minätäällä kirjoitti:Olen kuitenkin K:n kanssa siitä samaa mieltä, ettei ole oikein vaatia kiusaamisen tai mitätöimisen kohteeksi joutunutta poistumaan palstalta, jos tämä ei kestä muutamien kirjoittajien häiriköintiä ja vaikkapa nimittelyä.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:minätäällä kirjoitti:Olen kuitenkin K:n kanssa siitä samaa mieltä, ettei ole oikein vaatia kiusaamisen tai mitätöimisen kohteeksi joutunutta poistumaan palstalta, jos tämä ei kestä muutamien kirjoittajien häiriköintiä ja vaikkapa nimittelyä.
Toivottavasti kukaan rivikirjoittaja ei vaadi ketään poistumaan palstalta.
Olethan sinä Mirri ainakin sanonut, että sinun mielestäsi uhrin pitäisi poistua paikalta jos ei kiusaamista/solvaamista/parjaamista tai muuta rääkkäämistä kestä.
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Ikävää, että mielipiteeni on haluttu tulkita niin, että olen vaatimassa itsensä kiusatuiksi kokevia ihmisiä poistumaan palstalta...
No miten sinun ehdotuksesi pitäisi tulkita? Sinähän sanoit, että on parempi pistää vaikka piuha poikki jos tuntee olonsa huonoksi netissä?
Miksi uhrin pitää sinun mielestäsi väistyä? Mitä hyötyä siitä on, rääkkääjähän ottaa aina uuden uhrin jos rääkkääjän toimiin ei puututa!Mirri kirjoitti:... Elävässä elämässä juuri paikalta poistuminen kuitenkin on usein juuri se ohje, jota ihmisille annetaan itsensä puolustamiseksi ja suojelemiseksi; turpiin vetämistä taas ei suositella ollenkaan. Kehotetaan pysymään poissa ahdistavilta ja turvattomilta tuntuvista paikoista, jos niihin ei ole pakko mennä. Miksi sama neuvo netissä koetaan niin vääräksi?
Paikalta on syytä poistua jos nakkikioskin jonossa tulee riitaa, mutta miksi esimerkiksi koulukiusaamisen uhrin pitää vaihtaa koulua ja rääkkääjien ei?
Ei nettiin ole pakko mennä - eikä kouluunkaan. Olen kuitenkin vankkumattomasti sitä mieltä, että kiusatuksi joutumisen ongelmaa ei ratkaista sillä, että velvoitetaan uhri pakenemaan paikalta!
Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minusta nettifoorumi on rinnastettavissa lähinnä nakkikioskiin, ei kouluun tai työpaikkaan...
Netti ei ole nakkikioski.
Vai kerrotko sinä nakkikioskillakin elämästäsi, lapsistasi ja ex-miehestäsi?
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt kirjoitti:Mirri kirjoitti:Minusta nettifoorumi on rinnastettavissa lähinnä nakkikioskiin, ei kouluun tai työpaikkaan...
Netti ei ole nakkikioski.
Vai kerrotko sinä nakkikioskillakin elämästäsi, lapsistasi ja ex-miehestäsi?
Kyllästynyt, on minulla aina välillä vuosien varrella tullut mieleeni, että aika tyhmä olen, kun avoimesti kerron ja samalla annan 'nakkikioskilla' joillekin aseita minua vastaan. Mutta voinko syyttää niitä, jotka 'nakkikioskilla' käyttävät avoimuuttani hyväkseen vedoten siihen, että itsepä olet kirjoittanut ja kertonut, vai pitäisikö syyttää omaa tyhmyyttäni, jos minua sitten huiskitaan itse antamillani aseilla? Mikäs pakko minun on mennä netissä kirjoittelemaan omasta elämästäni vaikka mitä, kun toisena vaihtoehtona valittavakseni olisi se, että häipyisin tieheni - mikään ulkoinen ei pakota eikä velvoita minua kirjoittelemaan nettifoorumilla.
minätäällä kirjoitti:Edelleenkin mietin, että millaisen ihmisen mielestä on ok ajatella: Ärsytät minua ja siksi suorastaan kerjäät huonoa kohtelua. Minulla on siis oikeus kohdella sinua huonosti. Ellet kestä, painu tiehesi. Olipa nyt kyseessä netti tai elävä elämä?
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa