helun palstalta 5

helun palstalta 5

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 23.04.2011 21:42

L a i n a u s: http://tukari2.munfoorumi.com/viewtopic.php?f=8&t=4722
_______________________________________________________________________________________________________________________________________

Viestin otsikko: Pertti Luukkonen on kusipää! Lähetetty: 23.04.2011 14:18 (Yleistä mielenterveydestä)

T r i s 2

Sain aiheettomia rangaistuksia ja niissä vedottiin menneisiin rikoksiini. Sanoin "Antakaa mulle niin pitkä ulosheitto että saan sillä pyyhittyä kaikki menneet rikokseni ja sen jälkeen mua kohdellaan samoin kuin toisia, oikeudenmukaisesti!"

Tämä ei sopinut koska rikokset pitäisi ensin tunnustaa ja pyytää anteeksi... Se Pertti LuuuKKonen lakeijastaan puhumattakaan on pikkusieluinen SADISTI!
______________________________________________________________________________________________________________________________________

Jännä nähdä, kuinka kauan kusipään herjaus-ketju foorumilla roikkuu.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Re: helun palstalta 5

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 02:19

Ilmoitettu "Rovaniemelle".
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.04.2011 12:58

Mistä nyt oikein ilmoitettiin? Toisen palstan asioiden puimisesta toisella? Sitähän tehdään täällä koko ajan.

Minua on joskus ihmetyttänyt myös tuo jatkuva anteeksipyytelyn vaatiminen menneistä jutuista. Eiköhän se ole palstojen pitkän historian ja kaiken sanotun perusteella käytännössä täysin mahdoton tehtävä. Kadu, nöyrry, matele, anele, pyydä anteeksi, nuole varpaitani...?
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 13:29

Kriminelli ketju ilmoitettiin.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 14:57

Lette:
(- -)
Sama asia tuli esile psykoanalyysissä, jossa ei sallittu alatyyliä, koska se vie hyvästä pois.
(- -)
Kuvattu ei ole psykoanalyysin oppi.
Psykoloanalyysisssä asiat tulisi pyrkiä sanomaan niin kuin
ne tulevat mieleen, ei kaunistellen.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 16:12

Beth kirjoitti:Minulle taistaiseksi on ollut alatylista sellaiset "haista paska" tyylin tervehdykset ym selvät aikomukset loukata toista..

Taisi se yksi haistattelu kuitenkin olla osoitettu Psykopatologialle, ei sinulle. Palstalta bannattu ihminen kiukuspäissään haistatteli Psykopatologialle tämän toivottaessa sinut palstalle tervetulleeksi; sellainen käsitys minulle siitä tuli. Eli sinua ei kukaan tervehtinyt sanomalla haista paska; sisäkkäiset siteeraukset vain siinä viestissä olivat vähän epäselviä.

En äkkisältään enää löytänyt kyseistä viestiä, joten olisikohan poistettu. Niinpä voin kyllä muistaa väärinkin.
Mirri

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.04.2011 18:09

En kyllä aivan äskettäin ainakaan muista kirjoittaneeni tuota Leten siteeraamaa lausettani... En kai ainakaan tähän aiheeseen liittyen. Mistähän Lette tuon lienee kaivanut esille.? Ei tunnu mukavalta, eikä oikein rehelliseltäkään, jos lauseita irroitetaan asiayhteyksistään ja liitetään sitten toisen ihmisen puolesta tämän kannanotoksi aivan eri aiheeseen.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Helmis » 24.04.2011 19:43

minätäällä, ei se sinun kirjoittamasi olekaan. Nopea vilkaisu ketjussa taaksepäin osoitti, että lause on leten näppikseltä (24.04.2011 klo 14:40).
Beth on lainannut väärin. Toivottavasti hän korjaa virheensä!
Helmis

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 21:33

Beth, oletkohan huomioinut senkin asian, ettet sinä tainnut joutua tällä foorumilla haistattelun kohteeksi?
Mirri

ViestiKirjoittaja maanvaiva » 24.04.2011 21:44

Ehkä sinulla on päässä vikaa.
maanvaiva

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 21:45

minätäällä kirjoitti:En kyllä aivan äskettäin ainakaan muista kirjoittaneeni tuota Leten siteeraamaa lausettani... En kai ainakaan tähän aiheeseen liittyen. Mistähän Lette tuon lienee kaivanut esille.? Ei tunnu mukavalta, eikä oikein rehelliseltäkään, jos lauseita irroitetaan asiayhteyksistään ja liitetään sitten toisen ihmisen puolesta tämän kannanotoksi aivan eri aiheeseen.

Ai. Muistillasi on siis viiden tunnin kesto.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 21:49

Beth kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Beth, oletkohan huomioinut senkin asian, ettet sinä tainnut joutua tällä foorumilla haistattelun kohteeksi?

Miksiköhän minusta tuntuu että sinä haistattelet NYT????

En tiedä miksi sinusta tuntuu sellaiselta. Minä kuitenkaan en haistattele. Sen sijaan minua ärsyttää se, että sinä pidät omia virheellisiä tulkintojasi oikeina, ja sitten kerrot - suorastaan levittelet - niitä vaikka mihin. Ainakin yhdessä päiviksessä jo olet ehtinyt kertoa miten sinulle tällä palstalla haistateltiin tervehdykseksi. Mutta kertomasihan ei pitänyt paikkaansa; se oli sinun väärinkäsityksesi. Väärinkäsitys, joka tarkalleen ottaen sinun pitäisi oikaista. Ei ole pikkujuttu se, että sinä kerrot miten tällä foorumilla haistatellaan tervehdykseksi...

Näyttää haistattelu olevan sinulle laaja käsite, jos minä mielestäsi haistattelen ilmaistessani mielipiteeni tästä asiasta.
Mirri

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 21:58

Lette kirjoitti:
Psykopatologia kirjoitti:Lette:
(- -)
Sama asia tuli esile psykoanalyysissä, jossa ei sallittu alatyyliä, koska se vie hyvästä pois.
(- -)
Kuvattu ei ole psykoanalyysin oppi.
Psykoanalyysisssä asiat tulisi pyrkiä sanomaan niin kuin
ne tulevat mieleen, ei kaunistellen.

Olen ollut kahden eri koulukunnan psykoanalyysissä, freudilaispohjaisessa
ja Integraalisessa psykoanalyysissä. Freudilaisessa kehoitettiin sanomaan asiat
riippumatta siitä, miten vaikeilta ne tuntuivat. Integraalisessa psykoanalyysissä
sanottin, että alatyyli-ilmaisu, p,v,h kieli vaikeuttaa käsittelyä, vie asiaa sivuun,
minkä huomasin itse. Itselläni ei ole ollut taipumusta alatyylin kä'yttöön. En näe
siinä mitään mieltä.

Integraalinen ei ole psykoanalyysia.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.04.2011 22:17

Psykopatologialle tiedoksi, että niinkuin Helmis jo tuolla edellä kertoikin, minun tekstinäni siteerattu lainaus on Leten omaa tekstiä, ei minun sanomaani ollenkaan. Bethin lainaus meni jotenkin pieleen.

Säikähdin todella tuosta viiden tunnin muisti -letkautuksesta. Asian oikea laita näkyy tämän ketjun aiemmasta viestistä, jonka Lette kirjoitti 24.4. klo 14.40. Noin helppoa siis on netissä "todistaa" toisen sanomaksi sellaista, mitä tämä ei ole sanonut.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 22:25

minätäällä kirjoitti:Mistä nyt oikein ilmoitettiin? Toisen palstan asioiden puimisesta toisella? Sitähän tehdään täällä koko ajan.

Minua on joskus ihmetyttänyt myös tuo jatkuva anteeksipyytelyn vaatiminen menneistä jutuista. Eiköhän se ole palstojen pitkän historian ja kaiken sanotun perusteella käytännössä täysin mahdoton tehtävä. Kadu, nöyrry, matele, anele, pyydä anteeksi, nuole varpaitani...?

-
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 22:29

Lette kirjoitti:
minätäällä kirjoitti:Minua on joskus ihmetyttänyt myös tuo jatkuva anteeksipyytelyn vaatiminen menneistä jutuista. Eiköhän se ole palstojen pitkän historian ja kaiken sanotun perusteella käytännössä täysin mahdoton tehtävä. Kadu, nöyrry, matele, anele, pyydä anteeksi, nuole varpaitani...?

Anteeksipyyntö ehkä lohduttaa alatyylin kohteeksi joutunutta, joka kokee tulleensa
loukatuksi, mutta ei korjaa asiaa.
Helposti koetaan, että pahasta seuraa hyvää, siksi halutaan toistaa syyllisen lausumaa
rangaistukseksi häpeällisestä teostaan.

Asia kuitenkin pahenee siksi, että pahasta seuraa lisää pahaa. Tämän asian ovat
huomanneet ainakin vieraiden kielten opettajat jo omalla kouluajallani. Virhettä ei
saanut toistaa, koska se jää oikeana mieleen. Olen tästä heille kiiotollinen. Sama asia
tuli esile psykoanalyysissä, jossa ei sallittu alatyyliä, koska se vie hyvästä pois.

Olisi hyvä, jos koko palsta luopuisi alatyylin käytöstä tarpeettomana. Suomen kieli on
kyllin rikas asioiden ilmaisemIseen ilman sitä.
-

Ajat voitte itse tarkistaa.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 22:46

Mirri kirjoitti:
Beth kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Beth, oletkohan huomioinut senkin asian, ettet sinä tainnut joutua tällä foorumilla haistattelun kohteeksi?

Miksiköhän minusta tuntuu että sinä haistattelet NYT????

En tiedä miksi sinusta tuntuu sellaiselta. Minä kuitenkaan en haistattele. Sen sijaan minua ärsyttää se, että sinä pidät omia virheellisiä tulkintojasi oikeina, ja sitten kerrot - suorastaan levittelet - niitä vaikka mihin. Ainakin yhdessä päiviksessä jo olet ehtinyt kertoa miten sinulle tällä palstalla haistateltiin tervehdykseksi. Mutta kertomasihan ei pitänyt paikkaansa; se oli sinun väärinkäsityksesi. Väärinkäsitys, joka tarkalleen ottaen sinun pitäisi oikaista. Ei ole pikkujuttu se, että sinä kerrot miten tällä foorumilla haistatellaan tervehdykseksi...

Näyttää haistattelu olevan sinulle laaja käsite, jos minä mielestäsi haistattelen ilmaistessani mielipiteeni tästä asiasta.

Huomautan Bethille, että sinun "rajaton" tyylisi (à la trisse) ei tällä foorumilla menesty.

Totuudellisuus on foorumin tärkeimpiä arvoja.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja minätäällä » 24.04.2011 23:17

Psykopatologia, tuo äsken erikseen postaamasi siteeraus olikin minun tekstiäni, ja sen tietysti muistankin kirjoittaneeni. Puheena olikin Bethin jälkimmäinen lainaus, jossa minun tekstini oli muka Leten siteeraamana ja minun väitettiin ehdottavan, että koko palstalla olisi syytä luopua alatyylisistä ilmauksista. SE oli peräisin Leten omasta tekstistä, ei minun sanomaani ollenkaan.

Jos totuudessa pysyminen on tällä palstalla tärkeää, se olisi syytä kai sitten virheellisenä siteerauksena pyytää korjaamaan tai poistamaan, vaikkei juuri tuo asia minua niin kovasti liikutakaan. Sen sijaan kyllä liikuttaa se, että tosiaan voi näköjään käydä niin, että voi muka siteerata toisen tekstiä, vaikkei tämä sitä ole koskaan kirjoittanutkaan. Ja se, että virheestä syytetään sitten väärin siteeratun huonomuistisuutta.
minätäällä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 24.04.2011 23:56

Tunne mitä vaan, mutta mieti kaksi kertaa, postaatko harhaisia tuntojasi foorumille.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 24.04.2011 23:56

Beth kirjoitti:Olen kyllä huomanut haistattelua, Mirri.

Myös senkin että psykopatologia ei tehnyt pientäkää elettä ainakin toisen haistattelun mitään, no se oli vain sellainen mirrimäinen heitto "ehkä päässäsi on vika"..Ensimmäisestä haistattelusta en välittänyt ja lisäksi haistettelin takaisin, korostamalla että tapana tervehtiä yleensä samalla tavalla. "Päivää" tervehdyksen vastan "Päivää", "Haistaa" tervehdyksen "vastaan "Haista teillekin".

Koin Mirrin ylimääräinen asian nostaminen k.o. haistattelusta myös haistattelevana. Kai tähän vaikutti hänen aikaisemmat jatkuvat hyökkäykset jota kutsuin kutsun ja aina tulen kutsumaan henkiseksi väkivallaksi. Luulen että Mirrin suhteen mieleni ei muuttu enää koskaan, vaan aina tulen pitämään häntä ihmisena johon en luottaisi ja ihmisena josta ei tulisi mitään hyvä. Mulla on oikeus tuntea näin. Ja sitä en pidä "a la trissena"

Ok. Siinä on sitten ylläpidolla tuumaustauon paikka miettiessään, että miten kitkeä havaitsemasi haistattelut pois - jos kerran sinä olet huomannut tällä foorumilla haistattelua.

En tiedä mitä mirrimäistä heittoa mahdat tarkoittaa, mutta minä en osaa tällaisella sivustolla pitää vähimmässäkään määrin haistatteluna sitä, että mielenterveysongelmia tuodaan esille. Kyllä kai hyvin usein mt-aiheisella vertaistukifoorumilla asia on niin, että kanssakirjoittajan päästä löytyy vikaa siinä kuin omastakin - mitä ihmeen haistattelua siinä on, että asia tuodaan julki?
Mirri

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista