Lisäys. Miten Kyllästyneen minulta siteeraamaan tekstiin on ilmestynyt + -merkki, jota viestissäni ei ole?
Kirjoitin näin: "Käsittääkseni tilkkulainaukset eivät ole milloinkaan paikallaan - eivät edes Kyllästyneellä". Jotakin Kyllästyneen siteerauksessa on mennyt pahasti pieleen, koska siinä komeilee ylimääräinen merkki, jota alkuperäisessä tekstissä ei ole.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:23:26
Tilkkulainaukset ovat paikallaan (usein) vain silloin, kun kirjoittaja lisää lainauksen oheen o m a a tekstiään (kuten Kyllästynyt usein vastauksissaan).
Mielestäni Kyllästyneen tapa silputa toisen kirjoittajan viesti tilkuiksi on erittäin ärsyttävä...
... miksei kirjoittaja opettele ilmaisemaan itseään niin, ettei hänen tarvitse paloitella ja silputa kirjoituksia, joita kommentoi? ...
...Kirjoitukset ovat usein kokonaisuuksia, joten niiden silppuaminen tuskin auttaa muita kuin silpun tekijää itseään...
... Käsittääkseni tilkkulainaukset eivät ole milloinkaan paikallaan - eivät edes Kyllästyneellä.
Korjaus 22.8.2016 klo 9:31:
Poistettu lyöntivirheen seurauksena viestiin tullut +-merkki.

Kyllästynyt kirjoitti:Minun ymmärtääkseni kolme peräkkäistä pistettä (...) lainatun osan alussa ja lopussa osoittavat, että lainattu teksti on vain osa jostakin pitemmästä kokonaisuudesta - ja tuossa tarkoituksessa minä olen kolmea pistettä aina käyttänyt.
En (taaskaan) ymmärrä, mikä Mirrin tassuja hiertää; milloin häntää närästää nimimerkkini väri, milloin taas tapani lainata. Tuntuu siltä, että perussyy Mirrin polkuanturoiden kivistämiseen on jossakin muualla kuin pisteissä, plus-merkeissä tai nimimerkin vihreässä värissä.
(lihavointi minun)Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:23:26
Mielestäni Kyllästyneen tapa silputa toisen kirjoittajan viesti tilkuiksi on erittäin ärsyttävä. Loukkaavaltakin se tuntuu: miksei kirjoittaja opettele ilmaisemaan itseään niin, ettei hänen tarvitse paloitella ja silputa kirjoituksia, joita kommentoi?
Kirjoitukset ovat usein kokonaisuuksia, joten niiden silppuaminen tuskin auttaa muita kuin silpun tekijää itseään.
Olen joskus kokeillut, miltä Kyllästyneen viesti näyttää, kun siitä on poistettu kaikki tilkkulainaukset. Näyttää hyvältä ja kuulostaa ymmärrettävältä. Käsittääkseni tilkkulainaukset eivät ole milloinkaan paikallaan - eivät edes Kyllästyneellä.

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, minun tassujani hiertänyt asia näkyy yllä kokonaisuudessaan ja ilman silppuamisia.
(lihavointi minun)Hilppa kirjoitti:Minua on häirinnyt joskus Mirrin tapa lainata viestistä osa (esim. yksi virke) ja jättää ilmoittamatta millään merkillä, että kyseessä on ollut vain osa minun viestiäni. Sitten hän on esittänyt omintakeisia tulkintojaan minun tekstistäni ikään kuin esittämäni asia olisi ollut ainoastaan se hänen (väärin)tulkitsemansa osa. Olen joskus pahoittanut mieleni tuollaisen toiminnan vuoksi ja huomauttanutkin hänelle siitä.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa