Mirri kirjoitti:Olisi kiva tietää ajoissa - hyvissä ajoin ennen Natoon liittymistä - miten Nato käyttäisi pitkää maarajaa, jonka se saisi haltuunsa Suomen liittyessä Natoon. Natolla ei ole toista pinta-alaltaan niin suurta ja pitkällä maarajalla varustettua maata Venäjän kyljessä kuin mitä Suomi olisi.
Beth II kirjoitti:Mirri kirjoitti:Olisi kiva tietää ajoissa - hyvissä ajoin ennen Natoon liittymistä - miten Nato käyttäisi pitkää maarajaa, jonka se saisi haltuunsa Suomen liittyessä Natoon. Natolla ei ole toista pinta-alaltaan niin suurta ja pitkällä maarajalla varustettua maata Venäjän kyljessä kuin mitä Suomi olisi.
Oletko yrittänyt ottaa selvä miten Nato on "käyttänyt" koko tämän ajan pitkin Eestin maaraja? Eestihän, kuten kaikki Baltiamaat ovat NATOssa. Minä en koskaan kuullut jotta asiasta edes keskusteltu. Maapuolustuksesta kyllä puhutaan. Mutta ei silloin eritellään missä NATO missä EU missä meikäläiset. Mutta puheet erityisesti "naton" käyttäytymisestä pitkin raja" tälläistä en ole koskaan kuullut.

Beth II kirjoitti:Mirri, minun ystäväni vastasi tähän asken näin: ero on: Eestin rajalla 2 sotilasta, Suomen rajalla 20 sotilasta.
Nato maksaa, se on ainoa minkä takia ei ehkä pitää liittyä. Mutta näissä maissa, kuten monessa Baltian maissa, jotka ovat NATOssa, asiat ovat paljon huonommin kun Suomessa, ja hyvin ne pärjää.
Suomessa on vallalla ajatus, että Suomea autetaan puolustuksessa joka tapauksessa, EU voimiin, Ruotsin kanssa, ja auttavathan amerikkalaiset Ukrainakin, vaikkei Ukraina ole NATOssa, mutta sotimaan ne joutuu itse. Ja siellä on aivan liika kuolleita jo. Kuolleiden luku jo lähestymässä tuhatta. Haavoituneita ja vammauttuneita on jo tuhansia. Olen nähnyt niin paljon järkyttäviä kuvia, etten enää vitsi niitä katsoa, oma terveys jo harjahti.
Ja uusien USAn aseiden antamisesta Ukrainalle vasta keskustellaan. Niillä on kuitenkin parhaat aseet.

Psykopatologia kirjoitti:Minä olen perusteluni on riittävän laajasti esittänyt tässä ketjussa ja muuallakin
(Hägglund, ym.).
Kahvi kirjoitti:Niin no kukapas sitä olisi vuosi sitten osannut arvata mitä Krimillä kävi ja mitä parhaillaan käy Ukrainassa.
viewtopic.php?f=5&t=12844#p183662Psykopatologia kirjoitti:H. myös esitti 5. artiklaan liitetyn Washingtonin lisäyksen
(US kongressin vaatimuksesta), jonka mukaan kukin maa
saa antaa apua niin kuin se haluaa, vaikkapa "näkkileipää".
Täten sotilaallinen apu ei ole mikään automaatti.
Kahvi kirjoitti:Re: Gustav Hägglundin esiintulo
21.08.2014 16:16Psykopatologia kirjoitti:H. myös esitti 5. artiklaan liitetyn Washingtonin lisäyksen
(US kongressin vaatimuksesta), jonka mukaan kukin maa
saa antaa apua niin kuin se haluaa, vaikkapa "näkkileipää".
Täten sotilaallinen apu ei ole mikään automaatti.
viewtopic.php?f=5&t=12844#p183662
Tai vaikkapa lämpimät tsempit ja kannustavaa hengessä mukana oloa.
Voisi kuitenkin miettiä sitäkin, että miltähän se näyttäisi jos Naton tärkein pointti
(5. artikla) osoitettaisiin tuollaisilla toimilla tyhjäksi puheeksi.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 11 vierailijaa