Psykopatologia kirjoitti:Onko lähihoitaja-ministerillä mennyt vintti pimeäksi? Tuollainen lausuntohan mobilisoi paniikkia! - Jos 2½ miljoonaa suomalaista sairastuu, tämä merkitsee sitä, että samaan aikaan satojatuhansia ihmisiä on yhtä aikaa aktiivisen hoidon piirissä ja ainakin koti-karenssissa. Luultavasti varmuusvarastot otettaisiin käyttöön, ja muutaman viikon henkilökohtainen hätävara voisi olla olennainen apu (esimerkiksi kymmeniä purkkeja sika-nautaa). Sairaalat olisivat pullollaan, varuskunnat suljettuina ja yleisötilanteet peruttuina. (Huomattakoon, että sodan aikana myös sähköt ja vesihuolto olisivat poikki.)

Mirri kirjoitti:Ikävä juttu.
Suomessakin viranomaiset on suorastaan pakotettu ylimitoitettuihin ja järjettömiin toimenpiteisiin vain siksi, että kansa olisi tyytyväinen ja tuntisi olevansa virukselta suojassa. Kuka massakaranteenista hyötyy - minun käsitykseni mukaan ei kukaan. Paitsi ehkä koululaiset, jotka saavat nautiskella ylimääräisestä vapaasta tarvitsematta vääntäytyä kouluun.
Psykopatologia kirjoitti:Ensimmäiset massa-karanteenit Suomessakin. https://yle.fi/uutiset/3-11235419
Psykopatologia kirjoitti:Kaikkia altistuneita ei saada kiinni. - Eikö Viikin koululainen ollut yhteysessä Milanossa sairastuneeseen naiseen?
Psykopatologia kirjoitti:Kaupungin kulkijoille: Oletteko huomanneet katoa yleisötilaisuuksissa (leffat, konsertit, ravintelit ym.) ?
Hilppa kirjoitti: Kuka massakaranteenista hyötyy - minun käsitykseni mukaan ei kukaan.
Ei ole olemassa tässä vaiheessa juuri muita keinoja yrittää estää koronaepidemian leviäminen Suomeen kuin todettujen tartuntojen ja epäilyjen eristäminen ja estäminen levittämästä tautia. Kun kysyt, kuka hyötyy, niin minä vastaan, että vaikkapa juuri Sinä tai minä. Mistäs tuota koskaan tietää.
Siis on olemassa yksittäisen ihmisen keino eli käsien pesu, mikä syytä aina mainita.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa