Mirri kirjoitti:Tässä tapauksessa henkilö on itse hamstrannut; ostellut postimyynneistä, yms. Edunvalvontaan päätymisen yhtenä syynä on ilmeisesti ollut juuri hänen holtiton rahankäyttönsä ja osteluvimmansa.
Näin itsekin tulkitsin.
Mirri kirjoitti:Tässä tapauksessa henkilö on itse hamstrannut; ostellut postimyynneistä, yms. Edunvalvontaan päätymisen yhtenä syynä on ilmeisesti ollut juuri hänen holtiton rahankäyttönsä ja osteluvimmansa.
joku kirjoitti:Miksi omaiset ja läheiset eivät siivonneet kämppään vaan siihen piti puuttua edunvalvojan.
Olisivat siivonneet ilman neuvotteluja. Olisivat huolehtineet vanhuksesta eikä vasta sitten, kun koti oli pakko siivota jonkun.
Tuollaisten omaisten kanssa ei pidä enää neuvotella.
joku kirjoitti:Miksi omaiset ja läheiset eivät siivonneet kämppään vaan siihen piti puuttua edunvalvojan.
Olisivat siivonneet ilman neuvotteluja. Olisivat huolehtineet vanhuksesta eikä vasta sitten, kun koti oli pakko siivota jonkun.
Tuollaisten omaisten kanssa ei pidä enää neuvotella.

joku kirjoitti:Siinä asunnossa on tapahtunut jotain äkillistä, koska päätettiin siivota. Esim. palotarkastus ja on annettu määräys, että asunto on pikaisesti tyhjennettävä tavarapaljoudesta.

joku kirjoitti:Mutta ajattelepa vähän, että nuo lähimmäiset ovat varmasti tienneet, että vanhus on siirretty hoitokotiin. Niin eikö silloin käy mielessä, että miten sen koti nyt?
Onko jääkaapissa vaikka ruokaa tai roskia jotka rupee haiseen... Yhdellä oli jopa avain.

Helmenkalastaja kirjoitti:Kun minä taannoin olin muutaman kuukauden ajan yleisen edunvalvonnan palkkalistoilla, edunvalvottavia per yksi edunvalvoja oli yli kaksisataa. (Pyrkimys oli muistaakseni vähentää määrä 150:een tai sen alle.) Keinoja vähentämiseen ei kuitenkaan ollut, koska valtiolla oli tuottavuusperiaatteen mukainen rekrytointikielto. Tuloillaan olevasta yleisen edunvalvonnan kilpailuttamisesta yksityisillä palveluntuottajilla toivottiin pelastusta ahdinkoon. Silloisilla resursseilla edunvalvojalla oli käytettävissään periaatteessa vajaa tunti kuukausittaista työaikaa per yksi edunvalvottava. Käytännössä edunvalvojien aika meni usein muutaman, vaativan asiakkaan asioita hoitaessa. Voimassa oli myös ylityökielto, ja ylitöitä omaan piikkiinsä tekeviä velvollisuudentuntoisia edunvalvojia muut katsoivat kieroon.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa