Ryhtyisinkö mormoniksi?

Asiaa aiheesta ja sen vierestä

Re: Ryhtyisinkö mormoniksi?

ViestiKirjoittaja Psykopatologia » 16.07.2013 23:04

Onko sinulla otollinen mieli? - Keksienkö vuoksi?
Psykopatologia
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Riidankylväjä » 16.07.2013 23:41

Mormoonit hyväksyvät moni avioisuuden. Suomeenkin pitäisi saada moniavioisuuden salliva laki.
Riidankylväjä

ViestiKirjoittaja haller » 17.07.2013 13:11

Osastolla huonetoverini yritti käännyttää mua Jehovan todistajaksi, mut harhaisessa mielessäni ajattelin, et mormoniusko sopisi mulle paremmin.
Lukiossani vieraili mormonipariskunta meidän uskontotunnilla, ja mormonimies rupesi itkemään, kun hän ajatteli miten ihanaa on olla uskossa ja miten hyvä Jumala on.
He pyrkivät ehdottomaan päihteettömyyteen, joten kysyin mormonimieheltä, eikö edes punaviini ole ok, kun se on hyväksi sydämelle.
Hän väisti kysymyksen.
Jos sinua Tris tosiaan kiinnostaa mormoniusko, niin koita perehtyä aiheeseen ensin vaikkapa netissä.Elävässä Arkistossakin on juttuja aiheesta
Heillä kyllä kuulemma on ilmaisia englannin ja koripallon kursseja.
Kotipaikkakuntani mormonkirkko sijaitsee yläasteeni lähellä, joten usein kävelin siitä ohi. Ihan kristitty (evankelisluterilainen) olen. t. haller
ps. Mormoniuskossa mua haittaa sen Amerikka-keskeisyys. Uskon perustaja Joseph Smith oli amerikkalainen ja Mormonien kirja kertoo mm. Jeesuksen ilmestyksistä Amerikassa. Yks tuttavantuttava käänty mormoniksi ja vaihtoi koko nimensä, joka sekin on musta aika outoa.
No, kukin uskokoon miten tykkää.
haller

ViestiKirjoittaja haller » 17.07.2013 13:15

OT, mutta olen usein ihastunut tai tutustunut miehiin, joita kiinnostaa Kristiyhteisö, antroposofia, kristosofia ja teosofia. Aika erikoista, kun kyse on kuitenkin useammasta ihmisestä. Niin no, ehkä se johtuu siitä, että olen germanisti, ja Kristiyhteisö ja antroposofia pohjautuvat saksalaiseen kulttuuriin (Rudolf Steiner ym.), ja olen tavannut paljon oman alani ihmisiä, myöskin miehiä.
haller

ViestiKirjoittaja Hermes » 17.07.2013 16:10

Joskus vuosia sitten mormonipoika tuli keskustassa käännyttämään minua. Lopulta hän antoi minulle sen heidän raamattunsa ilmaiseksi. Kerran tein melkein saman krishna-miehelle, annoin hänelle ehkä kaksi euroa heidän kirjastaan. :D
Hermes

Paluu Romulaatikko