Hissi - koirien surmanloukku

Re: Hissi - koirien surmanloukku

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 13:31

Mirri kirjoitti:Löysin viestistäsi peräti yhdeksän kysymysmerkkiä. Luojan kiitos, minulla ei ole vastaamis- eikä selitysvelvollisuutta.

Jos nyt edes yhteen vastaisit?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.02.2020 13:47

Aivan kuin olisin edessäsi jostakin syytettynä ja sinä kuulustelisit. Mutta koska asia ei ole noin, jätän vastaamatta.
Ei minun tarvitse olla kanssasi samaa mieltä, eikä sinun tietysti minun kanssani.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 14:02

Mirri kirjoitti:Aivan kuin olisin edessäsi jostakin syytettynä ja sinä kuulustelisit...

Ei, vaan aivan kuin niin, että kun joku jotakin väittää, hän myös suostuu mielipiteensä/väitteensä perustelemaan.
Se on periaate/sääntö, joka kuuluu hyvään keskustelukulttuuriin.
Mirri kirjoitti:... Ei minun tarvitse olla kanssasi samaa mieltä, eikä sinun tietysti minun kanssani.
Ei tietenkään, mutta mikset perustelisi mielipidettäsi ja vastaisi sinulle esitettyihin kysymyksiin?
On turhauttavaa keskustella kun vastapuoli heittelee milloin mitäkin, mutta kun häneltä kysyy perusteluja, väitteiden esittäjä vaikenee kuin muuri.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.02.2020 15:40

Kyllästynyt, sinäkö olet tässä ketjussa edustanut hyvää keskustelukulttuuria? Ei tarvitse vastata, kunhan vain ihmettelen ääneen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 21:38

Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinäkö olet tässä ketjussa edustanut hyvää keskustelukulttuuria? Ei tarvitse vastata, kunhan vain ihmettelen ääneen.

Pyrin aina vastaamaan, ja niin teen nytkin.
En ainakaan ole jättänyt vastaamatta. En myöskään ole kysellyt "sinäkö olet edustanut hyvää keskustelukulttuuria" kertomatta mihin viittaan.

Mikähän tässä ketjussa kirjoittamani ei sinun mielestäsi ole edustanut hyvää keskustelukulttuuria?

Vai jätätkö vastaamatta tähänkin kysymykseen?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.02.2020 22:24

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, sinäkö olet tässä ketjussa edustanut hyvää keskustelukulttuuria? Ei tarvitse vastata, kunhan vain ihmettelen ääneen.

Pyrin aina vastaamaan, ja niin teen nytkin.
En ainakaan ole jättänyt vastaamatta. En myöskään ole kysellyt "sinäkö olet edustanut hyvää keskustelukulttuuria" kertomatta mihin viittaan.

Selvä. Minusta kysymyksillä pommittaminen on hyökkäys, eikä ollenkaan hyvää keskustelukulttuuria. Koska pidän pommittamista hyökkäyksenä, ajattelen kohteella olevan oikeuden suojautua pommitukselta.

Taitaa käsite hyvä keskustelukulttuuri olla niin laaja, että syvennyn tutustumaan asiaan tarkemmin, ja lopetan 'keskustelun' kanssasi osaltani tähän jottei keskustelemiseni menisi jankkaamiseksi ja vänkäämiseksi.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 14.02.2020 22:58

En väitä, että olisin taitava keskustelija. Olen sitä mieltä, että minulla on oikeus tuoda esiin näkemykseni asiasta, jonka kanssa olen tekemisissä käytännössä lähes päivittäin. Ajan paljon pyörällä sekä kesällä että talvella. Olen joutunut jalankulkijana (juoksulenkillä) todistamaan pyöräilijän ajoa toisen pyöräilijän (lapsi) päälle, mikä olisi voitu välttää, jos tämä keski-ikäinen mies olisi soittanut kelloa ja hiljentänyt vauhtiaan. Eräs tuntemani henkilö kertoi ajaneensa pyörällä lähestulkoon Mauno Koiviston päälle rikkoessaan liikennesääntöjä ajamalla jalkakäytävällä. Seurauksena oli adjutantin erittäin vihainen katse; ei onneksi muita vaurioita. Paljon voi sattua, kun liikutaan pyörällä. Siksi on hyvä muistaa noudattaa liikennesääntöjä ja varovaisuutta. Ja kelloakin voi joskus käyttää. Hiljainen kellon ringautus voi pelastaa katkenneilta luilta tai pään vammalta, joka tälle keski-ikäiselle miehelle tuli, kun hän väistöliikkeen myötä törmättyään ensin pikkupoikaan ajoi päin betoniseinää ilman kypärää. Sitäpaitsi kellon ringautus asianmukaisesti on sallittua liikennesääntöjen mukaan. En ymmärrä, miksi itsepintaisesti vastustaa kellon tai vastaavan äänimerkin asianmukaista käyttöä.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.02.2020 23:07

En ymmärrä, miksi itsepintaisesti vastustaa kellon tai vastaavan äänimerkin asianmukaista käyttöä.

Hilppa, minäkään en ymmärrä sellaista.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 23:16

Mirri kirjoitti:Selvä. Minusta kysymyksillä pommittaminen on hyökkäys, eikä ollenkaan hyvää keskustelukulttuuria...

Vaikuttaa siltä, ettet sinä pysty perustelemaan mielipiteitäsi ja sen takia koet sinulle esitetyt kysymykset kiusallisina.
Mirri kirjoitti:... Koska pidän pommittamista hyökkäyksenä, ajattelen kohteella olevan oikeuden suojautua pommitukselta...

Mitäpä jos et ajattelisi kysymysten esittämistä pommittamisena vaan vain normaalina keskusteluna.
Mirri kirjoitti:... Taitaa käsite hyvä keskustelukulttuuri olla niin laaja, että syvennyn tutustumaan asiaan tarkemmin, ja lopetan 'keskustelun' kanssasi osaltani tähän jottei keskustelemiseni menisi jankkaamiseksi ja vänkäämiseksi.
Hyvä ajatus. Toivottavasti aiheeseen ja asiaan perehtymisen jälkeen ymmärrät aiempaa paremmin mitä keskustelulla tarkoitetaan.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 23:19

Mirri kirjoitti:
En ymmärrä, miksi itsepintaisesti vastustaa kellon tai vastaavan äänimerkin asianmukaista käyttöä.

Mutta kuitenkin olet ilmoittanut äänimerkin käyttöä vastustavasi.

Mirri 14.2.2020 klo 11:07
"Soittokellon rimputtelu on huono vaihtoehto..."
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.02.2020 23:23

Kyllästynyt kirjoitti:Vaikuttaa siltä, ettet sinä pysty perustelemaan mielipiteitäsi ja sen takia koet sinulle esitetyt kysymykset kiusallisina.

Laskepa huviksesi, kuinka monta kysymystä olet minulle esittänyt tässä ketjussa. Samalla voisit (itse)kriittisesti tarkastella kysymystesi sisältöä.
Mirri

ViestiKirjoittaja Mirri » 14.02.2020 23:27

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Väärin ja höpöhöpö!
Pidän soittokellon asianmukaista käyttöä (toisin sanoen kellon kilauttelua tilanteen vaatiessa) oikein hyvänä asiana.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 23:28

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:Vaikuttaa siltä, ettet sinä pysty perustelemaan mielipiteitäsi ja sen takia koet sinulle esitetyt kysymykset kiusallisina.

Laskepa huviksesi, kuinka monta kysymystä olet minulle esittänyt tässä ketjussa. Samalla voisit (itse)kriittisesti tarkastella kysymystesi sisältöä.

En tiennytkään, että kysymysten määrä on rajoitettu.

Kuinka monta kysymystä/keskusteluketju sinulle saa esittää?
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 14.02.2020 23:30

Mirri kirjoitti:
Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:

Väärin ja höpöhöpö!
Pidän soittokellon asianmukaista käyttöä (toisin sanoen kellon kilauttelua tilanteen vaatiessa) oikein hyvänä asiana.

Miksi sitten sanot näin:
Mirri 14.2.2020 klo 11:07
"Soittokellon rimputtelu on huono vaihtoehto..."
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.02.2020 00:14

Tarkoitin, että on huono vaihtoehto, jos kaikki pyöräilijät alkaisivat jokaisessa ohitustilanteessaan soittelemaan kelloja. Olen ymmärtänyt, että sinun mielestäsi pitäisi tehdä juuri niin: pyöräilijän pitäisi soittaa kelloa aina ohitustilanteessa. Minä en pidä sellaista menettelyä tarpeellisena, ja mielestäni olen perustellut näkemykseni.

Enempää en perustele, joten ollaan asiasta erimielisiä; siihen sinunkin on tyytyminen, jos tähänastiset perusteluni eivät kelpaa.
Mirri

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 15.02.2020 00:36

Mirri kirjoitti:Tarkoitin, että on huono vaihtoehto, jos kaikki pyöräilijät alkaisivat jokaisessa ohitustilanteessaan soittelemaan kelloja. Olen ymmärtänyt, että sinun mielestäsi pitäisi tehdä juuri niin: pyöräilijän pitäisi soittaa kelloa aina ohitustilanteessa...

Ei ohitustilanteessa vaan hyvissä ajoin ennen sitä - siis silloin kun pyöräilijä vasta lähestyy jalankulkijaa/koiranulkoiluttajaa/lasta takaapäin.
En vieläkään tajua mitä haittaa siitä olisi, eihän kukaan pysty kenenkään ajatuksia lukemaan. Ja jos jalankulkija ei huomaa polkupyöräilijän lähestyvän ja päättää siirtyä, tai toinen lapsi tönäisee toista, ei silloin hyödytä tai auta vähäänkään vaikka jalankulkija olisin vain hetki sitten ollut kulkuväylän reunassa.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Mirri » 15.02.2020 10:20

Selvä.
Mirri

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista