Millä perusteella saa soittaa hätäkeskukseen?

Re: Millä perusteella saa soittaa hätäkeskukseen?

ViestiKirjoittaja Rane » 16.01.2014 01:36

Taksin ei tarvitse ottaa kyytiin asiakasta, jolla ei ole varaa maksaa. Maksamatta jättäminen on puolestaan petos.
Rane

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.01.2014 01:38

Kahvi kirjoitti:
Pinja kirjoitti:Kaksi tuon listan mainitsemista soitoista on minun tekemiä; kaikkea tarpeellisuudesta ei kuitenkaan kerrota tuossa listassa, kuten sitä että pelkäsin hoitajien yrittäneen ja yrittävän tappaa minut kohta (olin osastohoidossa ja soitin osastonpuhelimella): hoitajat kiusaavat minua sairaalassa. Ja sitten tuo minulla ei ole taksiin rahaa vaan tarvitsisin ambulanssikyydin oli minulla äärimmäinen hätätilanne, jossa olin itsetuhoinen ja sekaisin; kuitenkin lopulta hätäkeskuspäivystäjä lähetti ambulanssin minua hakemaan, joten ihmettelen että miten se oikein pääsi listalle. Vointini oli tosiaan niin sairaalloisen huono, etten pystynyt menemään muilla keinoin ja tosiaan olisin mennyt taksilla, jos siihen olisi ollut varaa.

En usko, että olet ainoa tuollaisten puheluiden soittaja.

Mietin kanssa noiden kohdalta juuri tuollaisia vaihtoehtoja. Ilman avaimia sairaalaan nukkumaan haluava voi juuri olla tuollaisessa tilanteessa, että on ihan oikea hätä olemassa.

Hoitajien tappoyritykset voivat tietty aluksi kuulostaa hullun houreilta, mutta olihan tässä takavuosina se yksi hoitsu, joka insuliinilla murhasi ihmisiä.

Olin akuutissa psykoosissa siellä osastolla, mutta kuitenkin en ymmärrä miksi tuollainen pääsee listalle, minun mielestä se on pilkkaamista (mielenterveysongelmaisen), päivystäjä kuitenkin tiesi että soitin m-sairaalan osastolta. En ymmärtänyt tehneeni turhaa soittoa, koska olin tosissani. Pitäisikö sairaan ymmärtää tekevänsä turhan soiton?
Pinja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.01.2014 02:00

Puolihöperö mummot tms noita lehteen päätyneitä tuollaisia puheluita soittelevat. En jaksa uskoa, että m-sairaalasta soitettuja lehtiin laitetaan. Ylipäätään ihmettelen, että tuo kohta yleensä julkaistiin - soittajilla
kun on omasta mielestään ihan oikea hätä.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Pinja » 16.01.2014 02:19

Kahvi kirjoitti:Puolihöperö mummot tms noita lehteen päätyneitä tuollaisia puheluita soittelevat. En jaksa uskoa, että m-sairaalasta soitettuja lehtiin laitetaan. Ylipäätään ihmettelen, että tuo kohta yleensä julkaistiin - soittajilla

m-sairaala on paikka muiden joukossa. Kyllä mä nyt itse tiedän, kun noin sanoin mitä laittoivat. Ihmettelen miksi toi orava -juttukin oli laitettu (sekaisin selkeästi), tosin se ei ole mun soittama.
Pinja

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.01.2014 03:01

Veikkaan, että tuollasia puheluita on useita.
Tuskin ovat laittaneet juuri sinun puheluasi.
Kahvi

ViestiKirjoittaja Joiku » 16.01.2014 07:08

Sitä paitsi noissa jutuissa on puolet toimittajan itsensä keksimiä juttuja.
Mutta oisko pitänyt lukea, että tietenkin mt-sairailla on eri oikeudet soitella mitä vaan?

Voiko akuutissa psykooissa ollut muistaa jälkikäteen jopa soittamansa puhelut? Utelias vain olen.
Joiku

ViestiKirjoittaja Joiku » 16.01.2014 07:14

Pinja kirjoitti:
Kahvi kirjoitti:Puolihöperö mummot tms noita lehteen päätyneitä tuollaisia puheluita soittelevat. En jaksa uskoa, että m-sairaalasta soitettuja lehtiin laitetaan. Ylipäätään ihmettelen, että tuo kohta yleensä julkaistiin - soittajilla

m-sairaala on paikka muiden joukossa. Kyllä mä nyt itse tiedän, kun noin sanoin mitä laittoivat. Ihmettelen miksi toi orava -juttukin oli laitettu (sekaisin selkeästi), tosin se ei ole mun soittama.

M-sairaala siis todellakin on paikka muiden joukossa ja hätäkeskus tietenkin arvioi että olet jo hoidon piirissä etkä enää tarvihe kiireellistä hoitoa. IKäänkuin mie soittaisin sairaalasta sinne ja sanoisin, että nyt loppu insuliini, apuva kiireellisesti.

Jos mie saman asian soitan kotoa, olen kiireellinen tapaus. Samoin jos hullu soittaa kotoa, että mut tapetaan, hän on kiireellinen tapaus.
Joiku

ViestiKirjoittaja Maaria » 16.01.2014 16:21

Saako soittaa jos eksyy prismassa?
Maaria

ViestiKirjoittaja Golden flower » 16.01.2014 16:23

Mieluummin kannattaa etsiä henkilökuntaan kuuluva, ja pyytää johdatusta ulos (kassan kautta, jos on ostoksia).
Golden flower

ViestiKirjoittaja Joiku » 16.01.2014 16:28

Tai huutaa apuva ja varmaan joku toinen soittaa puolestasi hätäkeskukseen.
Joiku

ViestiKirjoittaja Kahvi » 16.01.2014 17:45

Jill kirjoitti:Saako soittaa jos eksyy prismassa?

Mielellään ei; kun voi kysyä apua myös muilta asiakkailta tai henkilökunnalta.
Kahvi

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista