Lukulista

Re: Lukulista

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 04.05.2013 13:25

Viisi samaa kuin minulla :D
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja untuva » 04.05.2013 13:25

Kiitos Tris inspiraatiosta. Lähden tänään kirjastoon katselemaan hyviä psykologia aiheisia kirjoja. Itseäni noista kiinnostaa eniten Vainottu mieli ja Miten mieltä hallitaan. Mun pitäis lukea enemmän sen sijaan, että olisin netissä paljon. Olisiko myös muita ehdotuksia psykologia aiheisista kirjoista?
untuva

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 04.05.2013 16:26

:D
Kaksi oikein: Vieras ja Tapetinvärinen.

Muut ovat:
Vinoon varttunut tyttö
Vainottu mieli
Terapeutin huoneessa

Lisäys: Olet lukenut paljon Lee Childia, minä en yhtään.
Millainen hän on?
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja Helmenkalastaja » 04.05.2013 16:32

Tällä hetkellä on luettavana Kjell Westön Halkeamia (esseekokoelma, helppo lukea työmatkalla ja illalla sängyssä)
Pikalainaksi otin eilen Anna Janssonin Murhan alkemian
Helmenkalastaja

ViestiKirjoittaja untuva » 04.05.2013 18:56

Kävin lainaamassa tänään kirjastosta kirjoja:

Sigmund Freud: tapauskertomukset
Sigmund Freud: Johdatus psykoanalyysiin
Lauri Nummenmaa: Tunteiden psykologia
Marja Kokkonen: Ihastuttavat, vihastuttavat tunteet
Joni Martikainen: Älä usko kaikkea mitä ajattelet, Miten, miksi ja milloin aivosi johtavat sinua harhaan?
Ilpo Kojo ja Risto Vuorinen: Tietoisuus ja alitajunta

Oletteko lukeneet mitään yllämainituista?
untuva

ViestiKirjoittaja Mirri » 04.05.2013 21:16

Lukulistaa ei ole, koska luen kirjakaappieni lukematonta sisältöä. Kirjahamsteri kun olen, löydän kaappieni kätköistä vaikka mitä huonojen vuosien aikana lukematta jäänyttä. Toistaiseksi luen vain kertomakirjallisuutta.

Tällä hetkellä on menossa Deborah Smithin kirjoittama romaani Karhuvuoren varjo. Ensimmäisten sadan sivun perusteella vaikuttaa mielenkiintoiselta.
Toisena on lukemisen alla Jan Guilloun 'Ristiretki-trilogian' ensimmäinen osa Tie Jerusalemiin. Ei huono kertomus sekään, vaan oikein kiehtovaa ja mielikuvitusta ruokkivaa kerrontaa naapurimaan varhaisesta keskiajasta - tarina sijoittuu 1100-luvulle. Minulla on ollut kaikki kolme osaa jo ties miten pitkään, mutta ovat kuuluneet lukemattomien kirjojeni joukkoon.
Mirri

ViestiKirjoittaja Hilppa » 06.05.2013 22:41

Virginia Woolf, Oma huone.

Jos saan sen luetuksi loppuun, seuraavaksi Majakka.
Hilppa

Paluu Yleistä ja ajankohtaista