Asumisessa tärkeintä?

Re: Asumisessa tärkeintä?

ViestiKirjoittaja Mirri » 06.03.2014 23:51

Millaista tapausta?

Kirjoitin näin: etenkin kerrostaloasumisessa joudutaan ottamaan huomioon mahdollisuus, että periaatteessa lähtö kodista voi tulla eteen milloin tahansa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 07.03.2014 00:03

Mirri kirjoitti:Millaista tapausta?

Kirjoitin näin: etenkin kerrostaloasumisessa joudutaan ottamaan huomioon mahdollisuus, että periaatteessa lähtö kodista voi tulla eteen milloin tahansa.

Miten niin "joudutaan"?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.03.2014 00:10

Hyvä kysymys.
Ei kai ole pakko, ei jouduta, jos ei haluta. Vuokra-asunnossa saattaa olla pikkuisen pakko vuokranantajan tahdosta, omistusasunnossa ei ehkä ole minkäänlaista pakkoa.

Joudutaan tai ei, kerrostaloasuminen on haavoittuva asumismuoto; ehkä kaikkein haavoittuvin muihin muotoihin verrattuna.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.03.2014 00:27

Ely-keskus: Lunastettujen omakotitalojen korvauksilla ei aina saa uutta asuntoa
25.11.2013 20:01

Joonas Laitinen HS

Liikennehankkeiden rakentaminen jyrää Etelä-Suomessa muutamia koteja vuodessa.

http://www.hs.fi/kaupunki/Ely-keskus+Lu ... 350188725#
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.03.2014 00:43

Lohdullista lukea, että omakotiasukkaatkin voivat joutua kodistaan pihalle - muidenkin kuin kosteusvaurioiden häätäminä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.03.2014 05:05

Esim. Rovaniemellä joutuivat kerrostalon asukkaat muuttamaan pois, kun taloon olisi pitänyt tehdä niin iso putkiremontti ettei omistajalla ollut siihen varaa vaan halvemmaksi tulee purkaa koko kerrostalo.
Niin voi lähivuosina käynä monelle vanhalle kerrostalolle.

Mun koti Espoossa myös pakkolunastettiin, kun keskus laajeni.
Ja joka vuosi tulvissa joku ihminen menettää kotinsa. Talon kuivatus ja korjaus maksaisi niin paljon ettei vanhempien ihmisten enää kannata niitä korjata vaan muuttavat kaupunkiin.
Joiku

ViestiKirjoittaja haller » 07.03.2014 12:12

Asumises mul tärkeintä:
-vanhempani ovat lähellä (sijainti ja turva)
-liikuntarajoitteiselle sopiva talo (on hissi)
-bussipysäkit lähellä (pääsee 2 eri bussilinjalla eri puolille kaupunkia)
-kohtuullinen matka kauppaan kävellen ja bussilla
-samalla bussilla pääsen myös polilleni ja opistoille ym.

-
haller

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.03.2014 12:31

Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.

Asuntojen myymisestä... Kyllä hyvin voi olla niin, että myynnissä on nimenomaan koti.

Koska Mirri lähetti edeltävän viestinsä välittömästi minun viestini jälkeen vaadin tarkennusta lihavoituun kohtaan, mitä Mirri sillä tarkoitti. Koska tuo pirullinen ja vihjaileva viesti lähetettiin välittömästi minun viestini jälkeen, haluan, että tulee tarkennetuksi, mitä sillä on oikeasti tarkoitettu. Kenelle voi tulla lähtö kodistaan? Ja mistä syystä?

Tarkasti ottaen lain kirjaimen mukaan missään ei myydä kerrostaloasuntoja sen enempää kuin kotejakaan. Kun kerrostalohuoneisto on myynnissä, se tarkoittaa, että myytävänä ovat ne asunto-osakeyhtiön osakkeet, jotka oikeuttavat tietyn kerrostalon tietyn huoneiston hallintaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Valkosiipi » 07.03.2014 13:08

Pistän tähän kiistan keskelle...

Jos saisin valita, asuisin todennäköisesti hyvien joukkoliikenneyhteyksien päässä Helsingin keskustasta
suuren kauppa- ja palvelukeskittymän lähellä. Esimerkiksi tykkään Tapiolasta ja Tikkurilasta.
Koiralle pitäisi löytyä lenkkimaastoja ja mielellään koirapuisto kävelymatkan päästä.

Mutta...koska asun toisen kanssa, joudumme kumpikin joustamaan monesta asiasta.
Minä joustan tällä hetkellä asumisesta. Mies sitten joustaa jostain muusta.

En erityisemmin enää haluaisi asua meille liian suuressa talossa lumi- ja pihatöiden
sekä turhan siivoamisen keskellä. Rempattavaakin alkaa olla kiitettävästi.

Mies kuitenkin tarvitsee kuulemma autotallinsa, työhuoneensa, ulkovarastonsa ja pihansa.
Hän on sanonut, että jos muutamme kerrostaloon, häneltä loppuu happi,
koska kerrostaloasunto alkaa kahdessa viikossa näyttää minulta.
Miehellä ei kuulemma siellä ole mahdollista saada riittävästi omaa tilaa.

Minusta miehen perustelu omakotiasumiselle on sen verran hyvä,
että toistaiseksi olen luopunut vaatimuksista muuttaa kerrostaloon.
Valkosiipi

ViestiKirjoittaja Mirri » 07.03.2014 15:18

Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Mielestäni on petollista tuudittautua ajatukseen, ettei kukaan/mikään voisi ajaa pois asunnosta (kodista). Nykyisin tiedetään ja ymmärretään, että periaatteessa kenelle tahansa voi koska tahansa tulla lähtö kodista (asunnosta). Tosin riski vähenee mitä kauempana asutuksesta koti sijaitsee.

Asuntojen myymisestä... Kyllä hyvin voi olla niin, että myynnissä on nimenomaan koti.

Koska Mirri lähetti edeltävän viestinsä välittömästi minun viestini jälkeen vaadin tarkennusta lihavoituun kohtaan, mitä Mirri sillä tarkoitti. Koska tuo pirullinen ja vihjaileva viesti lähetettiin välittömästi minun viestini jälkeen, haluan, että tulee tarkennetuksi, mitä sillä on oikeasti tarkoitettu. Kenelle voi tulla lähtö kodistaan? Ja mistä syystä?

Tarkasti ottaen lain kirjaimen mukaan missään ei myydä kerrostaloasuntoja sen enempää kuin kotejakaan. Kun kerrostalohuoneisto on myynnissä, se tarkoittaa, että myytävänä ovat ne asunto-osakeyhtiön osakkeet, jotka oikeuttavat tietyn kerrostalon tietyn huoneiston hallintaan.

Pirullinen ja vihjaileva viesti? Tulkitsit virheellisesti, suotta otit itseesi.

Vaikea tarkentaa käsitettä kenelle tahansa; se tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaan - kenelle tahansa. Syitä täällä on jo mainittukin; minä voisin lisätä kerrostalojen osalta syiden joukkoon vesivahinkojen lisäksi tulipalojen asunnoille aiheuttamat vahingot.

14.22. Lisäys. Sanoit vaativasi tarkennusta... Minulla ei tietysti ole mitään velvollisuutta noudattaa vaatimuksiasi, mutta päätin nyt kuitenkin yrittää oikaista väärinkäsityksesi.
Mirri

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 07.03.2014 15:36

Hilppa kirjoitti:

Repesin täysin! :lol: :lol: :lol:
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.03.2014 16:19

Minun vaatimuksiini asumisesta kuuluu, että 24h auki olevat atpeekki, kauppa ja Mäcci
ovat alle 100 m säteellä. 24h lääkäripäivystys & hospitaali voisivat olla hieman kauempana,
muutaman sadan metrin päässä. Oopperan ja Musiikkitalon on pakko olla 10 minuutin
kävelymatkan päässä. Metsää yms. kaipaan, ja keskuspuisto tulisi olla miltei asunnon
kupehessa, korkeintaan parin sadan metrin päässä.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja trisse (uusi) » 07.03.2014 16:26

Minullakin 24h apteekki ja 24h alepa ovat rakkaita. Niihin pääsee n. 15 minuutissa.
trisse (uusi)

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.03.2014 16:34

trisse (uusi) kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Repesin täysin! :lol: :lol: :lol:

'
Pitää kai tästälähin kattoa kenen jälkeen lähettää viestinsä.
Tavallinen viesti voi muuttua peräti pirullisiksi, jos tulee väärän henkilön jälkeeen.
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.03.2014 16:37

Onneksi on Oopperaan lähes 1000 km matkaa.
Kai alepakin on sama määrä, kun en tiedä onko niitä muualla kuin Hesassa.
Apteekkiin on vain n 70 km mutta kirjastoauto tulee lähes rappusille. Mikä on suurin etu tässä kämpässä.
Joiku

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 07.03.2014 17:22

Minulla on kirjasto kotona.
Kaupunginkirjastoon on matkaa mieltei puoli kilsaa!
alepaan 0,0300000000 km.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.03.2014 21:43

Mirri kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:

Pirullinen ja vihjaileva viesti? Tulkitsit virheellisesti, suotta otit itseesi.

Vaikea tarkentaa käsitettä kenelle tahansa; se tarkoittaa sitä mitä siinä sanotaan - kenelle tahansa. Syitä täällä on jo mainittukin; minä voisin lisätä kerrostalojen osalta syiden joukkoon vesivahinkojen lisäksi tulipalojen asunnoille aiheuttamat vahingot.

14.22. Lisäys. Sanoit vaativasi tarkennusta... Minulla ei tietysti ole mitään velvollisuutta noudattaa vaatimuksiasi, mutta päätin nyt kuitenkin yrittää oikaista väärinkäsityksesi.

Odotan sinulta anteeksipyyntöä asiattoman aiheettomasti liioittelevan viestisi johdosta. Julkisesti olet esittänyt, että olisin petollisesti tuudittautunut siihen, että minua ei voitaisi häätää pois asunnostani. Viestisi täyttää selkeästi arkipäivän sadismin tunnusmerkistön. Siis se tapa, jolla julkisesti vihjailet minun viestini jälkeen, siis minulle. Osoitat viestisi juuri minulle, koska käytät ilmaisua "kenenkään ei pitäisi...", koska olin edellisessä viestissäni kertonut nykyisestä kodistani puuttuvan tuon turvattomuuden.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.03.2014 21:51

Hilppa se oikein hakemalla hakee syytä loukkaantua.
Joiku

ViestiKirjoittaja Hilppa » 07.03.2014 21:52

Joiku kirjoitti:Hilppa se oikein hakemalla hakee syytä loukkaantua.

Sinäkö olet tulkitsijana oikeassa?
Hilppa

ViestiKirjoittaja Joiku » 07.03.2014 22:00

Hohhoijaa.
Joiku

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista