Riidankylväjä kirjoitti:Ostin taannoin polkupyörän ja siitä alkoivat pinnat katkeilla. Reklamoin myyjäliikkeelle, koska takuuaika oli vielä voimassa. Myyjä kysyi milloin olin ostanut pyörän ja totesi sitten, että katkeilu johtuu siitä, etten ollut huoltanut pyörääni asianmukaisesti. Pinnat olisi kuulemma pitänyt kiristää ensimmäisessä huollossa. No maksoin katkenneiden pinnojen vaihdon, kun olin ollut niin huolimaton.
Mutta pinnat jatkoivat katkeiluaan ja reklamoin taas myyjäliikkeeseen. He kysyivät milloin olin ostanut pyörän ja todettuaan, etä takuu oli umpeutunut totesivat, että katkeilu johtuu siitä, että valmistaja oli siirtynyt kotimaisiin pinnoihin, joissa oli joku valmistusvirhe ja suosittelivat kaikkien pinnojen vaihtamista toisen merkkisiin. Minun kustannuksellani tietysti.
Ovelia nuo pyöräkauppiaat.

Pertti Luukkonen kirjoitti:Levyillä (levypyörä) saadaan paras aerodynaaminen tulos, mutta ratkaisu on painava ja sopii vain aika-ajoon. Lisäksi tuuli ottaa sellaisiin pervertisti, jolloin ohjaus voi olla vaarallisen epävakaa. Polkupyörä ei ole purjevene.
Aerodynaamisesti ja keveyden suhteen puolat peittävä ohut kalvo olisi paras, mutta UCIn säännöt kieltävät tämän (historiallisista syistä).
Pertti Luukkonen kirjoitti:Riidankylmäjältä on lopullisesti äly lähtenyt.

Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa