Mirri kirjoitti:Millaista tapausta?
Kirjoitin näin: etenkin kerrostaloasumisessa joudutaan ottamaan huomioon mahdollisuus, että periaatteessa lähtö kodista voi tulla eteen milloin tahansa.

Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.
Asuntojen myymisestä... Kyllä hyvin voi olla niin, että myynnissä on nimenomaan koti.
Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.
Asuntojen myymisestä... Kyllä hyvin voi olla niin, että myynnissä on nimenomaan koti.
Koska Mirri lähetti edeltävän viestinsä välittömästi minun viestini jälkeen vaadin tarkennusta lihavoituun kohtaan, mitä Mirri sillä tarkoitti. Koska tuo pirullinen ja vihjaileva viesti lähetettiin välittömästi minun viestini jälkeen, haluan, että tulee tarkennetuksi, mitä sillä on oikeasti tarkoitettu. Kenelle voi tulla lähtö kodistaan? Ja mistä syystä?
Tarkasti ottaen lain kirjaimen mukaan missään ei myydä kerrostaloasuntoja sen enempää kuin kotejakaan. Kun kerrostalohuoneisto on myynnissä, se tarkoittaa, että myytävänä ovat ne asunto-osakeyhtiön osakkeet, jotka oikeuttavat tietyn kerrostalon tietyn huoneiston hallintaan.

Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.
Koska Mirri lähetti edeltävän viestinsä välittömästi minun viestini jälkeen vaadin tarkennusta lihavoituun kohtaan, mitä Mirri sillä tarkoitti. Koska tuo pirullinen ja vihjaileva viesti lähetettiin välittömästi minun viestini jälkeen, haluan, että tulee tarkennetuksi, mitä sillä on oikeasti tarkoitettu. Kenelle voi tulla lähtö kodistaan? Ja mistä syystä?
trisse (uusi) kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.
Repesin täysin!![]()
![]()
Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti:Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.
Tarkasti ottaen lain kirjaimen mukaan missään ei myydä kerrostaloasuntoja sen enempää kuin kotejakaan. Kun kerrostalohuoneisto on myynnissä, se tarkoittaa, että myytävänä ovat ne asunto-osakeyhtiön osakkeet, jotka oikeuttavat tietyn kerrostalon tietyn huoneiston hallintaan.
Pirullinen ja vihjaileva viesti? Tulkitsit virheellisesti, suotta otit itseesi.
Vaikea tarkentaa käsitettä kenelle tahansa; se tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaan - kenelle tahansa. Syitä täällä on jo mainittukin; minä voisin lisätä kerrostalojen osalta syiden joukkoon vesivahinkojen lisäksi tulipalojen asunnoille aiheuttamat vahingot.
14.22. Lisäys. Sanoit vaativasi tarkennusta... Minulla ei tietysti ole mitään velvollisuutta noudattaa vaatimuksiasi, mutta päätin nyt kuitenkin yrittää oikaista väärinkäsityksesi.
Joiku kirjoitti:Hilppa se oikein hakemalla hakee syytä loukkaantua.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa