Rane kirjoitti:En ole aiemmin pitänyt Mandelaa kovinkaan merkittävänä henkilönä. Tuskin tiesin hänestä. Liiallista hurskastelua, vaikka olikin iloinen surujuhla. Tuli vaan mieleen, tekikö Mandela mitään estääkseen tyttöjen silpomisia Afrikassa. Sehän on melkoinen ihmis- ja tasa-arvokysymys.
Hilppa kirjoitti: Mandela oli yksi aikakautemme merkittävimmistä henkilöistä.

Rane kirjoitti:En ole aiemmin pitänyt Mandelaa kovinkaan merkittävänä henkilönä. Tuskin tiesin hänestä. Liiallista hurskastelua, vaikka olikin iloinen surujuhla. Tuli vaan mieleen, tekikö Mandela mitään estääkseen tyttöjen silpomisia Afrikassa. Sehän on melkoinen ihmis- ja tasa-arvokysymys.

Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti: Mandela oli yksi aikakautemme merkittävimmistä henkilöistä.
Noin on.
Psykopatologia kirjoitti:'Fake' interpreter at Nelson Mandela memorial
http://www.youtube.com/watch?v=2hCdtUxnOG8 (2:10)
joku kirjoitti:Mirri kirjoitti:Hilppa kirjoitti: Mandela oli yksi aikakautemme merkittävimmistä henkilöistä.
Noin on.
Mutta ei meidän aikakautemme. Hänhän istui vankilassa aika suuren osan elämästään.
Vähän tämmöistä ylipalvontaa tämä kuolema nyt on.
Rane kirjoitti:Tiedän kyllä, että Afrikassa on valtioita. Ei vain heti tullut mieleen, ettei Etelä-Afrikassa harrasteta tyttöjen silpomista. En tiedä, mitä siellä tästä asiasta ajatellaan.
Tuskin tuollaiseen asiaan puuttumista pidettäisiin vakavana maan sisäisiin asioihin puuttumisena Euroopassa. Jotenkin olen siinä käsityksessä, ettei silpomista hyväksytä täysin sielläkään, missä sitä tapahtuu, mutta perinne jatkuu siitä huolimatta. Amerikkalaiset ainakin puuttuvat hyvin mielellään muidenkin valtioiden asioihin, samoin EU ym. En tiedä tarkemmin. Unisef?
Luulisi, että kunnon ihmisoikeustaistelija puuttuisi törkeisiin ihmisoikeusrikkomuksiin oli kyseessä toisen maan asioihin puuttuminen tai ei.
Rane kirjoitti:Kyllä minä ymmärrän, vaikka sinä et sitä halua hyväksyä. Tietoni ovat kyllä vajavaiset, sen myönnän. Kuka keksi apartheidin, en tiedä sitäkään. Olen nähnyt joitakin elokuvia, katsonut dokumentteja ja lukenut lehdistä. Lukiossakin aiheesta jotakin tankattiin, mutta en minä niitä asioita enää muista. En minä vähättele apartheidin aiheuttamia ongelmia, vaikka Mandela henkilönä on jäänyt minulle jotenkin vieraaksi. En ole perehtynyt asioihin niin syvällisesti. Sinun mielestäsi en ehkä lainkaan, kun en Mandelasta juuri mitään tiennyt. Enhän minäkään rotusortoa hyväksy, jos sinä niin ajattelet. Mandela taisteli omiensa puolesta.
Paluu Yleistä ja ajankohtaista
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa