Asumisessa tärkeintä?

Re: Asumisessa tärkeintä?

ViestiKirjoittaja Kahvi » 19.03.2014 18:06

No miltäs haisoo?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 19.03.2014 21:19

Puhtaalle kuivalle halolle.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 20.03.2014 14:39

Rane kirjoitti:Puhtaalle kuivalle halolle.

Haiseeko siellä ullakolla samanlaiselta? Voisin nimittäin itse kuvitella, että ullakolla haisisi juuri kuivalta halolta.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 20.03.2014 16:14

Ullakon varastokopit ovat nekin uudet, puusta tehty.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.03.2014 09:35

Rane kirjoitti:Ullakon varastokopit ovat nekin uudet, puusta tehty.

Joo eli voivat haista kuivatulta halolta. Eli todennäköistä on, että asuntosi korvausilma tulee (ainakin välillä) ullakolta. Teitkö jo tuon ikkunatestin?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 22.03.2014 11:04

En ole ehtinyt. Mielestäni hajuongelma on nyt pienempi. Pitää vielä seurata tilannetta.
Rane

ViestiKirjoittaja Rane » 29.03.2014 19:24

Tulin ulkoa kotiin, niin kyllä minusta tuolla tiskialtaan luona haisee home. En ole ilmoittanut kenellekään, sillä siitä tulee vain hankaluuksia, luulen.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 29.03.2014 20:23

Mitä hankaluuksia?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 29.03.2014 20:37

Rane kirjoitti:Tulin ulkoa kotiin, niin kyllä minusta tuolla tiskialtaan luona haisee home. En ole ilmoittanut kenellekään, sillä siitä tulee vain hankaluuksia, luulen.

Oletko tietoinen, että vuokralainenkin on ilmoitusvelvollinen asunnon omistajalle esimerkiksi havaitsemistaan tai epäilemistään kosteusvahingoista.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Rane » 29.03.2014 23:13

Tiedän, että minun pitäisi ilmoittaa. Täällä on kuitenkin remontin jälkeen lappanut huoltomiehiä melkein joka viikko tarkistelemassa mitä milloinkin. Luulisi, että hekin olisivat huomanneet jotakin, tai sitten ei... Tämän talon kaikki yhteiset tilat ja asunnot on remontoitu täydellisesti, enkä ole halunnut uskoa, että vika todellakin voisi olla itse asunnossa. Olen myös ajatellut, että ehkä naapurit valittavat myös, jolloin minun ei tarvitsisi, mutta voihan tietysti olla, että muissa asunnoissa ei tätä ongelmaa ole. Mietin, että kannattaisiko ensin jutella naapureiden kanssa, mutta en ole tutustunut naapureihin enkä juttele heidän kanssaan, mitä nyt tervehdin rappukäytävässä. Pelkään, että minut leimataan hankalaksi asukkaaksi, tai sekopääksi. Entäs jo minua ei edes uskota? Siirtyykö vastuu siinäkin tapauksessa muille, jos jatkossa selviää, että olenkin oikeassa? Pitääkö ilmoittaa isännöitsijälle vai taloyhtiöön? Riittääkö sähköposti?
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 31.03.2014 10:42

Uskoisin, että sähköpostin isännöitsijälle/vuokranantajalle pitäisi riittää.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 25.04.2014 14:47

Tiskipöydän alakaappi on tehty jonkinlaisesta muovista. Se aiheutti hajua, mutta nyt se on jo haihtunut pois. Hometta siellä ei siis ollut. Mikä helpotus!
Rane

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista