Poirot: Esirippu laskee

Re: Poirot: Esirippu laskee

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2014 00:53

Kyllästynyt kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Kyllästynyt, onko jollakin tavoin vahingollista se, että olen tv-Poirotista sitä mieltä kuin olen, ja tuon näkemykseni julki, vai miksi minun olisi syytä pidättäytyä omien tulkintojeni ja näkemysteni julki tuomisesta?

Ei siitä varsinaista haittaa ole, ei minulle ainakaan. Sillä omapahan on häpeäsi, jos haluat tuoda julki, kuinka huono on erottelukykysi sanojen merkityksen, sisällön, sävyn ja vivahteiden suhteen.
(lihavointi minun)

Hyvä tietää, ettei ole varsinaista haittaa siitä, että täällä kerron millaisena olen tv-Poirotin nähnyt ja ymmärtänyt vuosien varrella. Arvelinkin niin, etten aiheuta ainakaan suurta vahinkoa sillä, että sanon pitäväni Poirotia joskus moukkana/moukkamaisena tökerön käyttäytymisensä vuoksi. Tiedän ja ymmärrän, ettei hän ole moukka, vaikka hänen käyttäytymisensä välillä (mielestäni) on moukkamaista. Minkäs hän sille mahtaa; omalle upealle ja ainutlaatuiselle persoonallisuudelleen kaikkine koukeroineen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Trisse » 21.01.2014 01:00

Psykopatologia kirjoitti:Yksi suuri moukka oli Mannerheim, vai kuinka?

En tunne häntä niin hyvin kuin Poirotia joten olen jäävi vastaamaan...
Trisse

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 21.01.2014 01:40

Onko Kirka blues-laulaja, koska hänessä on enemmän neekeriä kuin Einö Grönissä?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mirri » 21.01.2014 01:48

Onko tällä foorumilla joku sanonut, että tv-Poirot on moukka? Käsittääkseni tämä vääntö alkoi tästä kommentista:
Elokuvien Poirot on omahyväisempi ja moukkamaisempi kuin kirjojen.
Mirri

ViestiKirjoittaja Joiku » 21.01.2014 07:11

Mitä jos jatkossa heti ketjun alussa Vihreä Kyllästynyt ilmoittaisi mitä mieltä meidän pitää olla asiasta, niin jäisi tämä turha keskustelu kokonaan pois.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 21.01.2014 10:28

Mirri kirjoitti:Onko tällä foorumilla joku sanonut, että tv-Poirot on moukka? Käsittääkseni tämä vääntö alkoi tästä kommentista:

Ei käsittääkseni ole sanonut, vaikka jotkut kyllä niin olivat lukevinaan. Väistämätöntähän se on, että moisesta tulkintavirheestä on välttämätöntä keskustella ainakin kolmessa eri ketjussa - yhtäaikaisesti.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Kyllästynyt » 21.01.2014 11:30

Trisse kirjoitti:Se kärsimättömyys ja omahyväisyys on oppineessa merkki maalaismaisesta karkeudesta. Juuri siitä - minkä PP:kin totesi - että Poirot on todennäköisesti nousukas.

Mutta kun ei ole.

Maalaismaisuutta tai karkeutta Poirotin hahmosta ei löydä tonkimallakaan, eikä hän niin ollen voi olla moukkamainen tai edes moukkamaisempi.
Kyllästynyt

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 21.01.2014 12:00

Kahvi kirjoitti:
Mirri kirjoitti:Onko tällä foorumilla joku sanonut, että tv-Poirot on moukka? Käsittääkseni tämä vääntö alkoi tästä kommentista:

Ei käsittääkseni ole sanonut, vaikka jotkut kyllä niin olivat lukevinaan. Väistämätöntähän se on, että moisesta tulkintavirheestä on välttämätöntä keskustella ainakin kolmessa eri ketjussa - yhtäaikaisesti.

Hyvin sanottu!
Helmenkalastaja

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista