Häkkinen jarrutti, e-haarukka murtui; kaatui, kuoli.

Re: Häkkinen jarrutti, e-haarukka murtui; kaatui, kuoli.

ViestiKirjoittaja Mirri » 11.08.2019 23:57

ip-banni kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ip-banni, Tyyn ihmetellessä pyörän heikkoa kestävyyttä sinä sanoit sen olleen kännissä.

En sanonut, haluat vain provoilla. 'Tai tulit taas vähän nuoleskelemaan Trisseä.
Minulla ei ole se-sanaa.

Kirjoitit epäselvästi, ja kun epäselvään kirjoittamiseesi kiinnitettiin huomiota ja kaivattiin tarkennusta, vastasit ilkeästi:
"Sinä varmaan tiedät nämä kännijutut paremmin kuin mie."
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.08.2019 08:10

ip-banni kirjoitti:Oli kännissä.

Onpas epäselvästi kirjoitettu.
Luulen kyllä, että Trisse kävi huumorimielessä laittamassa kysymyksen ja vähän ikään kuin humoristisesti vastasin takaisin. Mutta mirri- tädin piti panna lusikkansa tähänKIN asiaan.
Kun muuten ei näy olevan mitään sanottavaa itse asiaan.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.08.2019 11:13

Hilppa kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:
Hilppa kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Ip-banni, Tyyn ihmetellessä pyörän heikkoa kestävyyttä sinä sanoit sen olleen kännissä.

Humalatilalla on aina vaikutusta tilannenopeuteen, mikä on varmasti ollut yksi tekijä tuossakin onnettomuudessa.

mirrillä on taas ikävää, kun kukaan ei kinastele sen kanssa.

Mirrin viihtyminen on minulle yhdentekevää. Psykopatologian mielipiteen jarrujen käytöstä olisin halunnut kuulla. Videolla ei kerrottu, todettiin vain tyyliin, että kyllä näitä (etuhaarukoita) joskus murtuu. Ei ohjeistettu jarrujen käyttöä. No tietysti hankalaa, koska pyörätyyppejä ja -laatuja on niin valtavasti.

Unohdin viestistäni, että video painotti huollon merkitystä. Olen pyrkinyt käyttämään pyörän huollossa vuosittain, kun renkaiden vaihto tehdään samalla. Keväisin on vaikeampaa saada teetätettyä huoltoa, koska ruuhkaa. Siksi olen nykyisin huoltanut syksyisin.

Mutta pitäisikö välttää etujarrujen käyttöä alamäessä?
Hilppa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.08.2019 14:25

https://larunpyora.com/2018/09/maastopy ... auksineen/
Luukkonen kai pyöräilee kaupungissa eikä niinkään maastossa?
ip-banni

ViestiKirjoittaja eea » 12.08.2019 14:34

Eikö jossain lukenut että pyörän tavalliset jarrut olivat rikki ja siksi käytti etujarrua? Kaupunkipyörissä ei ole kuin etujarrut joten toivottavasti tuo haarukan hajoaminen ei käy helposti.
Enemmän tai vähemmän sekopäinen
eea

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.08.2019 14:44

ip-banni kirjoitti:
ip-banni kirjoitti:Oli kännissä.

Onpas epäselvästi kirjoitettu.
Luulen kyllä, että Trisse kävi huumorimielessä laittamassa kysymyksen ja vähän ikään kuin humoristisesti vastasin takaisin. Mutta mirri- tädin piti panna lusikkansa tähänKIN asiaan.
Kun muuten ei näy olevan mitään sanottavaa itse asiaan.

En tajunnut, että vastauksesi oli humoristinen vaan luulin sinun taas ilkeilevän.

Mutta juu, ei minulla tosiaan ole kyseiseen onnettomuuteen ja kuolemantapaukseen mitään sanottavaa muuta kuin, että erittäin ikävä tapahtumahan se oli.
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.08.2019 14:45

eea kirjoitti:Eikö jossain lukenut että pyörän tavalliset jarrut olivat rikki ja siksi käytti etujarrua? Kaupunkipyörissä ei ole kuin etujarrut joten toivottavasti tuo haarukan hajoaminen ei käy helposti.

Lukee se tuossa jutussa. Takajarru oli rikki.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Mirri » 12.08.2019 15:07

ip-banni kirjoitti:Kun muuten ei näy olevan mitään sanottavaa itse asiaan.

Eipä olleet sinunkaan sanottavasi kummoisia:
"Lue juttu uudelleen."
"Oli kännissä."
"Sinä varmaan tiedät nämä kännijutut paremmin kuin mie."
Mirri

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.08.2019 15:11

Onko sinun pakko roikkua ketjussa missä sulla ei ole mitään sanottavaa.
ip-banni

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.08.2019 16:41

ip-banni kirjoitti:
eea kirjoitti:Eikö jossain lukenut että pyörän tavalliset jarrut olivat rikki ja siksi käytti etujarrua? Kaupunkipyörissä ei ole kuin etujarrut joten toivottavasti tuo haarukan hajoaminen ei käy helposti.

Lukee se tuossa jutussa. Takajarru oli rikki.

No tuota en huomannutkaan. Ensimmäinen kysymys tuosta herää, että kumma kun ei pyörähtänyt ympäri ennen kuin etuhaarukka olisi murtunutkaan? Mutta en tosiaan ole pyöräilyasiantuntija. Vauhtia aika paljon ja etupyörän liinat kiinni jyrkässä alamäessä, luulisi, että kuperkeikkaa tulisi alas.
Hilppa

ViestiKirjoittaja Hilppa » 12.08.2019 16:47

No en muutenkaan ajaisi lujaa vauhtia alamäkeen niillä pyörillä. Ja etenkään jos on vain etujarru. Onko niissä kumminkin jalkajarru, joka on oikeastaan takajarru, ja lisänä käsijarru etupyörässä? Eniten niissä kaupunkipyörissä ihmetyttää se, että porukka enimmäkseen ajaa niillä ilman kypärää. Juuri kun pyöräilykypärän käyttö on saatu yleistymään, on sitten tullut uusi suosittu pyöräilymuoto, jossa kypäriä ei käytetä juuri lainkaan.
Hilppa

ViestiKirjoittaja ip-banni » 12.08.2019 16:48

Nopeus oli 30-40 km tunnissa. Yhdistetyssä jalka-ja pyörätiellä ajaa vain 20 km tunnissa vauhtia.
ip-banni

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista