Asumisessa tärkeintä?

Re: Asumisessa tärkeintä?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.03.2014 22:36

beth kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minulle sijainti on ykkönen - siis ydinkaupunki; pääsee helpolla bailaamaan
ja työnkin kannalta. Voisin asua kuinka "pienesti" tahansa.

Minulle ei. Minulle tärkeät ovat vain ne asiat josta kerroin.

Sinähän luettelit kaikki ihanneasumisen kriteerit halpaa hintaa
lukuuottamatta!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja beth » 11.03.2014 22:37

trisse (uusi) kirjoitti:Hän on venäläinen...

Hohhoja..*capuchinoa hörpaten* Miten kirppislaukku kokoelmasi, onko niitä jo 100 vai meniko yli? Miten olet viinan kanssa, dokaatko edelleen itses melkein hengiltä?
beth

ViestiKirjoittaja beth » 11.03.2014 22:40

Psykopatologia kirjoitti:
beth kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Minulle sijainti on ykkönen - siis ydinkaupunki; pääsee helpolla bailaamaan
ja työnkin kannalta. Voisin asua kuinka "pienesti" tahansa.

Minulle ei. Minulle tärkeät ovat vain ne asiat josta kerroin.

Sinähän luettelit kaikki ihanneasumisen kriteerit halpaa hintaa
lukuuottamatta!

Ihanko totta? Sitten minä olen sua fiksumpi, kun ajat sitten hommasin itelleni tämän "ihanneasumisen" ja halpan hintaan.
Viimeksi muokannut beth päivämäärä 11.03.2014 22:50, muokattu yhteensä 1 kerran
beth

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.03.2014 22:40

Meilläpä on sähkökeskuksessa napsautettavat varokkeet, jotka on merkitty.
Minä siis napsauttaisin pois päältä kaikki varokkeet, joissa lukee pistorasiat mutta jättäisin valaistuksen päälle :D .
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.03.2014 22:44

Helmenkalastaja kirjoitti:Meilläpä on sähkökeskuksessa napsautettavat varokkeet, jotka on merkitty.
Minä siis napsauttaisin pois päältä kaikki varokkeet, joissa lukee pistorasiat mutta jättäisin valaistuksen päälle :D .

Mutta kun "Keskukseen on liitetty PEN-johtimia. Suoja- ja nollakiskojen yhdyskiskoa ei saa poistaa".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja beth » 11.03.2014 22:49

trisse (uusi) kirjoitti:Hän on venäläinen...

Stereotyyppi jattelua?
beth

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.03.2014 23:06

Jotain roskaa. Älä välitä!
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 11.03.2014 23:32

Psykopatologia kirjoitti:
Helmenkalastaja kirjoitti:Meilläpä on sähkökeskuksessa napsautettavat varokkeet, jotka on merkitty.

Mutta kun "Keskukseen on liitetty PEN-johtimia. Suoja- ja nollakiskojen yhdyskiskoa ei saa poistaa".

Enhän minä sanonutkaan poistavani mitään. Kunhan napsautan varokkeet ala-asentoon.
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.03.2014 23:35

Ai jaa. Olin jo kiskomassa yhdyskiskoa kiskoa irti, siis kiskoa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.03.2014 09:04

Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt & Kahvi

Tässä ketjussa ei kuitenkaan ole relevanteinta omat tunteet vaan "ympäristö".
Joku voi preferoida bunkkerissa maan alla asumista ja pitää sitä rakkaana
kotinaan. Tai joku asuu pylväässä. - Tämä on kuitenkin idiopaattista.

Ymmärsin kyllä mikä tässä ketjussa on relevanttia - mutta nähdäkseni niin, että tuo "ympäristö" ei ole mitenkään irrallaan omista tunteista. Kelle nyt mikäkin asia ympäristössä (esim taajama vs luonto tms) niin aika pitkälle se on fiilisasia.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kahvi » 13.03.2014 09:11

Joo tämä tietysti on fiksuin tapa siinä tapauksessa, että a) tietää missä sähkökeskus on ja b) tulee mieleen tilanteessa, että voi nimenomaan naksauttaa päältä pois juuri pistorasioiden sulakkeet. Olettaen tietenkin, että sähköiskun uhri on altistunut juuri jonkun pistorasian sähkölle.

Liian monta muuttujaa siis jotta tuota voisi sanoa yleispäteväksi ohjeeksi kaikkiin tilanteisiin.

Päävirtakatkaisin on siitä kätevä, että sillä saa varmasti koko asunnon sähköttömäksi. Mutta kuten todettua, niin sitten voi tulla liian pimeää ja jos ei muuta, niin siinä paniikissa ei sitten muista mistä se fikkari löytyy. Tai älyä käyttää kännykkää valonlähteenä tms.

Olettaisin, että itsekin vaistonvaraisesti repisin lapsen irti sähkön lähteestä, vaikka se ehkä ei olisi maailman fiksuin tapa. Voisin ehkä jopa muistaa sen, että sähkö kouristaa, joten koittaisin saada käteni sellaiseen asentoon, että jos kouristaa, niin kouristaa niinpäin, että ote lapsesta kirpoaa. Samalla lailla kun uhkarohkeasti kädellä koitetaan jonkun johdon tilaa: kämmenselällä koitetaan eli jos on jännitteinen, niin kouristus tapahtuu johdosta poispäin ja automaagisesti tulee samalla irrottauduttua johdosta (vrt päinvastainen tilanne, jolloin kouristaa johtoon kiinni).

Voihan sitä vaikka potkunomaisesti jalalla irroittaa tenavan sähköstä. Vaihtoehtoja on useita. Nyrkkisääntö kuitenkin lienee se, että uhri on saatava irti sähköstä ja samalla pitää välttää joutumasta itse uhrin asemaan.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 13.03.2014 17:53

Kahvi kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Kyllästynyt & Kahvi

Tässä ketjussa ei kuitenkaan ole relevanteinta omat tunteet vaan "ympäristö".
Joku voi preferoida bunkkerissa maan alla asumista ja pitää sitä rakkaana
kotinaan. Tai joku asuu pylväässä. - Tämä on kuitenkin idiopaattista.

Ymmärsin kyllä mikä tässä ketjussa on relevanttia - mutta nähdäkseni niin, että tuo "ympäristö" ei ole
mitenkään irrallaan omista tunteista. Kelle nyt mikäkin asia ympäristössä (esim taajama vs luonto tms)
niin aika pitkälle se on fiilisasia.

Ymmärsin kyllä ymmärryksen.

Joku haluaa asua teltassa fiiliksen vuoksi etc, mutta ko. fiilikset sisältyvät implisittisesti ympäristöön
ja omaan eläntilanteeseen. Sen sijaan lähi-ihmissuhde ei samalla tavalla liity fyysiseen ympäristöön.
Puoliso voi pilata (muuten) unelmakodin ja myös vice versa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rane » 15.03.2014 20:48

Muutin peruskorjattuun taloon, jossa kaikki on uusittu. Asunnossa oli outo haju jo muuttaessani, mutta ajattelin sen johtuvan uusista materiaaleista ja että se haihtuu pian. Niin ei ole käynyt. Hajun huomaa, kun tulee ulkoa sisään, ja minusta se on pahentunut. Mistä tiedän, voiko se olla hometta? Mitä muuta se voisi olla? En ole saanut mitään oireita, mutta olen kyllä huolestunut, miten tässä vielä käy.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 17.03.2014 08:46

Rane kirjoitti:Muutin peruskorjattuun taloon, jossa kaikki on uusittu. Asunnossa oli outo haju jo muuttaessani, mutta ajattelin sen johtuvan uusista materiaaleista ja että se haihtuu pian. Niin ei ole käynyt. Hajun huomaa, kun tulee ulkoa sisään, ja minusta se on pahentunut. Mistä tiedän, voiko se olla hometta? Mitä muuta se voisi olla? En ole saanut mitään oireita, mutta olen kyllä huolestunut, miten tässä vielä käy.

Homeen haju on kuulemma sellaista maakellarin hajua. Voisit pyytää isännöitsijän nuuhkimaan hajua, kun jo lähtökohtaisesti mitään vähänkään voimakkaita hajuja asunnossa ei tulisi olla.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 17.03.2014 14:59

Maakellarin hajua se ei ole. Nyt haju on taas vähäisempänä, eikä häiritse juuri mitenkään. Mielestäni rappukäytävän tässä kerroksessa haisee ihan samalta. Yläpuolella on lämmittämätön ullakkovarasto. Voisikohan haju tulla sieltä?
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.03.2014 09:44

Rane kirjoitti:Maakellarin hajua se ei ole. Nyt haju on taas vähäisempänä, eikä häiritse juuri mitenkään. Mielestäni rappukäytävän tässä kerroksessa haisee ihan samalta. Yläpuolella on lämmittämätön ullakkovarasto. Voisikohan haju tulla sieltä?

Kyllä voi tulla haisut tuolta ullakkovarastosta. Oletko käynyt haistelemassa siellä?

Niin ja voit testata asiaa niin, että jätät ikkunan raolleen kun olet hetken poissa. Tällöin ilmanvaihdon korvausilma tulee ikkunasta (eikä mahdollisesti ullakolta). Jos nyt ei haisuja, niin ne hajut tulee asuntosi ulkopuolelta. Testi myös päinvastoin, eli kaikki ikkunat, huoneiden ovet ym kiinni, sitten vaan hetken päästä nuuhkimaan että missä haisee ja missä ei.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 18.03.2014 12:38

Jos joku vetää hashista?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Rane » 18.03.2014 14:43

Eikös hashis haise imelälle? Ei ole sitäkään.
Rane

ViestiKirjoittaja Kahvi » 18.03.2014 15:32

Rane kirjoitti:Eikös hashis haise imelälle? Ei ole sitäkään.

Imelälle juu kuulemma tuo hashis haisee. Miten kuvailisit ko asuntosi hajua?
Kahvi

ViestiKirjoittaja Rane » 18.03.2014 15:50

Pitää vielä nuuhkia tarkemmin, kunhan ehdin.
Rane

EdellinenSeuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista