Psykopatologia kirjoitti:Orkkis oli lähettänyt Kyllästyneelle viestiä helun tunnuksilla tai koneelta tms,
mikä ei ole tavallista.
Psykopatologia kirjoitti:Kyllä; viestin kopioiminen oli turhaa. Jos haluaa osoittaa jotain mielipuolta,
pelkkä hymiö riittäisi, koska välissä ei ole viestejä.
Mirri kirjoitti:Maria kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:En tiedä. Hän järjesti minulle ansan kirjoittamalla Ukkosena.
Tuollainen toiminta, jossa kirjoittaja osallistuu ainoastaan muutamalla kriittisellä viestillään ilman osallistumista muihin keskusteluihin herättää kovasti ihmettelyä muissa kirjoittajissa sekä jähmettää palstaa.
Minussa taas herättää ihmettelyä Crocodile Genan viesti; siinä kun ei ole edes yhtä ainokaista sanaa hänen sanomanaan. Sellainen - jos mikä - jähmettää palstaa; kirjoittaja kopioi viimeisen päälle toisten viestejä, muttei saa omalta näppikseltään sanotuksi ensimmäistäkään sanaa. Lähettää vain hymiön, jonka kukin katselija sitten saa tulkita (joutuu tulkitsemaan) oman mielensä mukaan - pääsee/joutuu arvailemaan, että mitähän 'kirjoittajan' päässä on mahtanut liikkua, ja mitä hän on hymiöllä täydennetyllä kopiolla halunnut sanoa. Turhaa näppiksen kulumisen pelkäämistä tuollainen, että vain kopsailee ja käyttää toisten kirjoituksia.
Sitä paitsi jos ei asiaan ole muuta sanottavaa kuin muiden kirjoittajien sanojen toistaminen, ja omalta näppikseltä laitetaan vain hymiö kopion perään, olisi kyllä järkevintä jättää kokonaan 'sanomatta' - ihan senkin vuoksi, että toisten tekstien tyhjänpäiväinen ja aiheeton kopioiminen sinne sun tänne on vähintäänkin ärsyttävää. Tuollaisen kopioinnin kohdalla ei voida edes puhua siteeraamisesta omine 'pelisääntöineen'.
En toki ymmärtänyt enkä hyväksynyt Ukkosenkaan toimintaa, mutta hän taisi sentään kirjoittaa sanottavansa ihan itse ja oikein sanoilla.
Maria kirjoitti:Vaikka en ole mikään hymiöexpertti, niin selvältä näytti Crocodile Genan hymiö "Shocked". Standardihymiöistähän voi aina lukea kyseisen selosteen viemällä hiiren osoittimen hymiön päälle. Että siten tuli minulle aivan selväksi CG:n viestin sisältö.
Mirri kirjoitti:Psykopatologia kirjoitti:Orkkis oli lähettänyt Kyllästyneelle viestiä helun tunnuksilla tai koneelta tms,
mikä ei ole tavallista.
Ei taida olla.
Täytyisi foorumin ylläpitäjän tiukasti pitää niin tunnuksensa kuin koneensakin omassa hallussaan[,]
eikä päästää muita kirjoittelemaan 'ylläpitäjänä' - ei, vaikka nämä miten olisivat ylläpitäjälle hyviä
ystäviä, sukulaisia, ja vaikka mitä. Noin minun mielestäni.
Sotkuhan siitä syntyy, jos tällaisen foorumin ylläpitäjänä (yhden nimimerkin ja yksien tunnusten takana)
esiintyy ties miten monia ihmisiä. Minusta ihan sama pätee moderaattoreihin...
Crocodile Gena kirjoitti:Minua taas ihmetyttää Mirrin alkeelliset lainaus- ja viittaustaidot.
Mirri kirjoitti:Crocodile Gena kirjoitti:Minua taas ihmetyttää Mirrin alkeelliset lainaus- ja viittaustaidot.
Kerro tarkemmin ja perustele jotenkin (ihan omin sanoin ilman kopioimisia). Mitä tarkoitat Mirrin alkeellisilla lainaus- ja viittaustaidoilla?
Maria kirjoitti:Vaikka en ole mikään hymiöexpertti, niin selvältä näytti Crocodile Genan hymiö "Shocked". Standardihymiöistähän voi aina lukea kyseisen selosteen viemällä hiiren osoittimen hymiön päälle. Että siten tuli minulle aivan selväksi CG:n viestin sisältö.
Kerro tarkemmin ja perustele jotenkin (ihan omin sanoin ilman kopioimisia). Mitä tarkoitat Mirrin alkeellisilla lainaus- ja viittaustaidoilla?
Crocodile Gena kirjoitti:Toisessa ketjussa pyysit minua poistamaan lainauksesta alkuperäisen lähteen (jolloin poistin koko tekstin, koska en voi ottaa toisen sanomaa omiin nimiini eli plagioida).
Crocodile Gena kirjoitti:Kertoisitko ja perustelisitko sinä nyt minulle, millä tavalla en pysty tuottamaan mitään omaa tekstiä, kiitos.
Minussa taas herättää ihmettelyä Crocodile Genan viesti; siinä kun ei ole edes yhtä ainokaista sanaa hänen sanomanaan. Sellainen - jos mikä - jähmettää palstaa; kirjoittaja kopioi viimeisen päälle toisten viestejä, muttei saa omalta näppikseltään sanotuksi ensimmäistäkään sanaa. Lähettää vain hymiön, jonka kukin katselija sitten saa tulkita (joutuu tulkitsemaan) oman mielensä mukaan - pääsee/joutuu arvailemaan, että mitähän 'kirjoittajan' päässä on mahtanut liikkua, ja mitä hän on hymiöllä täydennetyllä kopiolla halunnut sanoa. Turhaa näppiksen kulumisen pelkäämistä tuollainen, että vain kopsailee ja käyttää toisten kirjoituksia.
Sitä paitsi jos ei asiaan ole muuta sanottavaa kuin muiden kirjoittajien sanojen toistaminen, ja omalta näppikseltä laitetaan vain hymiö kopion perään, olisi kyllä järkevintä jättää kokonaan 'sanomatta' - ihan senkin vuoksi, että toisten tekstien tyhjänpäiväinen ja aiheeton kopioiminen sinne sun tänne on vähintäänkin ärsyttävää. Tuollaisen kopioinnin kohdalla ei voida edes puhua siteeraamisesta omine 'pelisääntöineen'.
En toki ymmärtänyt enkä hyväksynyt Ukkosenkaan toimintaa, mutta hän taisi sentään kirjoittaa sanottavansa ihan itse ja oikein sanoilla.
Crocodile Gena kirjoitti:Ymmärsit väärin: Tarkoitin käskyttämisellä viestisi sävyä, en sisältöä.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa