Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Niin... Nimenomaan minun järkeni (ei tunnepuoleni) väittää, että juuri pankkien pitää huolehtia siitä, että niiden asiakkaita informoidaan käteisautomaattien sulkemisista, sun muista käteisautomaattien sijainneissa tapahtuvista muutoksista. Joko pankit hoitavat ilmoittamisen itse, tai sitten vahtivat, että Automatia ilmoittaa - minulle ihan sama...
Mitenkähän tuollainen ilmoittaminen käytännössä hoidettaisiin ja tehtäisiin?
Automatia ei voi ilmoittaa sinulle mitään koska heillä ei ole sinun asiakastietojasi, Automatiahan vain ylläpitää rahaa jakavia automaatteja.
Pankin tietojärjestelmää taas ei ole luotu niin, että se hälyttäisi silloin kun asiakas Mirrin kotinurkilla tai työpaikan lähistöllä sijaitseva käteisautomaatti on Automatian päätöksellä siirtymässä tai poistumassa ja lähettäisi Mirrille kirjeen tai peräti kyselisi Mirriltä lupaa milloin automaatin voi siirtää ja minne.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Sinä Mirri et kuitenkaan halua tunnustaa tosiasioita vaan kiukuttelet minulle siitä, ettei pankkisi kysynyt sinulta lupaa - tai edes varoittanut - käteisautomaatin siirtämisestä tai poistamisesta.
Nyt kirjoitat pötyä. Tai sitten olet käsittänyt täysin päin mäntyä.
Huokaus...Mirri kirjoitti:Olisi pitänyt kysyä lupa ties miten monilta ihmisiltä minun lisäkseni; sen verran keskeisellä ja väkirikkaalla paikalla asun.Kyllästynyt kirjoitti:Ajatella!
Mokomat kehtasivat poistaa käteisautomaatin kysymättä sinulta lupaa!
Kyllästynyt, en ymmärrä mikä tarve sinut panee puolustamaan niin pankkeja kuin Automatiaakin - ja selittelemään niiden touhuja parhain päin. Mutta tuskin minun tarvitseekaan ymmärtää.
Lihavointi ja suurennus minun.
maanvaiva kirjoitti:Meillä kun siirrettiin se yksi ainoa automaatti seuraavaan kylään, niin automaatin viereen tuli kuukausi ennen ilmoitus, että tämä automaatti loppuu 31.5 ja lähin automaatti löytyy sieltä toisesta kylästä.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Vaikka netin välityksellä. Voitaisiin laittaa tiedote pankin sivustolle, ja voitaisiin jakaa tiedote asiakkaillekin verkkopankin kautta. Eikä ollenkaan tarvitsisi huomioida asiakas Mirriä mitenkään erikseen; minulle riittäisi oikein hyvin se, että löytäisin kaikille tarkoitettua yhteistä tietoa pankin sivustolta...
... Entäpä tekstarilla, tai sähköpostitse; kyllähän pankit kai nykyisin lähettelevät asiakkailleen tekstareitakin ja sähköpostia? Ainakin pankit kysyvät asiakkailtaan niin kännykkänumeroa kuin sähköpostiosoitettakin, joten mikseivät pankit voisi käyttää niitä tietoja asiakkaille tärkeän, kuten käteisautomaatteja koskevan, informaation välittämiseen.
Eli pitäisikö Mirri sinun mielestäsi pankin ilmoittaa jokaisen käteisautomaatin siirrosta ilmoittaa asiakkailleen?
Tarkoitan sitä, että jos vaikkapa Äkäslompolon automaatti lakkautetaan tai siirretään, pitäisikö sinulle varmuuden vuoksi lähettää tekstari asiasta?
Suomessa on käteisautomaatteja kuulemma noin pari tuhatta. Kyllä siinä olisi pankin työntekijöillä hommaa piisaisi jos jokaiselle pankin asiakkaalle pitäisi ilmoittaa minkä tahansa pankkiautomaatin poistumisesta tai siirtymisestä toiseen paikkaan.
Gyver kirjoitti:Mirri kirjoitti:Vaikka netin välityksellä. Voitaisiin laittaa tiedote pankin sivustolle, ja voitaisiin jakaa tiedote asiakkaillekin verkkopankin kautta. Eikä ollenkaan tarvitsisi huomioida asiakas Mirriä mitenkään erikseen; minulle riittäisi oikein hyvin se, että löytäisin kaikille tarkoitettua yhteistä tietoa pankin sivustolta. Minulle tosin olisi tässä tapauksessa riittänyt myös tiedotuslappu siinä pois vietyjen automaattien kohdalla, tai vaikka lähikaupan ilmoitustaululla/ovessa/seinässä...
Minua ei kyllä kiinnosta pätkääkään tietää että Mirrin käyttämä automaatti (jota itse en todennäköisesti käytä) on kateissa.
Voi olla, että hakeutuisi katselemaan huomattuaan tärkeän automaattinsa kadonneen. Ja olisi ilahtunut löydettyään tietoa edes siinä vaiheessa.Tuskinpa kovin moni asiakas niitä sieltä etukäteen kävisi päivittäin katselemassa; joskopa oma automaattini on tallella...
Kyllästynyt kirjoitti:Käteisautomaattien sulkemisesta/siirtämisestä kertominen jokaisen pankin verkkosivuilla ei varmaankaan tekisi vahinkoa, mutta käytännössä nuo Automatian päätökset eivät kantaudu (ainakaan ajoissa) jokaisen pankin verkkosivujen ylläpitäjien tietoon.
Crocodile Gena kirjoitti:Entäpä, kun minun kotipankkini (joka vieläpä on ns. itsenäinen) on satojen kilometrien päässä. Tulisiko pankin seurata automaattien kehityslinjoja nykyisen kotipaikkani osalta myös?
Mirri kirjoitti:Crocodile Gena kirjoitti:Entäpä, kun minun kotipankkini (joka vieläpä on ns. itsenäinen) on satojen kilometrien päässä. Tulisiko pankin seurata automaattien kehityslinjoja nykyisen kotipaikkani osalta myös?
Sinä pankkisi asiakkaana varmaan osaat vastata tuohon kysymykseen. Pitäisikö sinun pankkisi pystyä seuraamaan kotipaikkasi käteisautomaattien kehityslinjoja, vai eikö pitäisi?
Psykopatologia kirjoitti:Pankkien pitäisi ottaa köyhät etupotilaikseen.
Crocodile Gena kirjoitti:Minusta aikuinen ihminen kyllä löytää joko pankin- tai ottoautomaatin aivan omatoimisesti ja holhoamatta. Pankkiasioitakin voi hoitaa ennakoivasti ja käteistä nostaa reserviin (itse maksan vain kortilla).
Mirri kirjoitti:Crocodile Gena kirjoitti:Minusta aikuinen ihminen kyllä löytää joko pankin- tai ottoautomaatin aivan omatoimisesti ja holhoamatta. Pankkiasioitakin voi hoitaa ennakoivasti ja käteistä nostaa reserviin (itse maksan vain kortilla).
Käteisautomaattien varassa ovat muutkin kuin aikuiset ihmiset. Siinä onkin yksi tärkeä syy, jonka vuoksi ei kertakaikkiaan yhdenkään käteisautomaatin käyttäjän (lapsi, aikuinen, tms...) eteen saisi tulla tilannetta, jossa 'tuttu ja turvallinen' automaatti onkin kadonnut seinästä yllättäen ilman ennakkovaroituksia ja etukäteen tiedottamista. Kyllähän se voi olla kasvuikäinenkin, joka menee nostamaan käteisautomaatilta rahaa päästäkseen bussilla kotiin...
Crocodile Gena kirjoitti:Alle 18-vuotiaan raha-asioista kai aikuinen vastaa? Ajoissa nostetaan rahaa lippua varten tai mennään pankkiin nostamaan. Ei se sen kummempaa ole. Automaateissahan voi olla muutakin ongelmaa käsittääkseni (setelit loppuneet, joku muu "häiriö") eli jos haluaa täysin varmanpäälle ottaa, niin menee konttoriin.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa