Onko asiakas aina oikeassa?

Re: Onko asiakas aina oikeassa?

ViestiKirjoittaja Illusia » 09.02.2013 13:13

Hyvä asiakaspalvelu on kaupankäynnissä tärkeää. Tyytyväinen asiakas tulee toisenkin kerran ja tuo uusia asiakkaita mukanaan. Tyytymätön asiakas karkottaa monta mahdollista ostajaa, enemmän kuin tyytyväinen tuo tullessaan. "Hyvä kello kauas kuuluu, huono vielä kauemmas".
Illusia

ViestiKirjoittaja Mirri » 09.02.2013 13:15

Viallisen tuotteen palauttaminen ei kuulu liikkeen tarjoamiin 'muhkeisiin palautusoikeuksiin', vaan viallinen tuote on ainoa, jonka kohdalla liike kuin liike on velvollinen korvaamaan tavalla tai toisella. Kaikki viallisen tuotteen hyvittämisen ylitse menevät palautusmahdollisuudet sen sijaan ovat liikkeen tarjoamaa asiakaspalvelua.

Ehkä pitäisikin puhua palautusmahdollisuuksista, eikä palautusoikeuksista; on kovasti harhaanjohtavaa ajatella palautusmahdollisuuksia oikeuksina, jota ne eivät useimmiten ole. Useimmiten nimenomaan ei ole oikeutta palauttaa ja saada rahoja takaisin tai sopivampaa tuotetta tilalle. Puhumattakaan, että saisi palauttaa käytössä olleen tuotteen...
Mirri

ViestiKirjoittaja Illusia » 09.02.2013 13:18

Yleensä hyviä asiakkaita on kuitenkin enemmän kuin hankalia asiakkaita. Tärkeintä on, että kauppa käy, ja se onnistuu, jos asiakkaat ovat tyytyväisiä.
Illusia

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 09.02.2013 15:25

Stocka on palautusten hyväksymisissään tuntuvan höveli.

Jos sottaa vaatteen itse ja sanoo, että se oli jo sottainen, voi saada alennusta.

Olen joskus kirjoista saanut (itse sottaamatta toki).
Psykopatologia
Ylläpitäjä

Edellinen

Paluu Yleistä ja ajankohtaista