Minä luulen, että presidentti Halonen aiheutti tämän kiusaamisjupakan polkemalla pankkivaltuustoa varpailla ja nimittämällä Sinikka Salon virkaan ja pyyhkimällä pankkivaltuusmiesten saavuttaamalla poliittisella sopimuksella persuksensa.
Halonen antoi tuolla pankkivaltuuston julkisella nöyryytyksella Salolle varsin heikot lähtökohdat hoitaa virkaansa.
"Vastikään Suomen Pankin johtokunnasta eläkkeelle jäänyt johtaja Sinikka Salo jätti jälkeensä harvinaisen työpaikkakiusaamista koskevan kohun. Nyt Salo hämmästelee YLE Uutisten haastattelussa, miksi pankkia valvova eduskunnan pankkivaltuusto ei ole ollut vieläkään missään yhteydessä häneen.
- Pankkivaltuusto ei ole ollut minuun mitenkään yhteydessä. Ihmettelen tätä, koska olen asiassa keskeinen osapuoli.
Ensin keskustellaan pankkivaltuuston kanssa
Salon mukaan kiusaamispuheista nousseen kohun jatkoselvittely vaatisi luonnollisesti molempien osapuolten kuulemista. Koko kohu syntyi Suomen Kuvalehden taannoisesta kirjoituksesta. Lehden mukaan Salo on sanonut joutuneensa työpaikkakiusaamisen kohteeksi. "
http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politii ... 97498.html