Sirkus Finlandia (2014)

Re: Sirkus Finlandia (2014)

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 00:59

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Nyt tuli tenkkapoo; taikuri teki katoamistempun.

Onko vapaaehtoista taikuriksi? Mitä sanot, Tristan? Ensin kyllä ajattelin sinulle kahtia sahattavan naisen hommaa, mutta ehkei kuitenkaan sitä - ja sinullahan on vuosien kokemus sossutätien huijaamisesta. Silkkaa petkuttamistahan taikurinkin työ on.

Sinä teit katoamistempun, koska et halunnut pitää minuun kohdistunutta kirjoitustasi enää näkösällä.
Siirryit sitten 'vekkulisti' kirjoittamaan Trisselle...

Minun silmissäni 'vekkuli' kirjoituksesi on silkkaa ilkeilyä, provosointia ja vittuilua. Sitä samaa, jota kohdistit minuun, ja jonka sitten siivosit pois.

Kumminpäin haluat minun tekevän:
Laitan uudelleen esille sinua koskevan lauseeni, samoin sanoin ja samalle paikalle, vaiko en?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 01:01

Vittuiluahan tämä onkin, mutta kiusaaminen ja vittuilu ovat mielestäni kaksi eri asiaa.

Kyllästynyt, miksi valtasit tämän otsikon ja ketjun aloituksen itsellesi vittuilutarkoituksiisi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 01:06

Mirri kirjoitti:
Vittuiluahan tämä onkin, mutta kiusaaminen ja vittuilu ovat mielestäni kaksi eri asiaa.

Kyllästynyt, miksi valtasit tämän otsikon ja ketjun aloituksen itsellesi vittuilutarkoituksiisi?

Aivan sattumalta pälähti päähäni, että sirkustahan tämä on, ja Psykopatologia häärii tirehtöörinä.

Ja siitä se ajatus sitten lähti...
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 01:10

Kyllästynyt, sinullekin voidaan vittuilla, ja sinä teet virhearvion, jos tulkitset sinuun suunnatun vittuilun kiusaamiseksi. Toivottavasti erotat nuo kaksi asiaa toisistaan silloinkin, kun sinä olet kohteena.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 01:12

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Aivan sattumalta pälähti päähäni, että sirkustahan tämä on, ja Psykopatologia häärii tirehtöörinä.

Ja siitä se ajatus sitten lähti...

Onko nettielämäsi sirkusta, vai onko live-elämäsi sitä samaa - sirkusta?
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 01:16

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinullekin voidaan vittuilla, ja sinä teet virhearvion, jos tulkitset sinuun suunnatun vittuilun kiusaamiseksi. Toivottavasti erotat nuo kaksi asiaa toisistaan silloinkin, kun sinä olet kohteena.

Tietääkseni/muistaakseni en ole väittänyt korrektilla kielellä esitettyjä vittuiluja kiusaamiseksi.

Olen jo kertonut miten vittuilu ja kiusaaminen eroavat toisistaan, mutta koska sinä koit (tai ainakin luulin niin) minun kiusaavan sinua, poistin viittauksen sinuun.
Jostain syystä, sekin oli kuitenkin väärin toimittu.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 01:20

Mirri kirjoitti:Onko nettielämäsi sirkusta, vai onko live-elämäsi sitä samaa - sirkusta?

Sometimes even worse (= toisinaan jopa pahempaa).
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 01:25

Kyllästynyt, se onkin tosi tärkeää, että sinä olet jo kertonut miten kiusaaminen ja vittuilu eroavat toisistaan.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 01:29

Vielä on virkoja avoinna.

Ottaisiko Goldenflower hommakseen kukkien myymisen katsomossa? Grillimakkarat, hodarit ja hampurilaiset voisi hoitaa Kuutar - vaikka minä kyllä pahaa pelkään, että hän vaihtaisi ne porkkanoihin ja kokojyväsämpylöihin.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 01:34

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, se onkin tosi tärkeää, että sinä olet jo kertonut miten kiusaaminen ja vittuilu eroavat toisistaan.

Ei minun mielipiteeni kokonaisuuden kannalta kovin tärkeä ole. Eikä ainakaan niin tärkeää kuin se, että esitettyihin kysymyksiin vastattaisiin muutenkin kuin Ok. tai tyyliin "jätän sinut ihmettelemään/miettimään..."
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 02:08

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, se onkin tosi tärkeää, että sinä olet jo kertonut miten kiusaaminen ja vittuilu eroavat toisistaan.

Ei minun mielipiteeni kokonaisuuden kannalta kovin tärkeä ole. Eikä ainakaan niin tärkeää kuin se, että esitettyihin kysymyksiin vastattaisiin muutenkin kuin Ok. tai tyyliin "jätän sinut ihmettelemään/miettimään..."

Ei mielipiteesi varmaankaan kokonaisuuden kannalta ole kovin tärkeä. Mutta nettifoorumilla on tärkeää tietää milloin sinuun kohdistuu kiusaamista ja milloin vittuilua.
Käsittääkseni sinä kohteena tulkitset vittuilunkin kiusaamiseksi; kohteena et näe niissä eroa. Silloin on hyvä, jos tekijä itse tietää kiusaako hän sinua vai vittuileeko sinulle. Sekin on tärkeää, että sivulliset voivat arvioida oletko kiusaamisen vai vittuilun kohteena.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 09:04

Kyllästynyt, minä ehdottaisin sinua taikuriksi. Sopisit siihen hommaan paremmin kuin norsuksi.

Sitä paitsi nykyaikaisessa sirkuksessa ei käytetä sirkuseläimiä; kävin tarkistamassa Sirkus Finlandian sivustolta. Esiintyjinä ei ole muita kuin hevosia. Minä voisin tyytyä olemaan sirkuskissa, muttei siellä sellaistakaan tarvita. Oikeastaan mieluiten istahdan katsomoon ihastelemaan sinun taikurinlahjojasi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 10:35

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:

Ei mielipiteesi varmaankaan kokonaisuuden kannalta ole kovin tärkeä. Mutta nettifoorumilla on tärkeää tietää milloin sinuun kohdistuu kiusaamista ja milloin vittuilua.
Käsittääkseni sinä kohteena tulkitset vittuilunkin kiusaamiseksi; kohteena et näe niissä eroa. Silloin on hyvä, jos tekijä itse tietää kiusaako hän sinua vai vittuileeko sinulle. Sekin on tärkeää, että sivulliset voivat arvioida oletko kiusaamisen vai vittuilun kohteena.

Omasta mielestäni näen niissä eron - kohteeksi joutuessanikin.
Mutta koska sinä tuollaista väität, sinä varmaankin voit perustella väitteesi ja kertoa milloin ja kenen olen vittuilua sanonut kiusaamiseksi?
Ellet pysty tuollaisesta edes summittaista viitettä tai linkkiä antamaan, ei kannata ryhtyä väittämään sellaista tapahtuneeksi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 27.09.2014 10:42

Kyllästynyt kirjoitti:
kiss kirjoitti:Minkäs duunin mulle lykkäisit, minusta sinä sopisit vartiaksi virkapuku päällä.

En usko, olen hommaan liian hellämielinen. Sitäpaitsi, minulla on jo tehtävä; olen norsu (koska minulla on hyvä muisti).

Pidätkö kalasta?
Jos tykkäät, sirkushylkeelle olisi myös paikka vielä vapaana.
Tiedäthän sellaisen kiiltäväturkkisen hylkeen joka tekee temppuja ja saa niistä palkaksi kalan.

Kuva

Tämä upea kiiltävä, sulava, linjakas tähti on ilmeisen onnellinen! Se nauttii, sillä aikaa kun hidas tönkkö norsu muistelee menneitä.
Kissi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 27.09.2014 11:07

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, minä ehdottaisin sinua taikuriksi. Sopisit siihen hommaan paremmin kuin norsuksi...

Ei minusta ole taikuriksi. En usko, että hennoisin tunkea kaneja silinterihattuihin tai sahata ihmisiä kahtia. Ja vaikka ehkä pystyisinkin ihmisiä sahaamaan (riippuu ihmisestä), viattomien luontokappaleiden kiusaaminen olisi liikaa.
Mirri kirjoitti:... Sitä paitsi nykyaikaisessa sirkuksessa ei käytetä sirkuseläimiä; kävin tarkistamassa Sirkus Finlandian sivustolta...

Niinpä niin.
Mirri kirjoitti:... Esiintyjinä ei ole muita kuin hevosia. Minä voisin tyytyä olemaan sirkuskissa, muttei siellä sellaistakaan tarvita. Oikeastaan mieluiten istahdan katsomoon ihastelemaan sinun taikurinlahjojasi.

Pääsisithän sinä hevoseksikin - jos haluaisit.
Mutta agility-kissaksi sirkukseen sopisit mainiosti. Sinun mielestäsihän se videokin kissasta "vetämässä leukaa" oli vain agility-kissan harjoittelua.

Milloin voit aloittaa treenaamisen, että tiedän tulla leuanvetotangon ja videokameran kanssa paikalle?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kissi » 27.09.2014 13:04

Iloinen norsu
Kuva
Kissi

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 13:07

Kyllästynyt kirjoitti:Omasta mielestäni näen niissä eron - kohteeksi joutuessanikin.
Mutta koska sinä tuollaista väität, sinä varmaankin voit perustella väitteesi ja kertoa milloin ja kenen olen vittuilua sanonut kiusaamiseksi?
Ellet pysty tuollaisesta edes summittaista viitettä tai linkkiä antamaan, ei kannata ryhtyä väittämään sellaista tapahtuneeksi.

Ei minulla ole osoittaa esimerkkejä, vaikka mielestäni oletkin nähnyt kiusaamista tilanteissa, joissa sinulle on ilkeilty/keljuiltu - siis vittuiltu. Ketjuista voisi löytyä, mutten halua ryhtyä tonkimaan. Sanon sitten, jos ja kun taas huomaan sinun pitävän keljuilua/ilkeilyä kiusaamisena.

Hyvä tietää sekin, että omasta mielestäsi voit ilkeillä toisille, ja sinulle saa ilkeillä takaisin - etkä pidä sellaista kiusaamisena.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 13:13

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:... Esiintyjinä ei ole muita kuin hevosia. Minä voisin tyytyä olemaan sirkuskissa, muttei siellä sellaistakaan tarvita. Oikeastaan mieluiten istahdan katsomoon ihastelemaan sinun taikurinlahjojasi.

Pääsisithän sinä hevoseksikin - jos haluaisit.
Mutta agility-kissaksi sirkukseen sopisit mainiosti. Sinun mielestäsihän se videokin kissasta "vetämässä leukaa" oli vain agility-kissan harjoittelua.
Milloin voit aloittaa treenaamisen, että tiedän tulla leuanvetotangon ja videokameran kanssa paikalle?

Et usko tai et ymmärrä minun mieluiten istuvan katsomossa. Vaikken pääsisikään näkemään taikurinlahjojasi, voisin hyvin istua kauhistelemassa muistiasi - tai sinun luulojasi siitä.
Vai eikö katsomoon pääseminen olekaan vapaaehtoista, vaan sinun määräysvallassasi?
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 27.09.2014 13:40

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinullekin voidaan vittuilla, ja sinä teet virhearvion, jos tulkitset sinuun suunnatun vittuilun kiusaamiseksi. Toivottavasti erotat nuo kaksi asiaa toisistaan silloinkin, kun sinä olet kohteena.

Tietääkseni/muistaakseni en ole väittänyt korrektilla kielellä esitettyjä vittuiluja kiusaamiseksi.

Olen jo kertonut miten vittuilu ja kiusaaminen eroavat toisistaan, mutta koska sinä koit (tai ainakin luulin niin) minun kiusaavan sinua, poistin viittauksen sinuun.
Jostain syystä, sekin oli kuitenkin väärin toimittu.

Nyt hoksasin, että Kyllästyneen määritelmän mukaan etenkään korrektilla kielellä tapahtuva ilkeily ja piikittely ei ole kiusaamista. Hyvä tietää sekin asia vastaisuuden varalle.
Mirri

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 27.09.2014 16:42

Kyllästynyt soveltuu norsuksi vain siltä osin, että muistaa jokaisen, joka on joskus häntä vastaan rikkonut.
Muuten muistissa on aika ajoin samanlaisia häiriöitä kuin kenellä tahansa tavallisella pulliaisella.

Voisin toki ryhtyä kasööriksi. Joutuisin ehkä varmistamaan, että kaikki sirkukseen pyrkivät myös kestävät sen, mitä saattaa olla odotettavissa. Kertoisin, ettei sirkuksemme ole heikkohermoisille.
Helmenkalastaja

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista