Poistettu Fingerpori

Re: Poistettu Fingerpori

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 10.05.2010 12:01

.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 19.05.2010 23:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Maria » 10.05.2010 12:13

Kyllästynyt kirjoitti:Muistaako joku minkälainen oli viime tiistain Fingerpori?

En nähnyt kyseistä Fingerporia, vaikka usein sarjakuvan luenkin. Sen sijaan HS julkaisi poistetusta stripistä taannoin artikkelin, joka osui silmiini. Kyseinen strippi oli herättänyt keskustelua ja loukannut joitakin henkilöitä ja sen väitettiin olevan juutalaisvastainen. Strippien tekijän mukaan tarkoitus ei ollut loukata juutalaisia tai holokaustin kokeneita vaan tuoda esiin natsien piirteitä ja saada aikaan kritiikkiä kansallissosialismia kohtaan. Strippiin kohdistuneen kritiikin jälkeen aineisto poistettiin.
Maria

ViestiKirjoittaja ve?e » 10.05.2010 14:32

Kuulemma tämä:

Kuva
ve?e

ViestiKirjoittaja ve?e » 10.05.2010 14:54

No joo.
Kun laittoi Googleen 10.5.2010 klo 14.53 "http://www.hs.fi/fingerpori/1135256556217", sai "noin 80 tulosta". Veikkaan, että osumien määrä kasvaa koko ajan.
ve?e

ViestiKirjoittaja Maria » 10.05.2010 15:01

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:
Perttikö tuossa?

?????
Meni vähän yli ymmärryskyvyn tuo kysymys. Sitä mustasukkaistako arvelit Pertiksi, vai jotakin muuta?

No kun Perttihän on (yksi) Mustanaamion reinkarnaatio(ista).

Myös kiltti on ollut tapetilla. Sekä keltaisen paidan muodostama keltainen viiva.
Maria

ViestiKirjoittaja Maria » 10.05.2010 15:04

Monet Fingerporeista ovat sellaisia, että pitää vähän miettiä. Silloin, kun ovat ilmeisiä, tulee olo, että mikähän tässä on nyt oikein se, mille pitikään nauraa. Mieleeni tulee Transuimonen-kuljetusliike. (Vai oliko kahdella m:llä?) Monet mielestäni hyvän maun rajamailla. Jotkut tosi hauskoja ilmaisullisia leikkejä.
Maria

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 10.05.2010 15:07

Ihan raikas.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 10.05.2010 15:21

"Kyllä Pertit osaavat!", sanoi Mustanaamiokin. (Vanha tukarin sanonta)
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 10.05.2010 22:49

Kyseessä on voinut olla juutalaisyhteisön painostus, jonka edessä vellihousuhesari taipui.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 11.05.2010 00:45

Minulla ei ole päässäni (valmista) analyysia, vain positiivinen tunne.
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja ve?e » 11.05.2010 06:49

Minä taas ajattelin, että siinä oltaisiin naureskeltu vapaan kanan munille. Vapaat kanat ovat kuitenkin laitoskanoja; ainoa ero normikanoihin on ollut, että elävät siten että pystyvät oikomaan siipiään, ja ehkä liikkumaankin. Lattiakanoiksikin niitä on kai sanottu? Se on kanojen vapautta.

Minulle tulee sensuroinnista sellainen tunne, että on huolestuttavaa, jos ei saa piirtää ja esittää kuvaa natsista, joka hempeänä hetkenään tyytyväisenä hymyilee voidessaan valita saippuan, jonka tuottamiseksi tuotantojuutalaiset ovat kärsineet tavallista vähemmän.

Mikähän siinä ärsyttää? No ehkä sitten juutalaisen rinnastaminen eläimeen. No joo. Se olisi kai hyvä syy ärsyyntyä. Huonompi syy ärsyyntyä olisi, jos olisi ärsyyntynyt siitä, että itse tulee rinnastetuksi natsiin.

Minä koin sen niin, että minut itse rinnastettiin natsiin, mutta en ärsyyntynyt.
ve?e

ViestiKirjoittaja Maria » 11.05.2010 10:02

ve?e kirjoitti:Minä taas ajattelin, että siinä oltaisiin naureskeltu vapaan kanan munille.

Kuin myös ajatukseni menivät vapaan kanan mukana. Vapaan kanan munat, reilun kaupan tuotteet ja luomu kuuluvat ekologiseen ympäristöarvoja korostavaan elämäntapaan. "Ökologisch leben" on hyvin saksalainen käsite alun perin.
Maria

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2010 10:08

.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 19.05.2010 23:29, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Maria » 11.05.2010 10:50

Pertti Luukkonen kirjoitti:"Kyllä Pertit osaavat!", sanoi Mustanaamiokin. (Vanha tukarin sanonta)

Vähän aikaa kesti, ennen kuin leikkasi. ;)
Maria

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 11.05.2010 13:46

.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Maria » 11.05.2010 14:01

Aivan Kylväjä. Molemmat saivat stripissä tuta ja emme teidä, keitä todella loukkasivat eniten stripin sisältämät monimerkityksisyydet. Kannattaa lukea sarjakuvataitelija Pertin anteeksipyyntöartikkeli. Mielestäni hän oli aidosti pahoillaan ja itse myönsi työnsä sillä kertaa työnsä olleen ei niin onnistunut.

By the way, jos sattuu asumaan Ruiskujalla, voi kulmilla alkaa hengata hippien näköistä porukkaa. :shock:
Maria

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 14.05.2010 20:15

Mutta rasvaa aivot!
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 14.05.2010 22:08

.
Viimeksi muokannut Riidankylväjä päivämäärä 19.05.2010 23:30, muokattu yhteensä 1 kerran
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja Pertti Luukkonen » 14.05.2010 22:45

Itse käytän tupakkaa ehkäisykeinona, ja naiset ovat raivona.
Pertti Luukkonen

ViestiKirjoittaja xxccz » 14.05.2010 22:57

Pertti Luukkonen kirjoitti:Mutta rasvaa aivot!

Päinvastoin. Tukkii parhaat älynväläykset vääriin väleihin. Melko trombista rasvaa
xxccz

Seuraava

Paluu Yleistä ja ajankohtaista